Hoofdstuk 4

1.5K 127 11
                                    

Langzaam werd het wazig voor mijn ogen. Misschien had ik te veel bloed verloren of te weinig gegeten. Ik weet het niet, maar mijn ogen vielen dicht. Het enige dat ik nog hoorde was het geluid van een zwaard dat dwars door iets heen snijdt.

Ik kwam weer bij, kleine slokjes water werden mij gegeven. Wacht water? Huh? Ik opende langzaam mijn ogen. Ik zag een prachtig gezicht. Wacht dat is die jongen van de tak boven mij uit de brief. "Hey je bent wakker" zei hij. Ik knikte met mijn hoofd. Mijn stem wilde nog niet echt mee werken. "Ik heet Ian" zei de jongen. "Hoe heet jij?" "Hazel" kon ik met moeite uit brengen. "Mooie naam" zei Ian. "Wat is er gebeurd? Ik was in gevecht.. Daarvoor was ik een brief aan het lezen" zei ik zoekend naar de brief. Ian antwoorde: "Hier is je brief, sorry, maar ik heb hem doorgelezen. Er staat niet echt iets belangrijks in. Alleen dat je moest oppassen voor de werpsterren. Een beetje aan de late kant gemeld maar oké. Oh ja en over die jongen, ik heb hem moeten doden. De quote kill Or Be Killed bestaat niet voor niets." Ik keek hem ongelovig aan. "Heb je hem vermoord?" Vroeg ik verbijsterd. "Ja" zei hij schouderophalend. "Hij wilde je vermoorden. Ik heb al zijn spullen meegenomen. Kijk wat ik allemaal heb: voedsel, kleding, werpsterren en iets van medicijnen." Ik bleef hem verbijsterd aanstaren. "Ik heb ook gelijk je wonden verzorgd. Als het goed is heb je er geen last meer van." Ik keek hem met open mond aan en wreef langs het lapje om mijn schouderwond. Hij glimlachte en zei "Je mag me best bedanken voor het redden van je leven." Ik bloosde en trok hem in een knuffel."Dankje, Dankje, Dankje" riep/fluisterde ik. Nu was het zijn beurt om te blozen. "Waarom heb je mij gered, terwijl je ook zelf alles kon gebruiken en houden?" Zijn antwoord was simpel: "Geen idee." "Serieus?" Vroeg ik. Hij zuchtte. "Je straalde een bepaalde soort zekerheid uit voor je tegen de vlakte ging. Je kan goed met een boog om gaan en ik heb een maatje nodig die te vertrouwen is.. Jij bent daar perfect voor, denk ik..." Mijn mond zakte open. "Ehm Ehm Ehm... Ik zoek eigenlijk ook nog een maatje en Ehm omdat jij mijn leven gered hebt denk ik dat jij ehm wel te vertrouwen bent." "Zullen we teamen?" Vroegen we aan elkaar in koor. "Ja" riepen we tegelijk.

-------------------------------------------------

Hey readers
Beetje kort hoofdstukje iknow. Maar wie het kleine niet eert is het grote niet weert. Letsgo spreekwoord;)
Goed zoals gewoonlijk Don't forget to follow, vote and comment!
XX Lara
Ps op de foto staat Ian

Kill Or Be Killed - Hazel ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu