Hari ini dia harus meluahkan perasaanya kepada Fatin. Dia sudah nekad. Sudah seminggu mereka bermain tarik tali tetapi tiada hasil. Dia mengambil iphone 6+nya lalu mendail nama Fatin."Hello.. Assalamualaikum. Arrr Fatin. Hari ni awak free tak? "
"Ouh. Saya ingat nak ajak awak lunch dengan saya. Tempat biasa. Boleh?"
"Ha, oky². Nanti lunch saya jemput awak. Oky. Bye Waalaikumussalam."
Dia menghela nafas. Lagi sejam waktu lunch. Dia harus bersiap-siap. 'Kau kena berani Rez. Jangan kau lepaskn peluang ni. Okehh! Hari ni aku kena luahkan perasaan aku dekat Fatin.'
*******
Sampai sahaja di restoran cinta,mereka mengambil tempat duduk yang agak jauh daripada orang lain. Usai memesan makanan dia memandang wajah putih bersih Fatin. Muka Fatin berdecip.
"Awak ni dah kenapa? Main tenung² saya pulak. Takut saya." Ujar Fatin yang memulakan bicara. Hafrez hanya senyum manis.
"Rindu nak tenung muka awak." Ujar Hafrez romantik. Meremang bulu roma Fatin. Tetapi dia cuba mengawalnya.
"By the way, ada apa² ke nak ajak saya lunch ni?" Soal Fatin.
"Kan saya dah cakap... I miss you my sweetheart." Balas Hafrez yang masih lagi mengekalkan suara romantiknya. Fatin cuba tergelak kecil walaupun tidak lucu.
Dan akhirnya sampai juga makanan yang dipesan boleh mereka. Mereka tidak banyak cakap. Sehingga Hafrez menegur Fatin.
"Fatin, we need to talk." Ujar Hafrez yang agak serius. Fatin mengangkat keningnya tanda 'apa'. Hafrez menghelab nafas lalu menghulurkan sebuah kotak kecil berwarna merah kepada Fatin.
Fatin yang tidak tahu apa² terus membalas huluran itu dan membuka kotak itu. Alangkah terkejut bin benggongnya dia mendapat sebentuk cincin emas bersama satu butir permata.
"Errr.. Rez, what the???" Soal Fatin dia sedikit keliru. "I love you Fatin. Sejak pertama kali saya jumpa awak saya sudah jatuh cinta. Saya tidak boleh tipu perasaan saya yang saya sudah mencintai awak sepenuh hati. Will you marry me my sweetheart?" Ujar nya ikhlas.
Fatin menelan air liur. Memang tidak dinafikan yang dia juga sudah mula menyayangi Hafrez. Tetapi mampukah dia mencintai Hafrez sama seperti Aiman? no! dia harus melepaskan Aiman.
'kau kena lupakan dia Syu. Maybe kalau kau terima Hafrez kau akan lupakan Aiman. yes. kau perlu bagi Hafrez peluang dan juga diri kau.'
Fatin bermonolong sendiri. Perlahan-lahan kepalanya mengangguk. berubah terus riak muka Hafrez. kalau tadi mukanya agak takut tetapi kini mukanya melonjat gembira. Dia menyarungkan cincin itu ke tangan manis Fatin.
"Thank you sayang. saya janji yang saya akan sayang awak sepenuh hati.saya tak kan pernah tinggalkan awak. I love you more!" ujar nya yang masih pagi teruja. Fatin juga sangat gembira kerana dia memilih keputusan yang tepat.
"minggu depan saya hantar rombongan meminang ye. thanks sayang sebab bagi saya peluang untuk membahagiakan awak." ujar Hafrez sambil memegang erat tangan Fatin.
"I love you sweetheart."
"love you too Hafrez."
Balas Fatin ikhlas. "Awak. Hantar saya balik. Nanti babah saya marah pulak..." ujar Fatin.
"oky sweetheart. Babah tak marah lah kalau awak dengan saya. Opss silap panggil babah pulak. Uncle..." Kata Hafrez. Fatin ketawa halus.
Usai sahaja membuat pembayaran, mereka menuju ke kereta Hafrez lalu memecut laju meninggalkan restoran yang menjadi kenangan indah buat mereka.
YOU ARE READING
Aiman&Fatin
Short StorySebut sahaja nama Aiman zikry,pasti ramai yg mengenalinya. Siapa tidak kenal Aiman Zikry? a k.a ketua gangster di sekolah menengah Tun Baharun.Ramai pelajar perempuan meminatinya.Well, dia handsome kot of course lah ramai yg minat dekat dia. Walaupu...