Hoofdstuk 7

1.4K 113 8
                                    

Ik begon maar weer aan de zoektocht naar voedsel....
Ik liep terug naar de boom. Ik had drie konijntjes bij mij en een zelfgemaakte knapzak vol eetbare besjes. Een goede vangst dus. Ik nam nog even een kijkje bij de wolf. Hij had zijn ogen dicht en lag vredig te slapen. Ik besloot dat ook maar beter kon gaan slapen. Ik bond de konijntjes hoog in een boom verderop. De logica hierachter was: de konijntjes geven een sterke geur af. Zeker als ze dood zijn. Dit lokt dieren en deze dieren komen op deze geur af. Omdat ik niet weet war voor verschrikkelijke dieren hier zijn, was het wel verstandig om ze niet regelrecht naar ons toe te leiden. De bessen nam ik wel mee naar onze boom. Ik klom in de boom waar Ian lag. Hij lag vredig te slapen. Ik kwam naast hem liggen. Mijn hoofd legde ik op zijn schouder en zo viel ik in slaap.

Ik werd wakker van een vreemde schokkende beweging. Ik deed mijn ogen open. Ian zat rechtop. Zijn wangen waren nat en er stroomde tranen over zijn wangen. Ik schrok me rot. "Ian wat is er?" fluisterde ik. "Kan je niet slapen? Heb je naar gedroomd? Doet je wond pijn?" Ian bleef vooruit staten... "Ian kijk mij aan" fluister/riep ik. Hij draaide langzaam zijn hoofd. Ik keek hem recht in zijn ogen aan. In zijn ogen stond verdriet, spijt en pijn. "Ik kan het niet meer Hazel" fluisterde hij met gebroken stem. "Ik wil niet doden. Ik zie het niet meer zitten." "Ian rustig, het komt goed ik ben bij je. Denk eens aan je broertje. Je kan hem toch niet achterlaten? Jij bent sterk. Sterker dan je denkt. Je kan goed omgaan met een zwaard." Ian keek mij aan. Ik zag dat hij niet helemaal overtuigd was. "Ik had het ook moeilijk. De eerste keer dat ik iemand doodde. Ik voelde me verschrikkelijk. Maar je moet even doorzetten." Hij was bijna overtuigd. Ik zag het. "Je vraagt je net zoals ik af: waarom die ik dit? Wat heeft het voor nut? Hetgeen dat ik weet is dat we een familie hebben. Een familie waarvoor we moeten vechten. We moeten voor een tegengif zorgen. We moeten door gaan. Ik stel voor: we gaan op zoek naar meerdere teamleden. Samen sta je sterker dan alleen." Ian keek me aan. Ik had hem overtuigd. "Dankje Hazel. Laten we gaan slapen. Mag ik op je schouder liggen?" "Ja natuurlijk Ian." Antwoordde ik. Ian kwam op mijn schouder liggen. Niet veel later sliepen we beide.

De volgende dag werd ik wakker van mijn knorrende maag. Zachtjes schudde ik Ian wakker. "Opstaan Ian, het is ochtend. We moeten verder." Ian opende zijn ogen. "Wil jij een vuurtje maken? Ik heb gisteren konijntjes gevangen en bessen gevonden." Zei ik. "Zo vestigen we de aandacht toch alleen maar op ons?" Vroeg Ian verbaasd. "Ja dat klopt" zei ik zelfverzekerd. "We willen toch een team oprichten? De oplossing is simpel: we maken een vuurtje. Hier komen personen op af. Wij zitten ergens hoog in de bomen. We maken een toeter van bladeren. Jij roept hard door de toeter: Je hebt 2 keuzes! Keuze 1: je sluit je aan bij onze groep en blijft leven. Keuze 2: je rent weg of start een gevecht en we doden je. Ik houd ondertussen mijn pijl en boog op de vriend of vijand gericht. Één verkeerde beweging? POEF dood." Ian keek me met open mond aan. "Hoe ben jij hier op gekomen? Dit is geniaal!" "Is dat een plan of een plan?" Vroeg ik in mijn handen wrijvend.

-------------------------------------------------
Heyhey,
Spannend! Een nieuw plan!
Mijn bedoeling is om iedere dag een nieuw deel online te zetten. Maar omdat ik bijna naar school moet *sad face* weet ik niet of mij dat gaat lukken. Ik probeer in ieder geval om de dag een nieuw deel online te zetten.
Genoeg gepraat.
Don't forget to follow, vote and comment.
Xx Lara

Kill Or Be Killed - Hazel ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu