Okay part ni maybe last for dua minggu ni. I got exam la 😭
Minggu depan semua subject heavy. Isnin fizik ngan addmath. Pastu esoknya ada bio ngan chemi. Mahu otak kena roasted. Chemi dah ah benci student dia. Aduhai...
Pastu seminggu cuti ni ada rest sepenuhnya lagipn gi travel an. Data lak takde so memang wifi-free ah.
So apapapun, enjoy holiday and puasa. Happy Ramadhan yang akan datang tak lama lgi.
Enjoy!
∵ JK ' S POV
Seminggu dah berlalu. Kalau ikut dunia manusia, baru sehari dah berlalu. Kuasa diorang memang power. Aku tak patut pandang rendah diorang.
"Jungkook, kau pernah tak dengar cerita tentang manusia dari alam lain datang ke dunia untuk dapatkan diri dia balik?" Aku terkejut bila Jimin hyung cakap camtu.
"Eii hyung, hyung kan dah makan diri Jimin yang manusia tu." Aku jawab dengan suara bergetar.
"Benda tu terjadi. Kau ingat tak masa kita baru masuk sekolah? Ada sunbae kita mati sebab jasad manusia dia carik dia." Jimin hyung tunjuk muka takut.
"Jin hyung elok je hidup. Takde pun kembar dia datang."
Aku tengok Jin hyung bahagia je. Lawak ahjussi dia berjaya. Flying kiss makin bertambah. Bahu makin lebar. Makanan bertambah. Memang happy dia tu.
"Aku tahu Jimin tu carik aku. Kau tak baca ke lirik lagu dia?" Jimin hyung pun teleport untuk mengambil helaian kertas milik kembarnya.
“이 지옥 에서 나 꺼내줘.”
Aku gugup bila Jimin versi manusia dapat ramal masa depan dia. Like macam mana dia tau dia akan dimasukkan ke neraka lepas badan dia dimiliki oleh Jimin hyung?
"Apa kata kita tanya Suga hyung? Dia kan kadang-kadang tau apa jadi." Jimin hyung angguk. Akun ngan hyung pergi bilik Suga hyung.
Kay, cam biasa. Dia akan baring terlentang atas katil dengan notebook atas dada. Headphone pulak terbiar dekat lantai. Mentang-mentang takde schedule, nak tido je kerja.
"Hyung..." Jimin hyung pelan-pelan kejut Suga hyung.
Bukan apa, ritu aku ada sekali kena maki ngan Suga hyung sebab benda ni ah. Nasib baik dia tak membinatangkan aku.
"Eung wae?" Suga hyung sedar walaupun dia masih lagi mamai.
"Hyung, rasa kan Jimin tu akan datang balik tak?" Tanya Jimin hyung sambil duduk sebelah Suga hyung.
Aku pandang Suga hyung. Dia kelip-kelip kan mata dia. Siyes, dia macam tidur dengan mata terbuka.
"Aku nak pesan. Jimin kau hati-hati. Pastu Taehyung-ie kau pastikan dia selamat daripada hasutan psiko. Jungkook, kau kawal perasaan kau. Dah aku nak tido." Ujar Suga hyung kemudian dia sambung tidur balik.
"Hyung! HYUNGZ!" Jimin hyung cuba nak kejutkan but Suga hyung dah pun lena.
Aku pun berniat nak tinggalkan diorang but Jimin hyung tahan.
"Kau nak jumpa Eva ke?" Tanya hyung.
Eva? Takpe lah. Aku nak biarkan dia supaya aku dapat move on.
"Baik hyung jaga diri hyung. Aku boleh jaga diri aku sendiri." Aku tepis tangan hyung kemudian aku masuk bilik.
Aku duduk dekat tepi katil. Aku ambik phone dan mesej Yugyeom.
YOU ARE READING
girl meets evil ⅰ•ⅱ
Fantasía❝Pertemuan kita adalah satu dosa yang besar❞ Mengisahkan tentang Eva, anak seorang clergy, yang tidak suka akan cara keluarganya hidup. Satu hari dia telah menjejak kaki ke dunia lain selepas dia membuat perjanjian dengan Satan. Di situlah mulanya k...