3.6

204 12 0
                                    

<< Eva's POV >>

"Eva? Eva. Eva?" Suara sayup-sayup masuk ke telinga aku.

Suara yang tak dikenali. Kalau bukan family angkat aku, siapa diorang? Paderi yang datang nak bersihkan rumah? Tak, tak mungkin.

Aku bukak mata aku perlahan-lahan. Siyes, kepala aku rasa berar dan pening. Macam aku ni dah terlantar tak sedar setaun je rasa.

"Eva, kau okay?" Suara tu bertanya lagi.

Muka aku berkerut bila aku cuba nak fokus dekat muka orang tu. Aku perasaan yang aku dikelilingi oleh orang yang tak dikenali. Terus, aku bangun dan peliknya, badan aku terlebih ringan. Sekelip mata, aku dah ada dekat hujung bilik.

"Korang siapa? Aku kat mana ni?" Jari yang menunjuk diorang pun aku terkejut.

Sejak bila tangan aku jadi lain ni? Aku tak pernah pakai pape kat tangan aku apatah lagi buat pedicure. Memang tak ah.

Masa tu jugak kepala aku sakit gila.

"Jaehyun." Arah seseorang pastu sorang laki ni bantu aku stabilkan diri.

Pahal diorang jaga aku? Ni ke Jaehyun yang diorang maksudkan ni? Apa dah terjadi ni? Mana family aku?

"Hai Eva. Aku Jaehyun, penjaga kau." Ucap laki yang bernama Jaehyun.

Penjaga? Aku manusia biasa weh!

Aku terus tolak Jaehyun jauh daripada aku. Lagi pelik, dia tercampak jauh. Apa dah jadi dekat diri aku ni weh sampai aku tolak sikit pun jauh pergi?

"Noona, tenang kan diri. Ni Jisung, noona ingat tak?" Ada sorang budak macam remaja datang dekat ngan aku.

Aku ke belakang bila dia datang ke arah aku. Jisung? Aku tak pernah ada kawan laki apatah lagi junior laki. Family aku halang aku bersocial dengan laki. Siapa diorang ni?!

"AKU TAK INGAT PAPE LAH! Apa korang dah buat kat aku hah?!" Makin mood aku jadi marah, makin kuat sakit kepala aku.

Aku terduduk dekat lantai dan rambut aku menutup muka aku. Aku tersedar yang rambut aku bukan warna yang aku kenal iaitu hitam coklat. Sekarang ni jadi warna putih?

"Eva." Datang sorang laki cangkung depan aku.

Dia ni ke ketua? Tadi yang mengarah Jaehyun tu.

"Apa dah jadi dekat diri aku?" Aku tanya kat dia pastu dia tersenyum.

"Kau tak ingat Jin? Rapmon Namjoon? Jimin? V Taehyung? Jhope Hoseok? Suga Yoongi? Jungkook?" Tanya laki tu.

Jin? Namjoon?  Jimin? V? Jhope? Suga?  Jungkook?

Jungkook.

"Argh!" Sakit kepala lagi sekali menyerang aku.

Kenapa dengan otak aku ni? Setiap kali aku terfikir tentang nama Jungkook, mesti sakit kepala. Siapa dia ni? Siapa semua nama yang laki tu sebut tadi? Siapa diorang kepada aku? Kawan? Tak, aku sekolah elit. Semua nama tu takde dalam senarai pelajar.

"Mianhae. Aku Taeyong dan lain tu kawan aku." Laki depan aku ni hulur tangan dia.

Aku abaikan tangan dia sebaliknya aku tenung mata dia. Dia ni... Baik ke?

"Macam mana aku boleh ada kat sini?" Aku tanya kat dia walaupun aku masih lawan sakit kepala.

"Kau terlibat dalam accident masa kau ada trip dengan sekolah kau. Tapi khabarnya kau disahkan mati."

 girl meets evil ⅰ•ⅱWhere stories live. Discover now