Hoofdstuk 22

1K 87 30
                                    

"Hazel, de zitplekken zijn klaar." Riep Jesse. "Hazel! Het eten is over 10 minuten klaar. Riep Thijs tegen mij. "Hazel het vuur brandt!" Riepen Carlos en Caden. "Super jongens!" Riep ik vrolijk. "Maartje,  zijn jullie klaar?" "Wij zijn klaar!" Riep Maartje. "Oké iedereen! Zitten alsjeblieft!" Riep ik. Iedereen ging zitten. Het was avond, net donker aan het worden. Laatste nacht met het schild. We hadden gister een brief gekregen:

"Beste kandidaten,
Overmorgen als de zon op komt, gaat de game beginnen. Het schild gaat naar beneden. Jullie werken in je team waar je nu in zit. Vecht voor je leven. Er zijn ongeveer 40 doden gevallen bij jullie in het woud. Over de andere delen kan ik geen gegevens bekend maken. Succes! Hahaha. Don't forget: kill Or Be Killed.
Groet,
THE BOSS

Het betekende dus dat er waarschijnlijk 5 overlevenden waren...

"Thijs je hebt heerlijk gekookt!" Zei ik. "Ik heb dit samen met de koks gedaan hoor!" Riep hij. "Koks jullie ook heel erg bedankt! Het is heerlijk!" Het eten was ondertussen geserveerd en iedereen was druk in gesprek met elkaar. Ik liep naar het verhoginkje. "Jongens ik wil jullie allemaal bedanken. De afgelopen weken zijn zwaar geweest. Samen zijn we eruit gekomen. Samen staan we sterk. Ik heb geen idee wat ons te wachten staat. Veel gevechten neem ik aan. Twijfel niet om te doden. Help elkaar. Ik weet niet wat er gaat gebeuren morgen. Het enige dat ik weet is dat het schild morgen weg gaat. Tijdens zonsopgang. We hebben het zwaar gehad. Maar samen staan we sterk. We hebben getraind, sterke wapens en goede vechttechnieken. Ook dit maal heb ik een vechtstrategie bedacht. Met behulp van een aantal vechters hier in ons midden. Morgenvroeg melden we hoe deze strategie eruit ziet. Vanavond wil ik afsluiten met alleen maar gezelligheid. LAAT HET FEEST BEGINNEN!!!"

Het werd super gezellig. Maartje had met een groepje een voorstelling gegeven. Af en toe was er een moment dat we met zijn allen begonnen te zingen. We deden de polonaise en dansten. Ook kletsten we, werd er gezoend en gegeten. De juiste sfeer was er.
"Jongens ik denk dat het verstandig is als we gaan slapen. De koks hebben nog wat warms gemaakt. Drink dit op. Dit zorgt ervoor dat we lekker kunnen slapen. Morgenochtend vroeg maak ik jullie wakker. We bespreken de vechtstrategieën en bereiden ons voor op een gevecht. Maar nu wil ik zeggen: WELTRUSTE!" Iedereen ging naar bed. De koks hadden iets gemaakt waardoor iedereen al gauw sliep. Ik dronk niks. Ik moest morgen op tijd wakker worden voor het gevecht. Jeey. *proef sarcasme*

Ik werd wakker. Het was eigenlijk nog donker. We konden niet vroeg genoeg klaarstaan. Ik liep naar de koks toe en maakte ze wakker. Zij zouden alvast beginnen aan het eten. Langzaamaan werd de rest wakker. Ik kleedde mij aan in mijn gevechtskleding. Ik liep naar mijn vergaderruimte en pakte daar een stapel lintjes. Ik liep terug naar de slaapplek. Iedereen was ondertussen al aangekleed. "Onze vechtstrategie heb ik in mijn handen." Riep ik. Iedereen was stil een keek mij aan. "Deze lintjes zorgen ervoor dat we weten dat we bij elkaar horen. Anna kwam met het idee. Er hoort ook een gebruiksaanwijzing bij: als je het lintje om je bovenarm knoopt, betekent dit dat we voor de aanvalspositie gaan. Om je been betekent afwachtend en om je middel betekent terugtrekkend. Met terugtrekkend bedoel ik dat we bijvoorbeeld verzamelen en overleggen. Met afwachtend bedoel ik. Je verstopt je in de struiken en wacht op het aanvalsteken. De vechtopstelling ziet er als volgt uit:
~Vooraan~
Zwaardvechters, lansen, zwaardvechters
~midden~
Boksers, overig, boksers
~achteraan~
Pijl en boog, werpsterren.
"Je kan natuurlijk naar voren en naar achteren bewegen. Maar pas op voor elkaar. Deze opstelling wordt dis gebruikt als we tegenover elkaar staan. Als we voor een verrassingsaanval gaan, hoor je de opstelling van mij. Dit wordt waarschijnlijk wilder of degene met pijl en boog en werpsterren beginnen." Zei ik. "Onthoud één ding. Wij kennen ons gebied goed. Wij zijn sterker vanuit de bomen. Gebruik dit dan ook ik je voordeel. We komen vast en zeker in andere gebieden. De vijand kent deze gebieden goed. Laat ze naar ons toe komen. Of val aan als zij het niet verwachten. We blijven bij elkaar, maar de kans bestaat dat dat niet altijd lukt. Zoek een groepje op als je de rest kwijt bent. Verdedig je en val aan. Verzamel de brieven. Geef nooit geheimen weg. Mochten ze je vasthebben, verraad ons nooit. Geef geen geheimen prijs. Niemand is te vertrouwen. Kill Or Be Killed."
"IEEEEEHHHHHIEEEEEHHHIIUUEEEEHHHHWWWIIIIEEEEUUWWIEEEHHUUUUIIIIIIEEEEHHHHHH"
"Ladies and gentleman, let THE fight begin!!!" Klonk het door de luidsprekers. "Het schild is weg. Ieder deel, leiders steek jullie hand omhoog." Ian en ik staken onze hand omhoog. "Het moeten een jongen en een meisje zijn. Plots zagen we camerabeelden voor ons. De leiders die hun hand hadden opgestoken kwamen in beeld. Ian en ik kwamen ook in beeld. "Dit jongens, zijn de leiders uit het team. Deze moeten jullie killen. Welk team als eerst alle andere leiders gedood heeft, winnen en wordt vrij gelaten. Je kan winnen, ook als je nog maar 1 leider hebt." Daarna kwamen er beelden van dorpen en huizen en kinderen en ouders.... Mannen en vrouwen. "Mama!!" Riep een teamgenoot van mij. "Dave!" Bracht ik ademloos uit. Op het scherm boven mij zag ik Dave. Mijn oudere broer. Om mij heen klonken kreten zoals. "Mam" "pap" "zusje.." "broertje.." Dit was een rot streek. "Focus!" Riep ik. Iedereen stopte. De luidsprekers gingen verder. "Degene die overblijven uit de gesneuvelde teams, kunnen zich aansluiten. Degene die zich niet willen aansluiten mogen gedood worden. Als levend team ben je verplicht deze bij je op te nemen. Als je dat niet doet, kunnen er nog wel eens vervelende consequenties tegenover staan. In het midden van het punt waarbij de delen samenkomen, zal gevochten worden. Dit is ook het punt waar iedereen naartoe moet komen. Voor de savanne is dit naar het zuidoosten, voor sneeuw zuidwesten. Voor het woud naar het noordoosten en voor water naar het noordwesten. Succes. Kill Or Be Killed!" Ian en ik keken elkaar voor een seconde aan. Daarna begonnen we als een gek te rennen. Ons team achter ons aan. Richting het noordoosten. Richting het midden. Richting het gevecht. Richting leven en dood.
-------------------------------------------------
LET THE FIGHT BEGIN!!
Don't forget to follow, vote and comment!
Xx Lara

Kill Or Be Killed - Hazel ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu