DUDUDUNNN!!! RINIE BIRTHDAY SAPE???? IT'S JHOPE (VERNON AND DK) DAY!! AND THANKS FOR 1K READERS 💕❤**baca smpai habis klau nak tau plan sis
•
"Jadi... Kau nak dia mati ke hidup?"
Aku pandang Jungkook dengan Rapmon. Muka Jin dah pun merah. Aku akan mati ke bila Lucifer keluar daripada badan aku?
"Tak mungkin Eva akan mati!" Jerit Jin. Aku tahu dia nak appa dia selamat. Siapa nak tengok bapak sendiri mati?
"Okay, let me gitau the easiest formula. Bila satu-satu benda ditarik keluar, dia perlukan medium. Contoh Lucifer. Bila dia dikeluarkan, dia akan ambik roh Eva sebagai medium. Basically, dia perlukan untuk hidup. But if dia tak ambik roh tu, dia ada limit masa untuk kekal dalam bentuk asal dia." Jelas Jackson secara detail.
"Betullah apa hyung tu kata. Dulu Lucifer jumpa kita pun ada limit masa." Aku terdengar V bisik dekat Jimin tapi Jimin pukul dia.
Aku tolak tangan Jungkook.
"Eva..." Jungkook cuba tarik tangan aku tapi aku tepis.
"Korang. Mianhae sebab aku takleh tolong korang." Aku berdiri belakang Yugyeom. Yugyeom terus peluk bahu aku.
"Woi Eva, kau tahu tak dalam badan kau ada bapak orang? Selfish lah kau." Marah Suga. Aku tersentap bila dia kata camtu.
"Korang yang selfish. Sedarlah semata-mata kau nak selamatkan makhluk yang takde badan, kau sanggup korbankan nyawa seseorang." Balas Jackson dengan jelingan.
Betul jugak kata Jackson. Kenapa aku perlu korbankan diri aku semata-mata untuk benda yang tiada badan?
"Korang. Aku akan ikut Yugyeom. Lagipun, ni peluang terbaik nak jumpa omma aku. Mungkin dia tau nak selamatkan Lucifer."
Jin pandang aku, merayu untuk tinggal. Jungkook, riak muka dia macam terkedu. Suga dah pun mengalah apatah lagi Jhope. Selalu senyum sekarang riak muka dia sedih sesangat.
"Yugyeom. Boleh tak aku ikut Eva?" Tanya Jungkook tetiba.
"Ya!" Diorang 6 semua tengking Jungkook tapi dia abaikan.
"Wa, baiknya dia!" Ucap Yugyeom sambil tepuk tangan. Walaupun dalam situasi ni, dia masih lagi boleh senyum tepuk tangan.
"Ah, sunbaenim? Kitorang pinjam Eva sehari je. Isnin nanti ke dia balik lah tapi nanti hyung aku sorang teman dia." Ayat dia buat aku rasa terancam. Takleh ke bagi aku bebas?
"Keurom... Annyeonghigyeseyo." Yugyeom tarik tangan aku dan muncul 'protector' Jungkook menahan aku.
"Woa, aku tahu kau sayang adik aku. But chill ah, kita nak teleport ni." Ujar Yugyeom ketawa.
"Jungkook. Update always." Pesan Rapmon. Aku perasan dia dah pun mengalah. Aku faham mata dia.
"Okay, dah an? Lets go my dog!" Ujar Jackson. Selemah-lemah english aku, aku faham apa dia sampaikan tu. Ada ke patut dia gelar kawan dia 'anjing'?
Abang aku yang aku fikir manusia tetiba berubah jadi haiwan dalam sekelip mata. Manusia ke serigala. Like apakah?
"Neon neukdae ya?" Tanya kawan dia tak caya. Heol, best friend puntak tahu ke?
'Auuuuuu!!!' Yugyeom menyalak(?) lepas je kawan dia tanya. Adakah itu jawapan atau bebelan?
"Sawadikap. BamBam kap." Datang lak laki ni cakap Thai kat aku. Dia fikir aku faham ke?!
"Baem, you have to translate the wolfy. He's been glaring you for a while.... Yeah, like it's been a minute." Ujar Jackson sambil tunjuk dekat Yugyeom dengan jari dia yang flawless lah sangat.
YOU ARE READING
girl meets evil ⅰ•ⅱ
Fantasy❝Pertemuan kita adalah satu dosa yang besar❞ Mengisahkan tentang Eva, anak seorang clergy, yang tidak suka akan cara keluarganya hidup. Satu hari dia telah menjejak kaki ke dunia lain selepas dia membuat perjanjian dengan Satan. Di situlah mulanya k...