Hoofdstuk 13

1.3K 97 17
                                    

"Weltruste Hazel, jij bent ook veel voor mij gaan betekenen."

Ik werd de volgende morgen wakker in de armen van Ian. Heerlijk! "Hoe heb je geslapen?" Vroeg Ian met zijn geweldige ochtendstem. "Hey je bent wakker!" Fluisterde ik. "Ik heb heerlijk geslapen. Jij?" "Het knapste meisje dat ik ooit heb gezien lag in mijn armen, dus het is niet zo vreemd dat ik lekker heb geslapen." Fluisterde hij in mij oor. Kippenvel verspreidde zich snel over mijn lichaam. Ik bloosde. "Hazel die blosjes maken je zo leuk!" Fluisterde Ian. "Ehm Ehm.. ik denk dat ik Ehm ga eten..." zei ik terwijl ik vlug uit de boom klom. Ik zag een ietwat teleurgestelde blik in Ian zijn ogen. Wat was dat nou weer? Waarom kreeg ik vlinders in mijn buik? Vind ik hem leuk? Ja ik denk het wel... "Shit!" Riep ik. "Wat is er Hazel?" Vroeg Jesse, die langsliep, mij verbaasd. "Ehm niks. Ik bedacht mij net dat ik mijn plan moet gaan vertellen tegen iedereen. Ik ben gewoon zenuwachtig en bang dat ze het niks vinden." Zei ik. Er berustte een deel van de waarheid in, ik was inderdaad zenuwachtig, maar mijn plan was sterk. "Het komt goed, Hazel. Ik sta achter je en steun je." Dankje Jesse." "Ik heb iedereen al bij elkaar geroepen. Kom dan kan je je plan uitleggen." Riep Jesse vrolijk. "Eh oké." Zei ik.
Al onze teamleden stonden klaar. Ik liep een soort van verhoginkje op. Mijn uitzicht was prachtig. Zo veel vrienden, zo een samenzijn. Er werd druk met elkaar overlegd. Iedereen praatte door elkaar heen. "Stilte!!" Riep ik. Het werd gelijk muisstil. "Omdat er een aantal nieuwe leden zijn zal ik wat meer over ons kamp vertellen. We hebben op dit moment zo een 55 leden. Iedereen gaat met elkaar om. Er wordt niemand buitengesloten. Is dat DUIDELIJK?!!!" "JA!!!" Riep iedereen in koor. "Mooi zo!" Ik nam even een adempauze. "Iedereen heeft een taak. Je mag zelf beslissen wat je doet. Je kan trainingen geven, dieren verzorgen, helpen met het eten voorbereiden, jagen, verkennen en zo nog veel meer dingen. Ik vind het wel zo netjes als je het even vraagt. Niet perse aan mij, maar in ieder geval aan de groep waar je je aansluit. Iedereen slaapt in een boom. Samen. In tweetallen. Kijk op de stam van de boom, daar staat wie er slaapt. Je mag je naam in de boom kerven. Ian en ik hebben dit kamp een soort van opgericht. Als je vragen hebt mag je naar Ian of mij komen." "Hey allemaal. Ik ben Ian." Riep Ian terwijl hij naast mij kwam staan en een kneepjes in mijn arm geef. Ik keek hem aan. Hij glimlachte terug. "Ian en ik verzamelen brieven. Alle brieven van iedereen. Iedere keer als er een nieuw lid bijkomt houden wij een praat avond. Die avond vertellen wij jullie wat er in de brief stond. In het kort natuurlijk. In Ian zijn brief stond namelijk dat alle brieven samen één groot geheel vormen. We zouden het ook fijn vinden dat als je iemand hebt vermoord, je die brief mee neemt. Vanavond wordt de eerst volgende praat avond. Hierin vertel ik in het kort de belangrijkste informatie uit de afgelopen brieven. De weken hierna ga ik mij bezighouden met de brieven van de nieuwe leden. Nog vragen?" "NEE!!" Klonk het in koor. "Super, jullie zijn snel van begrip." Riep ik trots. "Nu vertel ik mijn plan. Mijn plan is om jet kamp te verplaatsen." "Ooooohhh" klonk het. "In een brief stond dat er dus meerdere delen zijn. Om elk deel zit een soort schild. Dat schild gaat weg zodra er in elk deel een team is gevormd. Wij hebben nu een heel groot team, maar ons team in nog niet optimaal sterk. Daar gaan we voor trainen. Maar we hebben ook een sterk kamp nodig. Waarin we kunnen schuilen en voorraden kunnen opslaan. Dat kan hier niet. We hebben een punt nodig dat dicht begroeid is en wat alleen wij kunnen bereiken. Wij zijn de enige die er wat over te weten krijgen. Dit punt moet ook genoeg voedsel bevatten en op een dag loopafstand van het punt afliggen waar de delen samenkomen. Jullie vragen je vast af: Hoe weren we waar dat punt is? Nou Ian en ik hebben een kaart. Er ontbreken alleen stukken. Zeer belangrijke stukken. Daarom vraag ik aan iedereen die per ongeluk nog een brief heeft liggen ze vandaag nog aan Ian of aan mij te geven. Er worden vandaag 10 verkenners eropuit gestuurd. Zij zullen met behulp van hun kennis en de kaart een geschikte plek zoeken." Na een korte adempauze en een bemoedigend kneepje van Ian ging ik verder. "Als we de geschikte plek hebben gevonden, gaat iedereen helpen bouwen. Ik bedoel dan ook echt IEDEREEN. Ik help natuurlijk ook. We splitsen op: een deel gaat opzoek naar bouwmateriaal, een ander deel gaat dit bouwmateriaal bruikbaar maken en weer een ander deel gaat daadwerkelijk bouwen. We bouwen onze plek in de bomen. Met een ladder kan je erin komen. Deze plek wordt dus gebruikt om te slapen, voorraden op te slaan en te schuilen. Er is een lijst met de namen van iedereen. Je schrijft achter je naam wat je gaat doen. Nog vragen?" "Ja ik." Zei een meisje. "Vertel" zei ik. "Wanneer denk je klaar te zijn?" "Over een week." Riep ik vol vertrouwen.

-------------------------------------------------
Heyhey
Nieuwe update! Morgen komt de volgende update!
Don't forget to follow, vote and comment!
Xx Lara

Kill Or Be Killed - Hazel ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu