3.8

191 12 0
                                    

¶ JK'S POV

3 bulan berlalu macam takde pape berlaku. Hamba yang alku hantar ke London tu dah hilang, tak dikesan. Aku tak tau ah diorang tikam belakang aku.

Sekarang London senyap. Aku tak tau apa update dekat Eva. V hyung sekarang makin pelik. Namjoon hyung pulak sekarang asyik carik V hyung. Yoongi hyung takyah kata lah, sibuk buat lagu untuk sunbaenim.

Jimin hyung. Dia suka bersendirian sekarang. Aku tak tau ah dia tengah apa sekarang tapi dia suka duduk dalam bilik. Hoseok hyung asyik practice sebab ada fake fan yang buat dia sedih.

"Kookie-ya, sini jap!" Aku terdengar suara Jin hyung dari luar.

Aku terus keluar pergi dekat dia.

"Waeyo?"

"Cuba kau baca berita ni." Jin hyung bagi aku iPad dia dekat aku.

Pembunuhan semakin menjadi-jadi. Penduduk di sekitar Seoul perlu berhati-hati. Dipercayai dilakukan oleh psychopath. Ahlu forensik mengatakan aktivit ini berlaku di antara 2 hingga 4 pagi.

Aku pandang Jin hyung. Air liur ditelan.

"Aku taknak ah tuduh. Tapi ni kerja Taetae dengan Namjoon ke?" Tanya Jin hyung.

Aku jungkit bahu. Otak aku dah out of service.

"Aku tak tau tapi V hyung sekarang dah jarang senyum. Namjoon hyung pun sama."

Ini kerja diorang ke kerja orang lain? Takkan ah diorang membunuh sekarang? Jin hyung selalu bagi daging fresh sekali darah, takkan ah tak puas?

"Takpe biar aku handle. Kau sekarang takde kerja ke?"

Aku geleng. Sekarang an musim world tour, mana ada schedule luar.

"Ah buat lah apa yang patut. Aku nak carik diorang dua."

Jap.

"Dalam bentuk manusia?"

Jin hyung ketawa. Ketawa wiper kereta.

"Of course ah dalam bentuk setan. Aku ni worldwide handsome takleh ah sekati je keluar. Nanti semua orang... Muah!  Cair dengan kehenseman aku."

Bila Jin hyung lempar flying kiss dia dekat aku, aku pura-pura tiup angin. Macam halang kiss tu dari kena aku.

"Kejam. Dah ah aku blah dulu." Jin hyung pun teleport ke tempat lain.

Sekarang aku nak buat apa?

Π Eva' Pov

"Jaehyun, kau sekarang buat apa?

"Aku? Tengah main dengan Haechan."

"Jom jalan. Aku bosan ah."

"Kau dah pusing satu negara ni dah weh. Kau nak gi mana lagi?"

"Aku nak pergi Seoul. Boleh an?"

Senyap.

Dia ni disconnect daripada telepathy ke apa? Senyap je dia ni.

"Kau nak gi mana?"

"Hmm Cheongdam?"

"Jumpa dekat Lotte then?"

"Okay."

Aku terus ambik beg aku dan teleport ke Lotte mall yang terletak di Cheongdam. Dua bulan aku practice teleport dan sekarang hasilnya amat menakjubkan. Aku dah dapat teleport tanpa ada batas.

Yang peliknya Ten selalu soal siasat aku. Macam aku ni ada masalah kesihatan and lagak dia cam doktor peribadi aku. Ke dia doktor aku?

"Yo! Termenung nampak!" Jaehyun tegur aku dengan sergahan.

 girl meets evil ⅰ•ⅱWhere stories live. Discover now