part 9#bila besar

241 13 0
                                    

Hai gaiss. Saya pendek kan cerita ni ya. Ni dah masuk bab Aiman n Fatin besar. Aiman umur 25 tahun manakala Fatin umur 23 tahun. Harap korang still baca story saya ye.😘

*******

"Syu...." Panggil Aiman. Mereka berada kat tutti fruti di dalam shopping complex. "Hmm" balas Fatin. Dia tidak memandang Aiman dia sibuk mengscroll Instagramnya. Aiman merampas telefon buah hatinya.

"Sayang... Please. I dah ada depan mata pun you tak nak layan I. Sibuk sangat dekat fon tu." Marah Aiman. Fatin hanya tersengeh. "Oky lah. Saya tak pandang fon lagi. Saya pandang awak je erk?" Ujar Fatin lembut lalu memandang kekasih hatinya.

"You know what? Kita dah bersama 10 tahun. Pasal hubungan kita pun parents kita tak tahu lagi. Bila ditanya takde lagi pasangan. Aku serba salah tahu sebab tipu parents kita. Sampai bila nak terus menipu ni Syu?" Ujar Aiman. "Saya tak kisah pun kalau awak nak berterus-terang. Tapi, saya rasa tak sedap hati lah bila kita nak bagitahu pasal hubungan kita dekat family kita. Rasa macam... Diorang tak boleh terima"

Ujar Fatin sambil memegang dadanya. "InsyaAllah takde apa² lah Syu... Aku kan ada. Kita atasi bersama erk? Tapi aku nak tanya kau something jawab dengan jujur k?" Fatin mengangguk.

"Kau sayang aku tak? Kau cintakan aku tak? Kau nak khawin dengan aku tak?" Soal Aiman bertubi-tubi sambil memegang tangan Fatin.

"Kalau saya tak sayangkan awak, cintakan awak, apa makna kita bersama sepanjang 10 tahun? Apa maknanya tu kita pertahankan cinta kita yang dulu hampir nak putus? And one more thing.... Saya nak jadi isteri awak. Yang selalu ada di sisi awak ketika senang atau susah."

Balas Fatin. Aiman senyum senang apabila mendengar kata² Fatin. "Thank you sayang. Aku percaya yang kau adalah jodoh aku di dunia dan di akhirat. InsyaAllah. So... Lepas kita shopping ni, kita bagitahu parents kita erk?" Ujar Aiman. Seperti biasa Aiman akan mengusap kepala Fatin. Dengan ayat yang dan Fatin juga berbuat demikian.

Aiman menelefon daddynya menjemput family Fatin. Aiman mahu berbincang dengan mereka malam ini.(saya tak tahu nak exShah n macam mana. Korang paham² je lah erk?)

"Oky done sayang! Malam ni kita sama² bagitahu family kita oky? Now jom kita shopping!" Ujar Aiman ceria. Fatin mengangguk. 'Mudah-mudahan parents Kali akan terima hubungan aku dengan Aiman. Amin.' Doa Fatin di dalam hati.

*******

"No! Daddy tak restu!" Marah uncle Shah semasa berada di ruang tamu. Terkejut Aiman dan Fatin tatkala mereka memberitahu hasratnya untuk berkhawin tidak direstu."Babah pun tak setuju jugak." Bantah encik Mansor.

"Mummy dan umi pun tak setuju" ujar aunty Ana mummy kepada Aiman. "Ta...tapi kenapa daddy? Mummy? Zikr tak faham. Kami nak khawin. Bukankah perkawinan itu suci dan dapat mengelakkan daripada maksiat?" Soal Aiman.

"Walau apa pun Zikr dan Syu cakap, kami tak kan restu hubungan kamu. Patutlah Zikr selalu tanya pasal Syu. Daddy ingat kan sebab Zikr anggap Syu ni tak lebih sebagai adik. Rupanya Zikr dan Syu berkasih."
Marah uncle Shah.

"Umi, kenapa kami tak boleh khawin?" Soal Fatin kepada uminya. Puan Lisa menjadi serba salah. Dia mencuit lengan encik Mansor. Encik Mansor menghela nafasnya.

"Syu, Syu tak boleh khawin dengan Zikr.... Errr... Sebab..." Ayat encik Mansor terhenti. Uncle Shah menyambung percakapan encik Mansor. "Sebab kamu berdua macam adik-beradik." Sambung uncle Shah tenang.

"What?!" Serentak Aiman dan Fatin menjerit. Encik Mansor menghela nafasnya sebelum beritahu hal sebenarnya.

"Masa Zikr kecil,mummy Zikr tak dapat nak susukan Zikr. Jadi, umi Syu dengan sukalera susukan Zikr." Terbeliak mata Aiman dan Fatin tatkala mendengar penjelasan daripada encik Mansor.

"No no no. Uncle tipu kan? Mummy, uncle tipu je kan? Mummy yang susukan Zikr masa Zikr kecil kan?" Soal Aiman. Dia tidak percaya yang dia bercinta dengan adiknya sendiri. Sama juga dengan Fatin. Dia juga tidak menyangka bahawa dia jatuh cinta dengan abang nya.

"No sayang. Apa yang uncle Mansor cakap tu memang betul. Kamu berdua adik beradik. Sebab itulah kami tidak boleh restu hubungan kamu berdua. Percayalah. Mummy dulu tidak boleh menyusukan kamu. Mummy sangat terhutang budi dengan umi Lisa."

Terang aunty Ana. Aiman memegang kepalanya. Dia masih tidak percaya. "No! Semua tipu! Semua saja je kan tak bagi Zikr dan Syu khawin? Lepas tu pura² cakap yang kitorang ni macam adik-beradik!" Tengking Aiman.

Fatin juga sudah tidak tahu mahu berkata apa². Dia berasa ditipu hidup² oleh orang tuannya sendiri. 'Sampai hati babah dan umi tak bagitahu aku pasal semua ni. Aku anak dia! Kenapa diorang buat aku macam ni?' Fatin bermonolong sendiri.

"No Zikr. Kamu salah. Memang kamu dan Syu adik beradik... Kami terpaksa merahsiakan hal ini kepada kalu berdua. Daddy ingat masa korang kecil² dulu korang tak kan jatuh cinta memandang kan daddy tengok korang berdua selalu gaduh. Rupanya kami silap." Jelas uncle Shah.

"So... Rupa²nya sia² kita menyulam kasih Zikr. Selama 10 tahun. Sia² awak ab...abang saya... Wow amazing! Abang bercinta dengan adik! Hurrmm." Ujar Fatin. Aiman meraup kasar rambutnya.

"No no no. Syu. Tak sia². Kita boleh nikah Syu. Mereka ni penipu Syu!" Ujar Aiman bagai dirasuk. Dia memegang kepala buah hatinya. Fatin menangis teresak esak. Aiman menyapu air mata Fatin. "Jangan nangis Syu... Aku ada. Kita tetap akan khawin jugak. Itu janji aku Syu."

"Korang tak boleh khawin!" Marah uncle Shah. Sebenarnya hatinya juga sebak melihat kesungguhan anak²nya. Tetapi apakah daya, masa sudah lama berlalu. "Zikr mintak maaf sangat. Daddy, mummy, uncle, aunty, tapi kami tetap akan khawin jugak walau apa pun caranya." Ujar Aiman serius.

Dia memegang tangan Fatin lalu membawa Fatin keluar daripada rumah agam itu. "Awak nak bawak saya ke mana ni?" Soal Fatin. Terasa pergelangan tangannya sakit akibat Aiman memegang nya begitu erat.

"Kau kata kau sayang aku. Time ni lah kita kena korbankan demi cinta kita. Walau apa pun yang berlaku, kau tetap milik aku seorang. Kau nak hidup dengan aku kan?" Ujar Aiman sambil mengusap pipi Fatin.

Fatin mengangguk. Memang dia begitu sayangkan Aiman. Dia sanggup lakukan apa saja asalkan dia bersama dengan Aiman. "Kau ikut aku. Kita balik rumah aku dekat Rawang. Buat masa ni kita duduk situ dulu. Kau jangan risau. Ada dua orang bibik dekat rumah aku."

Ujar Aiman. Dia menarik tangan Fatin supaya masuk ke dalam keretanya.

******

"Bang... Mana anak² kita ni? Saya takut lah bang kalau² dia buat benda yang tak elok dekat Syu tu..." Resah aunty Ana. "Sabar je lah. Mana lah sangat diorang lari? Paling jauh pun dia bawak Syu balik rumah dia dekat rawang tu." Ujar uncle Shah tenang.

"Betul kata Shah tu Ana. Sabar lah. Kita doakan yang mereka dalam keadaan selamat." Ujar encik Mansor. "Hurrrmm harap² diorang selamat lah..." Ujar puan Lisa sambil memeluk bahu aunty Ana.

Oh my good! Aiman dan Fatin sebenarnya adik beradik?!😱. Hurrmm cinta baru nak dihalalkan dan ada orang halang? Apa yang jadi dekat diorang? Adakah mereka tetap akan khawin? Ha, baca lah sampai habes. K? Sorry lambat kit update hari ni. Ada sepupu. So kena layanlah dia kalau tak merajuk tak habis.

Aiman&FatinWhere stories live. Discover now