- d-dαψ 2 -
Dua hari lagi sebelum aku mati. Apa aku nak buat dalam dua hari ni? Kalau nak tanya kawan, Sinclair dah hilang dari radar. Aku tak tau mana dia menghilang. Sejak ada berita yang aku ni sebenarnya setan, dia dah hilang.
*KNOCK KNOCK*
"Who's there?" Sejak Rapmon ajar aku English, aku dah terpengaruh ngan Englisheu.
"Taehyungie. Kau nanti pakai baju untuk hari Sabtu pastu turun ke dewan. Kitorang tunggu sana."
"Okay." Aku dapat dengar V pergi.
Hari ni apa rasanya diorang nak buat eh? 5 hari yang lepas, diorang sesekor buat event. So hari ni diorang semua ke?
"Biar ah, beg aku dah kemas dah. Tunggu hari berhenti sekolah je." Aku terus pergi ke almari dan tukar baju.
👠👠👠
"So mana diorang?" Aku kat dalam dewan macam katak bawah kubur weh. Kosong, gelap, sepi je dewan ni. Batang hidung dorang pun aku tak kesan.
Tetiba ada lagu keluar. Lagu yang ada lirik 'graduate' so maybelah, apa aku fikir aku akan graduate hari ni. Ke?
"Juleob chukha hamnida! Juleob chukha hamnida!" Time tu jugak ada orang nyanyi lagu birthday yang ditukar lirik dia.
So, confirm ah aku graduate hari ni?
"Lagu tu kau abaikan je. Lagu tu clue kau je. Budak audio! Tutup sekarang!" Ujar Jhope dengan suara lantang dia. Jungkook jeling je aku.
"Kau Jungkook pahal? Kau jeling aku nape?" Bila aku tanya, semua nam-nam tu toleh ke Jungkook.
"Hape?" Tanya Jungkook acah tak tau pape.
"Dia jealous tu. Normal ah budak tak graduate agi." Jawab Suga kepada aku, mewakili Jungkook.
"Majja. Mingyu yang tetamu kita tu pun dah graduate." Tambah Rapmon. Hashtag penambah bahan kimia dekat api Jungkook yang tengah membuak. Pastu semua ketawa kecuali Jungkook.
"Korang ni... Nak membahan si Jungkook tu agak-agak ah..." Aku nasihat tapi nasihat aku macam ayat yang bertebangan tapi dibawa oleh angin yang menghalang 6 ekor tu dengar.
"HOI! TAU AH AKU NI MASIH AGI SEKOLAH AT LEAST AKU SCORE STRAIGHT A! TAK MACAM KORANG!" Dan akhirnya Jungkook lepaskan juga. Bagai cengkerik berlalu, diorang semua senyap pandang Jungkook.
"Well bukan semua. English kau score 3 je means gagal. So takyah nak bangga sangat." Bidas Jin tapi tangan dia ditahan oleh Jimin. Jimin lak bagi flying kiss.
YOU ARE READING
girl meets evil ⅰ•ⅱ
Fantasy❝Pertemuan kita adalah satu dosa yang besar❞ Mengisahkan tentang Eva, anak seorang clergy, yang tidak suka akan cara keluarganya hidup. Satu hari dia telah menjejak kaki ke dunia lain selepas dia membuat perjanjian dengan Satan. Di situlah mulanya k...