Hoofdstuk 9

1.3K 111 5
                                    

Ik ging er weer eens goed voor zitten, richtte mijn boog weer naar het vuurtje en kon weer gaan wachten totdat er eindelijk iemand aankwam. Ondertussen kon ik niet stoppen met denken aan mij broer Dave.

Ik werd gealarmeerd door geritsel in de bosjes. Ik kreeg opeens heel veel energie en was volledig geconcentreerd en op mijn hoede. "Kijk eens Thijs, hier is dat vuurtje. Eindelijk kunnen we wat gaan maken. Jou lukte het niet om een vuurtje te maken." Zei een meisjesstem. "Jou lukte het anders ook niet" bromde een jongensstem, waarschijnlijk ene Thijs. Ik hoorde voetstappen. Waarschijnlijk liepen ze nu langs mijn boom heen. Ja! Ik zag ze ze stonden nu bij het vuurtje. "BLIJF STAAN WAAR JE STAAT!! ALS JE OOK MAAR EEN BEWEGING MAAKT OF EEN DING ZEGT BEN JE DOOD!" Riep de stem van Ian, maar dan een paar tonen lager en harder. "JULLIE HEBBEN TWEE KEUZES: KEUZE 1; JULLIE SLUITEN JE BIJ MIJ AAN EN WE WORDEN EEN TEAM. IN DIT GEVAL BLIJF JE LEVEN!! KEUZE 2; JE PROBEERT WEG TE RENNEN, JE ZEGT IETS FOUTS OF JE WILT GAAN VECHTEN. IN DAT GEVAL BEN JE DOOD!" Nu was het mijn teken om een waarschuw pijl af te schieten. Hij belandde precies tussen de voeten van de jongen en het meisje in. Ze schrokken beide hevig, maar zeiden niets. "WAT WORDT HET?" Vroeg Ian. Het meisje hoefde niet lang na te denken. Ze zakte meteen op haar knieën en zei: "ik wil met jullie teamen! Ik kan heel goed boksen. Ik heb al een paar gevechten gehad. Allemaal gewonnen. Mijn naam is Maartje. Dood me alsjeblieft niet." "OKÉ JE DOET MEE! NU JIJ JONGEN SPREEK!!" Zei Ian met de toeter voor zijn mond. "Ik heet Thijs. Ik kan ook boksen en heb samen met Maartje al een paar gevechten gewonnen. Ik wil best met jullie teamen, maar kan je nu tevoorschijn komen?" "JA IS GOED!" Riep Ian. We sprongen tegelijkertijd uit de boom. "Ik ben Ian en dit is Hazel" zei Ian terwijl hij naar mij wees. "Hebben jullie nog andere mensen gezien in deze buurt?" Vroeg ik aan Maartje en Thijs. "Nope" zei Maartje, "we hebben een groot gebied uitgekamd, maar niemand gevonden, nou ja alleen jullie dan. Nou ja eigenlijk hebben jullie ons gevonden maar oké." "Zijn jullie een soort verkenners?" Vroeg ik. "Ja zo kan je het wel noemen denk ik." Antwoordde Maartje. "GRRRR.." gromde onze wolf.
"Kom maar" riep ik. "Deze mensen zijn aardig." Langzaam kwam onze wolf aangelopen. "Laat hem jullie hand likken, dan accepteert hij jullie." "Wat lief" kirde Maartje terwijl de wolf haar hand likte. Wij werden aangevallen door een wolf. We hebben hem moeten doden." Fluisterde Maartje somber. "Wij werden ook aangevallen. Eerst wilden we hem doden, maar toen hebben we ervoor gezorgd dat hij onze vriend werd." Vertelde Ian. "Dat is zo slim... Dat hadden we ook moeten doen Thijs. Maar ja ik kan de tijd niet meer terugdraaien." Zei Maartje somber. "Vertel eens wat meer over jullie zelf." Vroeg Ian van onderwerp wisselend. "Ik werd wakker in een boom" antwoordde Maartje. "Met een briefje op mijn schoot. In het briefje stond iets over de BOSS. Hij is de baas van deze wereld. Hij bezit ons eigenlijk. Je kan hem zien als een slecht, maar ook als een goed persoon. Hij heeft ons gevangen genomen in een vreemde wereld en houdt ons. Hij wil een tegengif creëren. Geen idee waarvoor..." "Daar stond iets over in mijn brief" antwoordde ik. "Maar vertel eerst verder." "Verder stond erin dat hij de mensheid probeert te redden. Dit doet hij niet alleen, maar met een paar wetenschappers. Die helpen hem om het tegengif zo goed mogelijk te laten werken. Dat was eigenlijk alles dat er in mijn brief stond en dat ik moest rennen naar het midden voor kleding en wapens." "Ja dat stond ook in mijn brief" antwoordde Ian. "Wat staat er in die van jou Thijs?" Vroeg Ian. "In de mijne stond iets over een steek wesp. Hij steekt je en je sterft langzaam. En pijnlijk." Legde Thijs uit. "Maar er is een tegengif. Die bestaat uit allemaal ingewikkelde planten. Ik heb echt geen idee hoe die planten eruit zien... dus ja aan deze informatie hebben we niet echt iets." "Juist wel" riep ik blij. "Nu kunnen er het opnemen tegen zo een wesp. Wij hebben namelijk een brief gevonden over allerlei verschillende plantensoorten. Deze brief was van iemand anders. Maar die is er niet meer." "Geweldig" riep Maartje blij terwijl ze op en neer sprong. "Ehm, sorry jongens maar even een belangrijke vraag hè.." kwam Ian tussen ons in. "Hebben jullie de brieven van de personen die jullie hebben gedood mee genomen?" "Ehm nee" antwoordde Maartje. "Wat ontzettend dom van ons." Bromde Thijs. "Hoeveel personen hebben jullie gedood?" Vroeg ik. "3" antwoordde Maartje. "Dat zijn te veel brieven die belangrijke informatie kunnen bevatten. Laten we ze gaan halen." Zei Ian. Ik stemde in. Ook Maartje en Thijs stemden in. "Grrrr..." gromde onze wolf. Ik beschouwde dit als een instemmend geluid.
Na een uur gelopen te hebben kwamen we het eerste lijk tegen. Ja gruwelijk dit, sorry. We pakten gauw de brief en liepen verder. Onder het lopen door vertelden we nog wat dingetjes. Zoals wie we hadden gedood en wat we wisten over ons verleden. Ook bespraken we een aantal dingetjes zoals onze vechttechniek en onze vechtopstelling. Na nog eens twee uur gelopen te hebben begon het donker te worden. "Ik denk niet dat we ze nog vinden" zei Thijs grimmig. "We verdoen onze tijd en het wordt donker, we zien straks niks meer." Bromde hij verder. "Ze moeten hier echt ergens liggen" riep Maartje gefrustreerd uit. "Ik weet het zeker!" PLOF! Daar lag ik dan languit op de grond. "Gevonden denk ik." Riep ik. We pakten snel de brieven en liepen nog een tijdje door. "Ik denk dat het verstandig is als we hier overnachten. Klim allemaal in een boom en ga slapen." Zei Ian. Ik klom samen met hem in een boom. Ook Maartje en Thijs klommen in een boom tegenover ons. "Truste" riep ik. "Truste" kreeg ik van drie vrienden terug. En zo begon onze nachtrust eindelijk.

-------------------------------------------------
Hey readers
Omdat We morgen weer aan een zware schoolweek moeten beginnen, nog een hoofdstukje ;)
Sorry, maar dit is weer een niet zo heel spannend stukje geweest. Maar wel een lang stukje, 1000 woorden!
Don't forget to follow, vote and comment!
XX Lara
Ps op de foto staan Thijs en Maartje

Kill Or Be Killed - Hazel ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu