part 25# tolong Fatin

156 11 0
                                    

"Tolong Rez uncle, aunty. Rez sayangkan Fatin. Rez merayu dekat semua orang. Tolong... Bagitahu Fatin dekat mana sekarang ni... Please." Rayu Hafrez di depan uncle Shah.

"Rez... Kami bukan tak nak tolong kamu tapi, memang kami tak tahu dimana Zikr sembunyikan Syu. Uncle mintak maaf Rez. Uncle dah cuba cari rumah Zikr dekat Rawang. Tapi tak da orang." Balas uncle shah.

Hafrez menundukkan kepalanya. Dia buntu untuk mencari Fatin dimana lagi.

Lutfi kasian melihat Hafrez. Dia memegang bahu lelaki itu.

"Rez, we need to talk." Kata Lutfi serius. Hafrez mengangguk lemah.

Mereka pun bergerak menuju ke bilik.

"Bilik siapa ni bang?" Soal Hafrez.

"Buka lah." Hafrez hanya mengurut. Dia terkejut melihat sekeliling bilik itu.

"Bang, ni cantiknya bilik ni. Saya tahu. Ni mesti bilik Fatin kan? Banyak betul gambar dia gantung." Balas Hafrez. Dia terkesima.

"No Rez. Bukan bilik Syu. Bilik Zikr." Balas Lutfi selamba.

"Ha?! Tap...tapi... Kenapa banyak sangat gambar Fatin dalam bilik dia ni?"

Lutfi menarik nafas panjang. Hafrez mesti tahu kisah Aiman dan Fatin lalu dia menceritakan semuanya.

"Konflik cerita ni. Kesian Zikr dan Fatin. Saya tak tahu pulak mereka pernah bercinta. Tapi bang, Zikr tu kena lah terima hakikat yang dia tu bukan jodoh Fatin lagi." Ujar Hafrez.

"Tu lah pasal. Sebenarnya Zikr boleh terima Syu tu adik dia. Tapi, bila dia dapat tahu yang kamu nak khawin dengan Syu, dia Tak boleh terima. Dia masih lagi cintakan Syu sampailah sekarang ni.

Sebab tu lah dia sembunyikan Syu. Dia takut kamu berdua akan berkhawin. Tapi abang tak salah kan kamu Rez. Kamu berhak mencintai Syu. Well, prinsip Zikr adalah apa yang dia dah dapat, payah untuknya melepaskan 'benda' itu. Abang pun tak faham kenapa dia jadi macam tu." Ujar Lutfi.

"Bang, tak kan lah abang tak tahu dimana Zikr sembunyikan Fatin? Bang... Tolong lah saya. Saya selalu bermimpi yang Fatin melambai tangan dia minta tolong kepada saya. Saya takut Zikr apa- apakan Fatin bang..." Kata Hafrez.

Memang. Sejak Aiman mengambil Fatin daripadanya, dia selalu bermimpi yang muka Fatin habis lebam. Fatin menangis meminta tolong daripadanya.

"Abang tak tahu dimana Zikr sembunyikan Syu..." Ayatnya terhenti seketika. Hafrez mengeluh. Pada hati ini sahaja sudah tujuh kali dia mengeluh.

"Tapi abang rasa ada orang yang tahu dimana Syu berada." Tiba-tiba sahaja muka Hafrez bersinar.

"Siapa bang?"

***********

Mereka sampai di tempat silent killer. Tempat itu begitu sunyi dan usang. Tapi dia tahu kumpulan sile killer ada di dalam.

"Bang, rumah siapa ni?" Bisik Hafrez.

Lutfi tidak menjawab soalan Hafrez. Dia memakai cermin matanya untuk melindungi matanya daripada terkena matahari. Handsome do!

Mereka masuk ke dalam rumah itu.

**********

"Well, tengok siapa datang! Abang Lutfi in the house yo!" Jerit Akmal gembira. Dia bersalaman dengan Lutfi. Diikuti pula dengan geng² yang lain.

"Abang sihat?" Soal Hilmi.

"Allhamdullilhah. Abang sihat." Balas Lutfi ceria. Sudah lama dia tidak melawat bekas kumpulannya.

"Eh, siapa ni bang? Ahli baru ke?" Soal Akmal merujuk kepada Hafrez.

"Tak lah. Ini anak buah abang. Hafrez namanya." Balas Lutfi tenang. Semua orang mengangguk faham. Mereka berjabat tangan dengan Hafrez ramah.

Aiman&FatinWhere stories live. Discover now