"Benda senang macam ni pun kau tak boleh nak buat ke?!" Tengking Aiman. Dia menumbuk pipi Arif sehingga lebam. "Sa...saya mintak maaf bang. Bagi saya dua hari je lagi untuk cari maklumat tu." Ujar Arif sambil memegang pipinya.
"Oky... Aku bagi kau dua hari je lagi. Kalau kau tak boleh dapatkan apa yang aku nak, adik kau jadi mangsa." Ugut Aiman. "A...adik saya? Abang nak buat apa dekat dia? Bang tolong jangan apa²kan adik saya."
"Kalau kau nak adik kau selamat, dapat kan apa yang aku nak!" Tengking Aiman. Segera dia meninggalkan Arif seorang diri di belakang tandas lelaki.
Semasa Aiman menuju ke kelasnya, ada orang terlanggarnya dan bajunya terkena air milo panas. Aiman memegang kolar baju budak itu.
"Shit! Kau nak apa hah budak?! Kau saja je kan nak bagi baju aku kotor kan?!" Tengking Aiman di khayalak orang ramai.
Hari ni memang dia bad mood sangat. Dah dua hari dia bagi masa kepada Arif untuk mencari biodata tentang Fatin tetapi tidak dapat dijumpai lagi.
"Maafkan saya bang. Saya betul² tak nampak abang tadi. Saya merayu sangat tolong lepaskan saya." Rintih budak itu. Aiman tidak mengendahkan tangisan budak itu. Tangannya ligat memukul budak itu sehingga dirinya puas.
Baru sahaja tangannya ingin menampar pipi budak itu, tetapi dihalang. Ada seseorang memegang tangannya.
"Zikr apa awak buat ni? Sanggup awak pukul dia? Semata- mata Herry ni tak sengaja tumpahkan air dekat baju awak? Dia dah mintak maaf kan tadi...."
Marah Fatin. Dia kecewa dengan Aiman. Dia ingat yang Aiman ni seorang yang baik rupanya tidak. Dia mendapatkan Herry yang berada di atas lantai. Dia membantu Herry berjalan.
"Zikr yang saya kenal adalah seorang yang baik dan selalu buat saya happy bila bersama dengannya walaupun dia selalu buli saya. Awak bukan Zikr." Ujar Fatin lagi. Dia beredar daripada situ.
Semua orang yang memandang tengah berbisik sesama sendiri. Membuatkan Aiman lebih marah. "Apa yang korang bisik?! Korang nak kena jugak ke?!" Tengking Aiman.
Dia meramas kasar rambutnya. Dia berlalu ke kelas. Geng² Aiman perasan akan perlakuan kawannya terus menyapa Aiman di tempat duduk
"Wey man. Kau apehal do?" Sapa Akmal.
"Aku tengah bengang sekarang ni!" Marah Aiman. Rilex bro. Kau pehal? Cer citer maybe kitorang buleh tolong." Ujar Akmal lembut. Aiman memandang tajam ke arah Akmal.
"Aku tak perlu pertolongan korang. Aku boleh handle masalah aku macam lah Korang tak kenal aku." Ujar Aiman pula. Dia pergi meninggalkan geng²nya.
******
"Sakit Syu..." Adu Herry. "Alah kau ni. Tahan lah sikit. Dah nak siap ni" ujar Fatin. Dia menguam di atas kepala kawannya. "Syu... Kau kenal ke abang yang pukul aku tadi?" Soal Herry. "Tak kenal sangat pun." Jawab Fatin selamba.
"Kau suka dia?" Soal Herry. Dia inginkan kepastian.
"Aku dah siap tuamkan. Jom masuk kelas" Fatin cuba untuk menukar topik. Herry merenung Fatin sehingga membuatkan Fatin serba salah."Syu... Please jangan tukar topik." Ujarnya lembut.
"Erk. No. Aku tak sukakan dia." Nafi Fatin. Dia tidak memandang Herry.
"Don't lie me Syu... Aku kenal kau dah 3 tahun. Bukan 3 hari Syu." Bukannya dia tak tahu yang Fatin ni sukakan Aiman dan mungkin juga Aiman sukakannya jugak.Sebenarnya Herry juga sukakan Fatin. Tetapi dia tidak kuat untuk luahkan perkataan mangis itu. Dia takut jika Fatin tidak membalas cintanya dan mungkin juga akan memutuskan persahabatan mereka. Dia tidak mahu semua itu berlaku. Jadi biarlah dia pendamkannya.
YOU ARE READING
Aiman&Fatin
القصة القصيرةSebut sahaja nama Aiman zikry,pasti ramai yg mengenalinya. Siapa tidak kenal Aiman Zikry? a k.a ketua gangster di sekolah menengah Tun Baharun.Ramai pelajar perempuan meminatinya.Well, dia handsome kot of course lah ramai yg minat dekat dia. Walaupu...