part 28#last part

337 14 5
                                    

Haii gaiss. Zikr mati ke? Oh my good!😱 siapa nak ganti Aiman? Hafrez? Ke Hafrez pun mati jugak?😨 siapa nak jadi hero dalam cerita ni kalau semuanya dah mati? kk jom kita baca final dia macam mana.

Fatin pov

Aku berasa tenang apabila semuanya sudah berakhir. Aku amat bersyukur kepada Mu Ya Allah. Hidup kita ni tak selalunya happy. Kita ibarat roda basikal. Kadang² kita diatas, dan kadang² kita dibawah.

Banyak pengajaran yang aku dapat. Salah satunya ialah, walaupun kita bercinta berpuluh-puluh tahun, jika Allah tidak merestui, tidak kemana jua jodoh kita dengannya.

Yes. Kini hidup aku lebih tenang. Lebih gembira bersama insan yang aku cintai iaitu Hafrez Mikhail. Aku sah menjadi isterinya sebulan yang lalu.

Dialah yang selalu ada disisiku sama ada susah mahupun senang. Dia selalu mengajar ku erti keredhaan yang sebenar. Kini aku redha dengan apa yang berlaku.

Hafrez beritahu ku sesuatu. Maafkan segala kesilapan yang telah dia lakukan. Aku cuba. Dan akhirnya aku berjaya.

Dia? Siapa tu? Yes. Aiman Zikry. Dia sudah pergi meninggalkan aku. Dari Dia kita datang, dari Dia jugalah kita pergi.

Zikr ada kata sesuatu kepadaku sebelum dia pergi buat selama-lamanya.

"Maafkan aku Syu. Aku berdosa. Aku rasa lebih baik aku mati. Aku tak sanggup tengok kau bahagia dengan orang lain berbanding aku. Aku sayangkan kau Syuhada...."

First time dia panggil aku Syuhada. And itulah kata² terakhirnya yang ku dengar.

Sedih? Gila aku tak sedih. Memang banyak kenangan kami. Tapi aku harus melupakan dia. Aku sudah ada Hafrez di sisi ku. And InsyaAllah akan ku jaga baik-baik.

Aku menghela nafas panjang. Aku memegang rantai yang Zikr berikan kepada ku dahulu. Masih segar kata-katanya.

Sejak kecil lagi kami memasang niat untuk berkhawin bersama-sama. Tetapi apakah daya jika kami ini adalah adik-beradik susuan.
Aku tidak boleh salah kan takdir. Aku harus terima.

"Sayang! Puas abang cari. Dekat sini rupanya sayang ni." Kata Hafrez.

Aku menghadiahkan senyuman kepada suamiku.

"Masih teringatkan dia ke?"

"Heish abang ni! Syu dah lupakan dia lah. Tapi Syu just ingat rantai yang dia bagi ni. Sorry abang syu masih lagi tak buang rantai ni..."

Hafrez senyum. Dia mengusap rambutku.

"It sokay lah sayang. Abang tak kisah. Kejadian tu pun baru je kan. Sayang tak payah buang. Simpan je buat jadi kenangan sayang bersama Zikr. Zikr tu pun abang sayang jugak."

Aku memeluk erat suamiku. Sesungguhnya dia lah yang paling memahami apa yang ku rasa.

"Abang sayangkan princess abang sorang ni je tahu." Luah Hafrez.

"Ye abang. Syu pun sayangkan abang sorang je." Kata ku jujur.

Hafrez senyum manis.

"Abang... Boleh tak tolong simpankan rantai ni? Syu takut kalau Syu simpan lupa letak mana. Syu ni kan cepat pelupa." Ujarku lalu menghulurkan rantai itu kepada suamiku.

Hafrez membalas huluranku.

"Ye lah sayang. Abang simpan elok². Jom masuk dalam. Dah lewat ni. Esok abang kerja."

Aku mengangguk lalu kami sama² masuk ke dalam rumah.

Aiman Zikry, tak akan ku lupakan segala kisah kita. Bagi aku, kau tetap abang aku walaupun kau pernah cederakan aku. Aku sayangkan kau Aiman Zikry.


~~~TAMAT~~~

yes! Tamat sudah cerita Aiman dan Fatin. Maafkan saya kalau ada kekurangan dalam cerita ini. Saya minta maaf sebab lambat update sejak kebelakangan ini. Tak lupa juga kepada my lovely cousin iaitu Amelin yang sama² mengembangkan cerita ini.
Kalau tiada dia, ofc cerita saya tak best. Thank you again!!!

Cerita baru? Ofc lah ada! Nanti saya publish ye! By the way, thanks yang sudi baca cerita yang yang tak seberapa ini.

Thank you gaiss😘


#myanatasya
#aremelin
#aiman&fatin


Aiman&FatinWhere stories live. Discover now