5.1

139 13 0
                                    

[JK'S POV

"Hyung, takpe ke tinggalkan Jjangu sini? Dia kan masih sakit lagi?" Aku tegur hyung yang tengah isikan bekas makanan Jjangu.

"Hmm... Esok kita takde kerja kan?"

"Haah, pahal hyung? Ada plan ke esok?"

Jin diam sekejap. Dia tenung je bekas makanan Jjangu.

"Aku nak bawak Jjangu gi clinic. Aku risau ah."

"Arraseo. Nanti aku gitau manager hyung."

Aku rasa berat mulut bila nak bagitau yang Jjangu nak tinggalkan dia. Dia bela Jjangu pun sebab nak latih diri dia jaga manusia. Satu sifat yang aku pelik kat dia.

"Jom ah. Harini last sebelum kita comeback." Aku ajak hyung keluar dari bilik dia.

Hmm, camne aku nak buat dia rasa tak bersalah sangat eh? Dia doktor pun, dia takleh wat pape. Dia doktor dalam kesihatan species immortal bukannya mortal.

Aku harap kau datang cepat, Eva.

🌺 EVA POV

"Kasiha--------"  Sekelip mata, manusia yang elok sempurna tadi terbelah dua akibat perbuatan Jaehyun.

Tak sampai seminit, aku terdengar suara orang menjerit dari tingkat atas.

"Jom Jae. Kau ikut aku jumpa boss diorang. Biar Doyoung settle an sini." Aku tarik rantai besi yang aku letak dekat leher Jaehyun.

Rantai tu ah kawal perbuatan dia. Pape offence dia nak buat dekat aku akan dipantulkan ke dia balik. Senang cita, rantai tu pemantul kuasa dia.

Kalau ikutkan aku pun tak tau apa aku buat sini. Diibaratkan aku ni hanya ikut arahan Taeyong. Aku bukan sengaja nak bunuh manusia sesuka hati but aku hanya balas jasa Taeyong hanya disebabkan dia yang bantu aku dalam kawal kuasa aku sekali diri baru aku.

"Eva, bila kau nak balik ke Jungkook?" Tanya Jaehyun tetiba bila aku ngan dia naik tangga.

"Pahal kau tanya aku?"

Pelik.

"Sebab kau dua tu kan soulmate. Kau tak tau ke lagenda dulu?"

"Hah? Lagenda apa?"

"Aku malas nak cakap but aku akan bagi kau tau secara mimpi." Langkah aku terhenti.

"Tapi tu bukan makan masa ke? Kita sekarang nak cepat."

"Aku leh berhenti kan masa."

Hmm...

"Okay. Bagi aku mimpi tu." Aku duduk dekat anak tangga tu.

Lepas Jaehyun baca sesuatu, aku dapat rasakan atmosfera berhenti bergerak dan yeah, masa terhenti.

Pastu barulah Jaehyun sentuh kepala aku dan secara langsung aku terlelap.

🌫 DREAMLAND

Aku tetiba berada dekat dunia gelap. Ya, dunia setan. Tapi aku seolah-olah tak wujud dekat situ. Setan yang ada dekat situ semua pakai pakaian yang zaman Eropah tapi macam ada perubahan sikit. Aku pun tak tahu.

Mata aku terfokus dekat satu pasangan ni. Aku tak tau but aku rasa pasangan tu ah punca lagenda ni ada.

Firasat aku bagitau yang diorang dua ni pangkat besar dan bukan setan biasa. Kenapa? Sebab aku tengok dekat leher diorang ada lambang and laki tulak mata dia. Setiap setan ada pangkat dan ada lambang tersendiri. Macam aku, aku ada dekat mata dengan tengkuk. Aku sedar dekat tengkuk aku pun masa aku dapat kuasa baru.

Aku ikut diorang dua tu sampai satu tahap diorang berpisah. Berpisah sebab masalah yang ada dekat dunia tersendiri iaitu neraka dan dunia manusia. Pompuan tu ke dunia manusia. Laki tu ke neraka. Sama je kisah dia dengan aku.

 girl meets evil ⅰ•ⅱWhere stories live. Discover now