5.2

146 10 0
                                    

| JK'S POV

Tetiba hyung ketuk pintu bilik aku. Dia datang dengan satu salinan kertas.

"Apa tu hyung?" Aku tanya sambil muncung ke arah kertas dia pegang.

"Aku bela sugar glider alang-alang masa aku carik berita tentang Yoongi."

Aku rasa bahagia. Hati aku riang. Takde lah hyung rasa sedih lagi yang teramat bila Jjangu pergi.

"Bagus ah tu. Atleast hyung ada kawan baru."

"Hah? Apa kau cakap tadi?"

Aku cecepat geleng.

"Takde pape."

"Aku rasa diorang sampai esok kot." Gumam hyung sambil pandang lantai bilik aku.

"Sape sampai?"

"Eomuk ngan Odeng. Sugar glider aku."

Oh. Aku dapat rasakan sugar glider hyung ni dapat gantikan rasa sedih dia nanti bila Jjangu pergi.

"Ah, aku ada benda nak bagitau." Ujar hyung sebelum dia keluar.

"Apa dia?"

"Ni kamera untuk shoot. Namjoon kata pdnim nak kita rakam sendiri. Satu lagi aku letak dekat depan tv." Jin hyung bagi aku satu kamera DLSR.

"Comeback stage punya ke?" Aku tanya.

Jin hyung angguk.

"Due date minggu depan au. Diorang nak edit."

"Jap, hyung bukan esok kita comeback ke?"

"Takde ah. Bang PD tangguh sekejap sebab nak buat comeback stage ni, okay?"

Jin hyung keluar dengan senyuman.

"Arraseo." Aku jawab dengan suara kecil.

Comeback... Aku harap album ni dapat sambutan hangat.

🐕EVA'S POV

Aku terkedu bila tengok Wonsu bergerak. Macam mana Jaehyun boleh pickup dengan kelajuan Wonsu?

"Eva!" Jerit Jaehyun.

Aku terus toleh ke Jaehyun.

Jaehyun berjaya tindihkan Wonsu tapi Wonsu meronta nak lepaskan diri dia.

Aku halakan tangan aku ke arah Wonsu. Aku fokuskan seluruh tenaga aku dekat tangan aku kemudian aku tutup mata.

"Evanescet."

Dalam sekelip mata, badan Wonsu pecah menjadi molekul yang kecik. Tapi sebelum dia sepenuhnya pecah, Wonsu lepaskan satu das peluru dekat dada Jaehyun.

"Goodluck Lerajè." Ucap Wonsu buat kali terakhir sebelum dia hilang ke udara.

Lepastu, aku terus lari ke Jaehyun. Aku tak tau macam mana but aku nampak peluru tadi tu macam sedut darah Jaehyun dan bebaskan satu cecair hitam.

Tanpa fikir pape, aku terus bawak dia balik rumah dan baringkan dia atas keranda yang Sicheng sengaja beli. Aku tengok muka Jaehyun siyes pucat.

"Jaehyun, biar aku tolong kau." Aku letak tangan aku atas dada Jaehyun tapi dia tepis tangan aku.

"A-a-aku tak-taknak... Hah...haa..haa k-kau kor-korban disebabkan aku... Haa...haa..." Ujae Jaehyun tercungap-cungap.

Disebabkan dia malaikat, dia seksa. Kalau dia setan, mungkin dia tak perlu seksa camni.

"Kau kawan aku, Jaehyun. Takkan ah aku nak biarkan kau seksa?" Aku tegur dia.

Pastu aku letak tangan aku atas dada dia balik. Jaehyun cuba tepis aku tapi aku tahan.

 girl meets evil ⅰ•ⅱWhere stories live. Discover now