"Omma. Ni lah Eva."
"Annyeonghaseyo, omonim."
Tak sangka omma Jungkook kecik je badan dia. Rambut pendek. Mata warna cyan terang. Gigi taring jelas kelihatan bila senyum.
"Omma ada dengar tentang Eva dari Jungkook. 6 taun kan Eva tak sedar?"
"Nae. Dengarnya lah 6 taun." Aku jawab dengan senyuman paksa.
Omma Jungkook pandang aku je aku dari atas ke bawah. Dia tengah scan aku ke ni?
"Jungkook, bawak lah Eva jenjalan. Omma ada hal lah."
Tetiba belakang omma Jungkook keluar ekor. Jungkook lak paksa tarik aku keluar rumah dia.
"Pahal kau tarik aku sia?"
"Kalau ekor omma aku dah keluar tu, dia dah lapar gegila da tu."
"Lorgh pahal lak?"
"Ekor omma aku tu lah mulut sebenar untuk makan!" Jerit Jungkook dalam nada berbisik.
Aku pandang slack. Pastu masa tu gak, ada satu sangkar besar yang didiami beberapa manusia lalu depan kitorang.
"Apa function diorang duduk dalam sangkar tu?" Aku tanya kat Jungkook.
Jungkook facepalm.
"Diorang tu makanan weh! Ni dunia setan, manusia tu makanan harian. Binatang tu makanan ganti." Jawab Jungkook macam tengah frust.
"Lek ah! ..... Weh, pehal orang tu pandang kita je weh?" Aku tunjuk dekat satu laki yang diri tak jauh daripada aku ngan Jungkook.
Jungkook lak lepas pandang laki tu, dia tunduk sikit badan dia.
"Dia cikgu aku masa aku kecik." Bisik Jungkook masa laki tu datang dekat kitorang.
"Cikgu pe?" Aku tanya dia.
"Cikgu Son. Leh dikatakan cikgu PE." Jawab cikgu Jungkook bila dia sampai depan aku ngan Jungkook.
Son?
"Jungkook, ni ke Eva anak Astaroth-nim?" Tanya Son pastu Jungkook angguk.
"So, boleh saya challenge Eva-nim?"
Aku senyum sambil tu aku pandang Jungkook.
"Dipersilakan."
||| Jaehyun POV |||
Sunyi. Tu je aku mampu rasa.
Mesti dia tengah happy an? Jumpa pasangan hidup sape tak happy?
"Jaehyun, jom balik. Taeyong panggil, ada masalah." Ujar Taeil hyung yang datang sekejap.
Aku terkedu. Perlu ke aku panggil Eva?
"Kau takyah panggil Eva buat sekarang. Bila dia dapat tau, aku risau dia nanti nak settlekan sendiri." Ujar hyung macam tau apa aku fikir.
"Lagi satu, London setuju untuk runtuhkan bangunan kita and diorang tengah protes sebab Sicheng dapat halang diorang melalui duit. Tapi tu tak bermakna berhenti secara permanently."
Aku baru tinggalkan London tak sampai sehari and sekejap je wujud masalah. Aku tak tau ah sejak kebelakangan ni, masalah asyik muncul dan muncul.
Aku ngan Taeil teleport balik ke London. Sampai je, aku nampak semua ahli group aku kumpul mengelilingi Taeyong hyung.
"Jaehyun, Eva okay sana an?" Tanya Taeyong hyung bila sedar akan kehadiran aku.
Aku angguk sebagai jawapan. Aku baru perasan Jaemin dah pun boleh diri tegak. Kalau dulu, dia kena rehat ngan baring. Mungkin disebabkan dia manusia sepenuhnya, kuasa sembuh dia tak power sangat.
YOU ARE READING
girl meets evil ⅰ•ⅱ
Fantasy❝Pertemuan kita adalah satu dosa yang besar❞ Mengisahkan tentang Eva, anak seorang clergy, yang tidak suka akan cara keluarganya hidup. Satu hari dia telah menjejak kaki ke dunia lain selepas dia membuat perjanjian dengan Satan. Di situlah mulanya k...