🌻🌻🌻🌻
"Suruh datang awal sebab nak buat kerja kumpulan sama-sama. Aku yang first datang atau diaorang yang lambat?" May mengomel seorang diri.
Dia melihat ke luar tingkap sewaktu menurun tangga. Tidak tengok jalan punya pasal, dia tersalah langkah dan jatuh tangga. May sudah tutup mata, menunggu badannya terjatuh.
(Jangan cuba di tempat awam)Nasib baik MJ yang kebetulan lalu di sana sempat menangkap May supaya tidak tercedera. Sewaktu May di dakapan MJ, dia dapat menghidu bau wangi MJ.
'Wangi betul lelaki ni' fikir May."Awak tak apa-apa?" tanya MJ selepas melepaskan May daripada dakapannya.
"Aku tak apa-apa. Terima kasih" May sudah tersengih malu sebab jatuh di atas seseorang.
"Sama-sama"
Suasana menjadi awkward sekejap.
"Ummn, sorry menyusahkan"
"Takpe, takkan saya nak biarkan seorang perempuan cantik jatuh dan cedera" MJ tersengih-sengih.
'Eh, pandai pula lelaki ni ngorat orang'
"Hahaha..." May ketawa hambar. Tiba-tiba, MJ pula yang ketawa.
"Saya gurau, saya gurau... Tapi memang betul pun awak cantik. Nama saya Kim Myung Jun, panggil saya MJ"
"Aku Umayrah Kim, panggil May. Kau kelas apa?"
"Saya? 4-C"
"Oh, means kau senior aku la ni.. Aku dari kelas 2-B. Ok saya kena pergi dulu, bye"
"Bye, it's nice to meet you, May. By the way, unique name and you're pretty!"
"Berbahasa English nampak" kata May sebelum pergi.
'Tak boleh ke bercakap lama sikit' fikir MJ.
🌼🌼🌼🌼
Rocky menuju ke arah sebuah bilik, studio menari. Dia adalah salah satu ahli dalam kelab tarian di sekolah.
Bila dia membuka pintu, di hadapannya ialah seorang gadis yang pernah buat dia terpegun. Kim Ji Hyun.
'Perempuan rama-rama' fikir Rocky.
"Boleh saya sertai kelab ni?" tanya Ji Hyun.
"B-boleh, awak dah isi form? P-presiden kelab ni mungkin ada nanti"
"Dah" Ji Hyun menunjukkan form yang sudah diisinya.
'Kim Ji Hyun, kelas 1-A' Rocky membaca isi kandungan form itu.
"Ji Hyun, saya yakin awak akan diterima di kelab kami. Jadi, selamat datang. Nama saya Park Min Hyuk, boleh panggil saya Rocky"
"Nama saya Kim Ji Hyun"
Tiba-tiba...
"Ha! Buat apa tu? Dating?" sergah seseorang dari belakang.
"Young Seon-subaenim, mana ada dating!"
"Hahaha, gurau, gurau. Ni siapa?" tanya Ji Young Seon, selaku presiden kelab menari sambil melihat Ji Hyun.
"Selamat sejahtera, saya Kim Ji Hyun. Saya baru grade 1 dan saya nak sertai kelab ni" kata Ji Hyun dengan sopannya sebelum menyerahkan form."Kim Ji Hyun, kamu diterima, harap kamu berasa seronok dalam kelab menari" kata Young Seon. "Kalau ada apa-apa masalah, kamu boleh jumpa saya di kelas 5-C"
"Ok. Saya minta diri dulu" kata Ji Hyun sebelum berlalu keluar.
🐛🐛🐛🐛
Eun Ha sedang berjalan-jalan di sekitar kawasan sekolah. Niat sebenar datang awal ke sekolah ialah membaca buku. Tetapi, niat itu terbantut apabila perpustakaan sekolah ditutup sementara waktu kerana litar elektrik di sana rosak. Dia berhenti di depan suatu pintu. Dia rasa yang dia perlu masuk. Dan tiba-tiba dia rasa dia mahu main piano seperti dulu.
YOU ARE READING
I met her || ASTRO AF
FanfictionDia bertemu dengan seorang yeoja. Melalui chingu yeoja itu, dia bertemu dengan 5 lagi namja lain. Maka, terbentuklah suatu kumpulan persahabatan yang baru Cover: 》@sakuraaaa-