❄❄❄❄
Reben biru diikat kemas pada kolar baju, manakala rambut lurus bersinar itu diikatnya menjadi ekor kuda. Seulra memerhatikan sosok dirinya dihadapan cermin, memang sangat cantik seperti biasa hohoho.
"Cik muda, ini beg sekolah cik" kata seorang pelayan seraya menghulurkan beg kulit itu pada Seulra, lalu Seulra terima dengan penuh elegan.
Buka saja pintu, Seulra disapa dengan ceria oleh seseorang. Siapa lagi kalau bukan pengikut setianya, Yoon Sanha.
"Good morning, noona!" Kata Sanha dengan manja lalu menerima anggukan dari Seulra.
"Good morning" balas Seulra dengan penuh cool seperti biasa.
"Wah noona nampak sangat serius dan bersemangat hari ini, mesti sebab harini kita mula sekolah lagi, kan?"
Langkah Seulra automatik terhenti sebelum dia memandang ke arah Sanha.
"Sejak bila aku bersemangat?" Tanya Seulra, pelik dengan pernyataan Sanha tadi.
Dengan menggunakan jari telunjuk, Sanha menunding ke arah rambut ekor kuda yang diikat kemas itu. "Kalau noona ikat rambut, noona nampak lebih ceria"
Seulra memegang rambutnya, selalu dia melepaskan rambut tapi entah kenapa mood apa yang menyampuk dia pagi ini sampai mahu ikat ponytail.
Mungkin betul apa yang dikatakan Sanha, memang pagi ini dia berasa lebih bersemangat untuk pergi ke sekolah setelah hampir sebulan bercuti.
Tiba-tiba Seulra terfikirkan sesuatu.
Benda sekecil itu pun Sanha boleh sedar?
🐛🐛🐛🐛
Walaupun ada buku di tangan, kepala Eun Ha tetap terangguk-angguk akibat rasa mengantuk. Sesekali dia menguap dengan mulut yang lebar sehingga matanya berair, ada juga masa dimana matanya hampir tertutup, tetapi sedaya upaya dia cuba hentikan hal itu.
Haih novel oh novel, kenapa tidak muncul sewaktu awal-awal musim cuti? Kenapa waktu cuti dah sampai ke penghujung baru kau nak muncul? Namanya 'Red String If We Love Again', dengan plot yang bagus, dengan cerita yang amat menarik perhatian, dengan unsur suspensnya, mustahil bagi Eun Ha untuk berhenti membaca novel sebaik itu.
Makin keras dia cuba untuk melawan rasa mengantuknya, makin bermaharajalela pula sampaikan kadang-kadang dia tidak dapat paksa badannya bangun dari alam mimpi.
Dan akhirnya dia kalah.
Kebetulan Jinjin sedang lalu disitu, kelihatan Eun Ha sudah lena dibuai mimpi di bawah pokok Ginko yang ditanam di sebelah sekolah.
"Pffft," Jinjin menahan gelak. Budak ni awal lagi pun sebelum kelas bermula boleh pula duduk disini?
Jinjin jalan mendekati Eun Ha sebelum dia melutut betul-betul dihadapannya. Wajah yang sedang lena itu dia tenung.
Angin musim panas mula bertiup lalu memukul daun-daun di setiap pokok di sekeliling mereka.
Sehelai daun ginko yang turut ditiup angin tercabut dari batang daunnya lalu dibawa terbang sebelum mendarat betul-betul di atas rambut Eun Ha.
Melihat daun itu, Jinjin cuba mengalihkannya menggunakan tangan.
Okay bayangkan kau sedang tertidur sebab mengantuk. Tiba-tiba sewaktu kau buka mata, yang betul-betul depan kau tu crush kau. Mula-mula kau fikir itu mimpi, tapi sebab kau dapat rasa tangan dia gelus rambut kau, kau tahu itu bukan mimpi.
Apa reaksi kau?
Dan itulah yang terjadi pada Eun Ha. Matanya membulat apabila dia ternampak Jinjin, otaknya yang pintar itu secara tiba-tiba berhenti berfungsi kerana terlalu panik untuk memproses apa yang sedang terjadi. Tanpa dia sedar, pipinya terasa panas.
YOU ARE READING
I met her || ASTRO AF
FanfictionDia bertemu dengan seorang yeoja. Melalui chingu yeoja itu, dia bertemu dengan 5 lagi namja lain. Maka, terbentuklah suatu kumpulan persahabatan yang baru Cover: 》@sakuraaaa-