"Hello, Seulra... Awak nampak cantik harini" kata seorang pelajar lelaki dengan beraninya. Kwon Seulra hanya memberi pandangan yang dingin sebelum berlalu pergi. Kedengaran, beberapa pelajar lelaki yang lain mentertawakan lelaki itu.
Seulra agak berasa kesian, tetapi dia tidak kisah. Baginya, memang patut pun kerana lelaki itu cuba-cuba mendekatkan diri dengannya.
Sanha dari jauh memandang gadis itu. Senyuman penuh makna muncul di bibirnya. Dia dengan lajunya mengelus kasar rambut Seulra.
"Gotcha" kata Sanha sambil tersengih.Tetapi apabila dia melihat muka Seulra, dia terkejut. Seulra hanya memandang lelaki itu dengan dingin.
"Yah! Noona buang tabiat ke apa? Tetiba pakai eye liner"
"Bising lah kau pagi-pagi ni... Jap, eye liner?" Seulra memandang ke arah tingkap berdekatan untuk melihat refleksinya.
"Choi Eun Min punya pasal la ni..." Seulra cepat-cepat berjalan ke arah tandas untuk mencuci mukanya.
"Noona! Apa yang berlaku?" jerit Sanha.
Kebetulan, sementara berjalan laju-laju, Seulra terserempak dengan seseorang, Seo Eun Ha.
"Seulra, kenapa laju-laju ni?"
"Eun Min semalam pergi rumah aku. Dia main make up jadi badut. Then, dia pakaikan aku eyeliner. Aku tak sangka dia pakaikan aku eyeliner yang susah nak hilang"
"Eh, dia stay sampai malam ke? Macam mana dia nak balik?"
"Ah, aku suruh driver aku hantarkan. Aku pergi tandas dulu, bye"
"Bye..." kata Eun Ha sambil membetulkan cermin matanya yang hampir jatuh.
🌼🌼🌼🌼
Kim Ji Hyun berjalan sambil mengikuti seekor belalang yang sedang melompat-lompat atas daun di semak.
(Yoo Jaesuk, awak ke tu?)Tiba-tiba, dia ternampak seekor rama-rama terperangkap di antara semak duri. Perempuan yang cantik itu melepaskannya daripada teperangkap. Dia memandang rama-rama yang sedang terbang sambil tersenyum. (K, aku tahu tak logik 😂. Macam mana boleh terperangkap. K, sorry mengganggu)
Tanpa dia sedar, lelaki yang hanya memandang dari jauh terpegun.
"Hoi, Pelupa! Dah banyak kali aku panggil, tak dengar" jerit seseorang dengan suara yang kuat. Terkejut lelaki itu, atau nama sebenarnya, Park Min Hyuk (Rocky). Terus Min Hyuk sedar yang dia tidak sepatutnya berada di situ. Cepat-cepat dia beredar.
Ji Hyun melihat ke arah kiri dan ternampak seorang perempuan berkacukan English berjalan kearahnya. "Oh, hello Umang-umang" jawab Ji Hyun sambil melambaikan tangan kearah Umayrah Kim atau lebih dikenali sebagai May. May membuat muka pelik.
"Since when kau pandai panggil aku macam tu?"
"Kan Jihye kadang-kadang panggil awak Umang-umang?"
"Jangan ikut sangat rude swagger tu. Dah, panggil May je. Lagi comel, kan?" kata May sambil buat aegyo. Dia menunggu Ji Hyun membuat apa-apa reaksi, tapi Ji Hyun kekal dengan mukanya yang blur.
"K, fine..." May buat muka pasrah, macam dia tidak tahu perangai Ji Hyun macam mana.
"Dah, pergi masuk kelas. Dah nak lonceng ni" kata May. Ji Hyun hanya mengangguk.
YOU ARE READING
I met her || ASTRO AF
FanfictionDia bertemu dengan seorang yeoja. Melalui chingu yeoja itu, dia bertemu dengan 5 lagi namja lain. Maka, terbentuklah suatu kumpulan persahabatan yang baru Cover: 》@sakuraaaa-