OMG BARU SEDAR TERSKIP SATU PART! JALAN CERITA STILL FHM AN? MIANHAE! ▰︶︹︺▰)
- d-dαψ 3 -
Lepas Jhope hantar aku balik, aku tak boleh tidur sekarang. Dah pukul 2 pagi dan aku masih tak boleh tidur. Sinclair takde sebab aku dipisahkan bagi elak kecemasan.
"Psst... Eva!"
Heung? Sape lak memuja aku memalam ni? Aku abaikan je dan sambung golek atas katil.
"Psst! Air liur aku dah kering weh! Bangun ah!" Okay aku kenal suara ni.
Sape lagi kalau bukan...
"Apa kau kak mochi?" Sejak dia dye rambut pink, aku dah gelar dia kak mochi.
"Jom ah." Ajak Jimin. Aku pandang dia yang tengah menonggeng dekat tingkap bumbung aku.
"Hari ni dah banyak kali aku dengar jom. Kau nak gi mana lak? Pantai?"
"Omaighad." Dah pehal ngan Jimin ni?
"Kau ada mind reading ke weh? Aku memang nak bawak kau ke pantai."
Aku senyum sinis.
"Well tengok ah sape." Tetiba ada ekor binatang raba muka aku.
"Mochi, kau nak ekor kau kena potong ke picit ke gigit?" Dengan perlahan, ekor tu kembali kepada pemilik dia.
Tau pun takut. Se-perempuan-an aku, aku masih lagi ada tanduk setan yang mewakili manusia.
"Apa-apa pun jom sebelum aku guna kuasa aku dekat kau." Jimin yang dalam bentuk asal merangkak masuk bilik aku.
Aku sesekali taknak tengok muka dia. Bertambah mimpi buruk aku nanti.
'...'
'...'
'...'
Aku terdengar bunyi air deras. Bunyi macam kat pantai. Teleport ke tadi? Sebab tu ke aku tak dengar apa-apa langsung?
"Mochi? Dimankah kau Mochi?" Mata aku masih tertutup. Pahal? Sebab aku taknak Jimin SUPRISE~~ dengan muka dia yang haha tu.
"Bukak ah mata kau tuh. Aku dah kembali ke bentuk manusia da." Okay, aku caya kau.
Aku slowly bukak mata. Laut. Pantai. Benda yang aku nampak paling jelas tolak si kak mochi tu, kerusi yang dihiasi lampu fairy pastu ada balloon berlampu dan ada cushion sekali karpet. Date?
"Ini lah surprise aku buat untuk kau. Takde lah extravagant sangat tapi okay lah." Ujar Jimin sambil sarungkan aku selimut.
"Tapi kenapa pantai?"
"Jangan cakap kau tak puas hati. Aku dah bersusah payah ready kan ni. Kau jangan nak punahkan peluh aku yang berkumpul kat sini."
YOU ARE READING
girl meets evil ⅰ•ⅱ
Fantasi❝Pertemuan kita adalah satu dosa yang besar❞ Mengisahkan tentang Eva, anak seorang clergy, yang tidak suka akan cara keluarganya hidup. Satu hari dia telah menjejak kaki ke dunia lain selepas dia membuat perjanjian dengan Satan. Di situlah mulanya k...