part 23#pukul

151 9 0
                                    

Satu minggu sudah pun berlalu. Tinggal seminggu sahaja lagi dia akan menamatkan status anak dara bertukar kepada isteri orang. Dia jarang bertegur sapa dengan Aiman. Lelaki tu yang beria-ria berbual dengannya.

Sungguh dia tidak rela semua ini berlaku. Tetapi apa boleh buat. Keputusan berada di tangan Aiman sahaja.

Dia mengemas bilik pejabat lelaki itu yang tidak lama lagi akan digelar suaminya juga. Huh. Hampeh.

Sedang sibuk dia mengangkat fail, ada sehelai kertas surat khabar terjatuh. Dia mengambil kertas itu lalu membacanya.

"Dua beradik yang dikenali Zack dan Lutfi telah membunuh seorang budak lelaki dan dua budak perempuan. Akibat berjaya mencerobohi kumpulan mereka. Pihak polis tidak berjaya menjejak kesan kumpulan silent killer.

Pihak polis meminta kerjasama daripada semua orang agar dapat membantu menyelesaikan masalah ini. Sila hubungi kami jika ada maklumat tentang kes ini."

Fatin terkejut melihat gambar Aiman Zikry dab Lutfi Zikri yang telah membunuh tiga budak itu.

'Ya Allah. Zikr!!! Kenapa dia sanggup bunuh orang? Abang Lutfi pun sama! Sanggup diorang buat macam ni! Kenapa aku tak tahu apa² pasal ni?' Bisik hati Fatin. Air matanya mengalir lebat.

"Syu! Ka... Kau buat apa dekat sini?!" Soal Aiman yang agak meninggi. Dia melihat hidung Fatin merah. "Syu. Kau apesal nangis ni?" Soalnya lagi apabila melihat Fatin tiada respon.

Fatin mendapat kan Aiman. Dengan perasaan yang marah meluap-luap, dia menumbuk kuat dada Aiman.

"Kau penipu Zikr!!! Kenapa kau buat macam ni? Kau pembunuh!!!! Aku menyesal sangat cintakan kau!!! Aku benci kau!!!" Jerit Fatin.

Aiman terkejut akan tindakan Fatin. Sudah tahukah Fatin akan latar belakang sebenarnya?

"Syu... Aku mintak maaf. Aku tahu aku tersalah pilih jalan ni. Aku mohon jangan bencikan aku. Tolong jangan pergi dari hidup aku Syu. Tolong jangan berhenti cintakan aku. I love you so much my dear." Ujar Aiman lembut sambil mengusap pipi Fatin tetapi berjaya ditepis oleh Fatin.

Fatin menjulurkan tangannya ke arah Aiman. "Aku benci kau Zikr. Kenapa lah selama ni aku buta? Kenapa sekarang baru aku tahu aku ni ketua silent killer? Kalau aku tahu memang tak lah aku nak jatuh cinta dengan kau. Kau bagi aku percaya dengan semua kata² kau. Aku tahu aku bodoh sampai kau boleh pijak kepala aku.... Asal aku bengong sangat bagi cinta aku ni dekat kau erk? Ya Allah. Menyesalnya aku percayakan kau hidup²..."

Kata Fatin tidak bermaya. Letih kerana banyak mengeluarkan air mata.

Aiman juga turut menangis. Dia memeluk erat Fatin. "Maafkan aku Syu. Tolong jangan cakap macam tu. Kau tak salah bagi cinta kau dekat aku. Aku memang betul cintakan kau. Aku... Terpaksa Syu... Maafkan aku dear. Aku janji akan keluar daripada kumpulan silent killer tu. Demi kau aku akan buat. Aku janji Syu. Tolong jangan tinggalkan aku.... Aku merayu Syu.... Kau lah sumber kekuatan aku. Tanpa kau aku tak boleh hidup. Beri aku peluang untuk tebus balik kesilapan aku Syu..."

"Mintak maaf dengan Allah Zikr. Bukan dengan aku. Kau bunuh orang Zikr. Aku tak percaya orang yang aku sayang rupanya pembunuh yang terkenal. Sama dengan abang Lutfi... Dua² pembunuh... Aku tak boleh hidup dengan kau Zikr. Please. Lepaskan aku. Aku benci kau!!! Aku nak balik!!!"

Jerit Fatin. Dia melepaskan pelukan Aiman. Lalu melangkah keluar di bilik pejabat Aiman. Dia sudah nekad untuk keluar daripada rumah ini. Tetapi terasa rambut panjangnya di tarik seseorang.

Tak lain tak bukan Aiman yang sedang menarik rambutnya. Dia meraung kesakitan.

"Kau nak pergi mana ha?! Aku dah cakap kan jangan tinggalkan aku! Tu pun kau tak faham ke betina?!" Laung Aiman.

"Zi... Zikr... Sa... Sakit..." Kata Fatin lemah. Rambutnya terasa amat sakit apabila Aiman menarik kasar rambutnya.

"Tahu pulak kau rasa sakit. Hati aku ni kau tak rasa pulak betapa sakitnya. Meh aku ajar sikit betapa sakitnya hati aku selama ni." Ujar Aiman. Di matanya hanya ada kebencian terhadap Fatin. Sudah tiada lagi Aiman Zikry yang lembut, penyayang di mata Fatin.

Aiman mengambil tali pinggangnya lalu menghayunkan ke arah Fatin. Fatin menangis teresak-esak.

"Zikr! Jangan buat saya macam ni... Sakit Zikr..." Fatin masih lagi berkata walaupun sakit tubuhnya di pukul oleh Aiman.

"Kau betina sundal! Bohsia! Bitch!!!" Hina Aiman lagi. Fatin tidak mampu bertahan. Dia memejamkan mata menahan segala amukan Aiman dilepaskan olehnya.

Bagai terkena renjatan elektrik dia tersedar akan perbuatannya. Melihat tubuh Fatin tidak bergerak.

Dia masuk ke dalam tandas. Dia memandang wajahnya di cermin. 'Kau pukul Syu Man? Perempuan yang paling kau cinta! Kau gila Man! Pembunuh!'

'Aku tak bunuh dia! Aku tak sengaja pukul dia. Syaitan hasut aku!'

'Syaitan hasut kau pun tapi kau boleh je kan kawal perasaan kau. Dah puas hati kau pukul Syu? Kau memang nak dia mapus kan?!'

"Aku tak sengaja!!! Aku tak bunuh dia pun lah setan!!!"

Aiman menumbuk kuat cermin di hadapannya sehingga pecah. Tangannya juga berdarah.

Aiman membuka pintu tandas. Dia melihat Fatin pengsan di atas lantai. Dia mendungkung perempuan itu lalu diletakkan di atas katilnya.

Banyak juga kesan lebam akibat dipukulnya. "Aku mintak maaf Syu. Aku sepatutnya lindungi kau. Bukan pukul kau. Aku takut Syu... Aku takut kau tinggalkan aku. I'm so sorry my dear."

Ucapnya lembut sambil mencium rambut adiknya.

'Ya Allah. Salah kah aku buat macam ni? Aku cintakannya. Aku takut dia cintakan orang lain. Tolong lah aku Ya Allah.' Bisik hatinya lalu memeluk erat tubuh Fatin.

"Maafkan aku Syu...."

Please... Vote sekali gaiss😭

Aiman&FatinWhere stories live. Discover now