Intro

253 19 8
                                    

Lelaki tersebut memandang gadis itu. Senyuman penuh makna muncul di bibirnya. Dia dengan lajunya mengelus kasar rambut perempuan itu.
"Gotcha" kata lelaki tersebut sambil tersengih.

Tetapi apabila dia melihat muka perempuan itu, dia terkejut. Perempuan itu hanya memandang lelaki itu dengan dingin

❄❄❄❄❄❄❄

Perempuan yang cantik itu mengambil rama-rama tersebut lalu melepaskannya daripada teperangkap diantara semak duri. Dia memandang rama-rama yang sedang terbang sambil tersenyum.

Tanpa dia sedar, lelaki yang hanya memandang dari jauh terpegun

🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

Dia memandang perempuan yang berada disebelahnya. Perempuan itu seolah-olah di dunia dia sendiri. Lelaki itu cuba menegur, tetapi tidak berani.

☁☁☁☁☁☁☁

Sambil mengambil sebuah buku daripada rak yang teratas, dia memandang gadis yang sibuk membaca buku. Tanpa dia sedar, dia telah menyebabkan buku diatas rak itu terjatuh.

Mujur dia sempat menyelamatkan gadis itu daripada terkena buku-buku.

🐛🐛🐛🐛🐛🐛🐛

Di matahari yang terik, rambut panjangnya ditiup lembut. Di dalam kepenatan, dia mengelap peluhnya.

Lelaki yang berada di tingkap hanya mampu melihat dia sambil bermain dengan pensel.

🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

"Masa rehat! Yeah! Masa makan, masa makan" Dia menyanyi keriangan sambil terlompat-lompat. Tiba-tiba, dia terlanggar seorang lelaki, membuatkan buku-buku di tangan lelaki itu jatuh.

Terus, gadis itu menolong mengutip buku-buku yang jatuh.
"Minta maaf sebab terlanggar"

🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Author Note:
Ok, ni first time author buat applyfic dan ini first time author publish dalam Bahasa Melayu sebab selama ni author tulis cerita Bahasa English. Minta maaf kalau ada kesalahan bahasa ke apa.
Dan author akan jarang update sebab tahun ni PT3 T_T. Author harap, applyfic ni dapat sambutan yang hangat! (Author berangan lebih hehehe...)
_

gloria01
Anne_01christernila

I met her || ASTRO AFWhere stories live. Discover now