"Syu, aku buat nasi goreng! Favorite kau." Ujar Aiman teruja apabila melihat Fatin menuju ke ruang tamu.
"Syu! Jom makan." Kata Aiman lagi. Fatin tidak mengendahkan kata Aiman. Dia menonton televisyen.
Aiman menarik nafas. Dia membuka apronnya lalu menuju ke arah Fatin.
Perlahan-lahan dia mengatur langkah. Dalam sekelip mata dia mencium lembut pipi Fatin. Fatin terkesima.
"Woi! Kau gila ke?!"
"Ya. Memang aku gila. Aku kan gilakan kau." Balas Aiman.
Fatin menelan air liurnya. Dia berasa amat takut melihat muka Aiman.
"Kau jangan lah takut. Aku bukannya buat lebih pun. Just cium pipi kau je kot. Macam lah tak selalu buat dengan aku..."
Bulat mata Fatin mendengar kata² Aiman.
"What do you mean Zikr?! Kau pernah cium aku ke?!"
"Ha'ah. Tak kan lah kau tak ingat, eh aku lupa! Kau tidur time tu! Aku selalu cium kau time kau tidur." Balas Aiman selamba.
Tidak semena-menanya pipinya ditampar oleh Fatin.
"Kau... Kenapa kau buat aku macam ni hah?! Aku benci kau Zkir!"
"Whatever! Dah dekat sepuluh kali tau kau cakap yang kau benci dekat aku. Kalau kau nak benci pun aku tak boleh nak halang kau. Lagipun seminggu lagi kau akan jadi hak aku sepenuhnya Syu. Tiada siapa boleh rampas kau daripada aku dah."
"Kau gila!"
"Syu, aku tak nak gaduh dengan kau hati ni. Aku dah siapkan breakfast. Jom makan."
"Hahaha. Asal kau tak nak gaduh dengan aku hari ni? Nak kata kau berubah lah? Kau ingat kau tu baik ke ha?! Manusia bertopeng kan IBLIS puihh!!!" Jerit Fatin sambil meludah air liurnya.
"Ouh! Kau nak aku berkasar dengan kau lah ye? Oky fine! Sini kau betina!!!" Kesabaran Aiman sudah pun hilang dia menarik kasar rambut Fatin.
Fatin cuba mengelak perbuatan itu dan akhirnya dia berjaya.
"Kau jangan ingat yang aku ni lemah Zikr! Aku dah serik jadi macam ni!!!" Jerit Fatin lalu menumbuk pipi Aiman.
Aiman mengerang kesakitan. Dia menepuk tangannya sambil ketawa.
"Jadi kau dah tak lemah lah? Bagus! Aku suka. Try yang ni pulak. Kau boleh elak ke tak." Aiman menumbuk perut Fatin. Fatin tidak dapat mengelak. Dia memegang perutnya.
Dia jatuh ke atas lantai. Aiman bergerak ke arahnya.
"Kau kata kau kuat. Kena tumbuk sikit dah nangis. Aku tumbuk sikit lah Syu. Janganlah nangis macam budak² tak best laa..." Kata Aiman dengan nada gedik.
Air mata Fatin mengalir laju. "Hai... Macam ni lah Syu. Apa kata kita dah tak yah gaduh² aku sayangkan kau Syu. Aku bukan suka² nak pukul kau. Aku nak ajar kau macam mana sakitnya hati aku bila ada orang rampas kau daripada aku. Itu je Syu."
"Aku dah tak sayangkan kau setan! Kau buat lah apa² pun. Hati aku tetap dengan Hafrez sorang je. Aku ulang sekali lagi ye. Aku, Nurul Fatin Syuhada hanya mencintai Hafrez Mikhail SAHAJA. kau dah tak da dalam hati aku!"
"Kau boleh tak jangan sebut nama dia?! Kau nak mampus ke?!" Sekali lagi Aiman menumbuk perut Fatin. Kali ini begitu kuat sehingga Fatin pengsan.
Aiman ketawa kecil. Dia menarik rambut Fatin. "Aku dah kata kan jangan sebut nama dia. Kan dah kena..." Kata Aiman kepada Fatin. Entah dengar atau tidak Fatin.
"Ya Allah, Zack! Kau buat apa ni?! Kau nak jadi pembunuh lagi ke ha?!" Jerit Hilmi apabila melihat Fatin pengsan.
"Korang buat apa dekat sini ha?!" Soal Aiman terkejut.
YOU ARE READING
Aiman&Fatin
Short StorySebut sahaja nama Aiman zikry,pasti ramai yg mengenalinya. Siapa tidak kenal Aiman Zikry? a k.a ketua gangster di sekolah menengah Tun Baharun.Ramai pelajar perempuan meminatinya.Well, dia handsome kot of course lah ramai yg minat dekat dia. Walaupu...