🌻Chapter 11: Sports Day 2🌻

71 10 27
                                    

Hari yang ditunggu-tunggu telah tiba. Ramai yang pergi ke Sekolah Hwarang High (nama sekolah main hentam je 😂), sekolah Jihye, Ji Hyun dan May.

"Semua pengunjung boleh singgah ke kedai untuk beli makanan..." pengacara mula promote-promote gerai yang dibuka. Hari sukan telah tiba dan setakat ni May masuk banyak acara.

200m, 4×400m, lompat tinggi, lompat jauh, larian berpalang 400m, dan 4x100m. Tak penat ke, Umayrah Kim?-,- atlet katakan. Wakil negara ni

Eh, jangan lupa. Ji Hyun pun tak kurang hebatnya. Badan lembut dan layu, tapi jangan main-main. Gadis lompat tinggi, dan 800m. Tapi dia cuma boleh masuk 2 acara sebab takut pengsan.

Tu pun, abang dia yang pakai topeng, cermin mata gelap, topi dan hoodie pun dah risau. Dari tadi asyik tengok je Ji Hyun dan berdoa semoga hari sukan dibatalkan. Semua orang dah creepy dah dengan Seok Jin ni. Idol pergi hari sukan sekolah 😂.

May mencari nafasnya yang hilang sekejap kerana baru siap berlari 400m. Memang kena jadi laju, pelari ke-empat tu wey. Dan kelasnya sekali lagi dapat tempat pertama.

"Untung kelas aku dapat aku" sempat lagi umang-umang ni jadi riak.

☁☁☁☁

Jihye bawah khemah sibuk makan keropok sambil main game di handphone. Tak tengok pun larian. Eunwoo yang tiba-tiba muncul main ambil je keropok Jihye. Jihye dengan lajunya memukul tangan Eunwoo walaupun sudah terlambat, Eunwoo dah makan.

"Memandai je" kata Jihye sambil menjeling Eunwoo yang sudah terketawa.

"Run" kata Eunwoo tiba-tiba.

"Run? Aku tak main Eyes The Horror la. Tengah main Virtual Villager"

"Maksud saya, dah sampai giliran kita untuk lari"

"Ah, malas.. Nanti lah kita lari" kata Jihye sambil membaringkan tubuhnya atas tikar.

"Eh, nanti? Sekaranglah perlumbaan tu"

"Malasss~"

"Rude swagger, jangan pula nama kau kena upgrade jadi Lazy Rude Swagger" kata seseorang. Jihye begitu kenal tuan punya suara itu. Suara manusia yang dia selalu berdebat, Seulra. Jihye pun duduk sambil memandang Seulra, Eun Ha dan Min.

"Ohohoho, I don't give a shit" relaks je Jihye mencarut depan Eunwoo. Well, dia kan jenis 'IDC' punya orang.

"Jihye, jom. Takut diorang fikir kita tarik diri" ajak Eunwoo sekali lagi.

"Ok" Jihye meletakkan handphonenya kedalam beg sebelum berdiri lalu berjalan mengikuti Eunwoo.

"Jihye, fighting" jerit Eun Ha dan Eun Min serentak. Jodoh kuat ke? Nama pun hampir sama.

"Semoga anda kalah" kata Seulra sebelum menyambung "punya kata lawan"

"Dan semoga kulit anda terbakar" kata Jihye "berganda-ganda"

Kejam kau Jihye 😂. Seulra hanya tersenyum sebelum Jihye keluar dari khemah.

"Eun Ha, jom beli makanan" pujuk Eun Min.

"Tak cukup ke kau makan? Dan beli takoyaki, gula-gula kapas, ais krim, egg roll. Nak makan lagi?" tanya Eun Ha. Min mengangguk. Fahamilah selera Panda ini.

"Jom" pujuk Min sambil buat muka comel. Adui budak ni, dengan orang yang lagi muda dia buat perangai macam tu.

"Ye la, jom" kata Eun Ha sambil berjalan keluar dari khemah diikuti Min.

🌼🌼🌼🌼

Selepas melepasi garisan penamat, keadaan Ji Hyun sangat lemah. Jin yang ada dalam khemah dah gigit kuku.

I met her || ASTRO AFWhere stories live. Discover now