"Korang, nak tak masuk uji bakat?" tanya Seulra apabila dia mengingati kata-kata eomma nya. Mereka semua sedang study group di cafe yang mereka selalu lepak, kafe abang-abang May.
"Buat apa?" tanya Jihye sambil menyelak buku sainsnya.
"Eomma aku suruh. Dia suruh aku ajak korang"
"Kalau muka macam potato, buat apa nak masuk" kata Jihye. Seulra sudah agak, orang pertama yang membantah ialah Jihye. Macam lah dia tidak kenal Rude Swagger yang ayatnya selalu buat orang sentap.
"At least, cubalah. Mana tahu ada bakat, sekurang-kurangnya tak bazir muka cantik" kata Seulra yang sudah annoyed.
"Daripada ikut uji bakat, baik belajar. Peperiksaan dah dekat"
"Uji bakat tu lama lagi"
"Ah, buat apa cakap awal-awal?" Jihye memandang Seulra.
"Kalau cakap last minute, susah lah nak buat persediaan" Seulra memandang Jihye.
Eun Min dan May hanya mampu memandang. Tidak berani mereka masuk campur perdebatan antara Jihye dengan Seulra. Orang yang selalu berdebat dalam kumpulan mereka ialah Jihye dan Seulra, dua ahli tertua dan ayat yang mereka gunakan, siap-siapkanlah hati mendengar ayat-ayat pedas.
Perdebatan yang serious lagi menakutkan itu lansung tidak mengganggu Ji Hyun dan Eun Ha yang sibuk belajar.
"X=3.5"
"Eh, salah. X=4"
"Kan dia tulis kat sini 50, bila kita buat jalan kerja, dapat 3.5"
"Tapi kau lupa part ni kena darab 2"
Mula lagi perdebatan antara Rude Swagger dan Tough Cookie. Memang dua-dua pun tough. Eun Min dan May pula yang hanya memandang macam tengok drama. Sebab kenapa? Dari tadi tak belajar😂.
"May, order french fries" suruh Eun Min.
"Buat apa?"
"Aku lapar, lagipun boleh jadikan popcorn untuk tengok drama ni"
"Nanti kita order, eh yang ni macam mana?"
🌻May's POV🌻
Seusai kami belajar, semua mahu balik. Seulra balik kerana nak buku menunggu. Jihye pula balik sebab game menunggu. Eun Min sebab dengar kata, mak dia masak spaghetti, favourite dia tu. Eun Ha nak balik awal sebab parents suruh. Ji Hyun? Oppa dia cuti, jadi confirm lah Jin nak Ji Hyun ada kat rumah.
"May, tolong bawa kopi ni kat meja tu" kata Minggu Oppa. Dan sekali lagi, aku menjadi waiter tak berbayar.
Lonceng berbunyi menandakan ada orang masuk kafe. Bila aku nampak manusia yang masuk kafe ni, terlopong mulut aku.
"Eh, jodoh kita kuat ke May? By the way, awak nampak sangat cantik" ayat manis keluar dari mulut dia lagi.
Nape dalam banyak-banyak manusia, dia juga lah aku jumpa harini?"Dah lah MJ, berhentilah ber'chia-chia' dengan aku"
"Alolo, janganlah macam tu. Tak baik reject jodoh kau ni" kata MJ sambil tersengih kerang busuk. Ayat aku macam reject dia ke? Dan kenapa dia yakin sangat aku ni jodoh dia? Elele, perasan
"Bila kau nak duduk dan ambil order?"
"Saya akan buat semua tu bila awak bagi saya hati awak, chia chia!"
"Ninggal Bin Sila ̄︿ ̄"
"Ala, jangan lah macam tu... Ok, saya duduk kat sana. Kalau bukan kat sana, kat hati awaklah jawabnya" kata MJ sambil menunjukkan di suatu tempat duduk kosong. Ei, budak ni, boleh tak aku tendang dia?
YOU ARE READING
I met her || ASTRO AF
FanficDia bertemu dengan seorang yeoja. Melalui chingu yeoja itu, dia bertemu dengan 5 lagi namja lain. Maka, terbentuklah suatu kumpulan persahabatan yang baru Cover: 》@sakuraaaa-