4.0

175 10 0
                                    

"Bye Eva noona! Bye Eva!" Ucap diorang dengan muka sedih.

Cute aku tengok diorang ni terutama si Chenle tu. Muka dia lagi kebudakan daripada Jisung. Aku jamin dia akan awet muda bila dah besar.

"Taeyong, aku pergi dulu. Thanks sebab jaga aku sepanjang aku gila dulu." Aku pergi peluk dia.

"Sokay. Tugas aku sebagai pewaris kuasa kau dah selesai. Sekarang omma kau dah boleh pergi dengan tenang."

Aku tersentak. Omma?

"Kau kenal omma aku ke?" Aku tanya dia. Aku tau yang aku ni anak angkat but dia tau omma aku sebenar ke?

"Segalanya akan terjawab dekat sana Eva. Sekarang ni pilihan dekat tangan kau."

Aku angguk. Okay, sekarang aku nak carik keluarga aku yang sebenar dan juga dia.

"Jom Eva. Sicheng kata dia dah jumpa tempat tinggal." Ujar Jaehyun sambil ambik beg aku dan dia pegang tangan aku.

"Bye korang. Jumpa lagi."

Dan zapp! Aku sekarang dekat dalam kawasan lain. Bilik yang nampak mewah.

"Laì, aku dah isikan peti aisni dengan daging ngan darah." Ajak Sicheng kemudian dia keluarkan dua paket plastik berisi darah.

"Camne kau dapat semua ni?" Aku tanya tapi dia sengih je.

Aku mensyaki dia sekarang.

"Alah dia tu senang je. Panggil orang suruhan dia, gi bunuh then voila! Dia an putera neraka tingkat 5." Aku tau Jaehyun menyindir tu.

Sejak dia ni tukar style semua, perangai jadi macam hantu. Takdelah hantu sepenuhnya. Dia hybrid perangai.

"Ah Sicheng, duit kau semua dah tukar ke Won an?" Sicheng angguk.

Aku senyum kat dia. Sicheng jeling aku lepastu dia bagi satu sampul surat dekat aku. Hehe, kau faham apa yang aku nak.

"Mata duitan seh pompuan ni!"

Aku automatic tendang kaki si Sicheng. Nasib baik aku tak belajar ilmu berlawan ni kalau tak patah kaki dia.

"Dah aku nak jenjalan. Mana tau aku jumpa info tentang rahsia di sebalik gelang and family aku?"

Dedua tu pandang aku slack.

"Takde sape halang kau. Kau kan leh teleport so kitorang tak risaukan kau. Blah ah. Kitorang nak adakan guys moment." Halau si Jaehyun sekali Sicheng.

Taguna punya kawan.

"Fine." Aku terus keluar ikut firasat hati aku.

And yeah, aku berjaya keluar. Masuk lif, turun ke G dan ttada, sampai! Peliknya, orang pandang aku macam aku ni jenayah.

Tetiba, ada orang macam tarik seluar aku. Aku pandang bawah ada budak kecik laki.

"Waeyo?" Aku tanya dia.

Lahai, kalau aku makan dia ni... Tak kenyang aku.

"Noona, kenapa mata noona menyala? Noona vampire ke macam Edward?" Tanya budak tu.

Edward? Siapa dia tu lak?

Aku senyum.

"Eung, noona vampire. Kalau awak tu carik ibu awak, noona terkam awak. Cepat lari!" Budak tu terus lari masuk lif.

Bab terkam tu memang betul, makan tu maybe 50/50.

Aku jalan keluar bangunan ni dan matahari yang kuat buat aku rasa Korea ni summer version of London.

 girl meets evil ⅰ•ⅱWhere stories live. Discover now