"Reverse card!"
"Ah, tidak!"
"Hehehe, kau terlalu lemah untuk hadapi aku"
"May sayang, air saya dah siap ke belum?"
"Dah. Siap. Tuan. Myung. Jun!" May keluar dengan memakai pakaian Maid dan tray yang membawa segelas jus buah. Jelas bibirnya mengukir satu senyuman paksa.
Kenapa bukan soju? MJ budak baik ( ̄∀ ̄) lagipun tempat itu penuh dengan kanak-kanak innocent seperti Ji Hyun, Sanha dan Eun Ha.
Di perlawanan bola tampar tadi, kumpulan May, Moonbin dan Min Hyuk telah kalah menyebabkan mereka terpaksa menjadi hamba kepada kumpulan yang menang.
May yang menjadi hamba kepada MJ terpaksa memakai pakaian maid dan melayan segalanya kemahuan MJ sampailah petang esok. Begitu juga dengan Moonbin dan Min Hyuk, tapi bezanya mereka tidak perlu jadi maid. Kalau pakai, mahu tercabutlah mata semua orang apabila ternampak abang-abang berotot pakai skirt pendek dan baju berfrill.
"Yah, Park Min Hyuk!" Panggil Sanha dengan kurang asamnya. Min Hyuk hanya mampu menahan rasa geram kerana dilayan sedemikian rupa. "Buatkan aku jus oren"
' 'Hyung' kau tu mana? Tunggulah sampai waktu perhambaan ni habis, nanti pengsan kau aku belasah' fikir Min Hyuk.
Eun Min, Sanha, Jinjin, Jihye dan MJ seronok bermain monopoli manakala Eun Ha, Seulra, Eun Woo dan Ji Hyun pula menonton TV.
"Korang ni bisinglah" kata Seulra, rasa bengang kerana tidak dapat mendengar televisyen dengan jelas.
"Siapa suruh orang ajak main tak nak ikut" kata Jihye sebelum dia menerima jelingan daripada Seulra.
"Eun Ha, itu kala jengking ke?" Tanya Ji Hyun sambil dia menunjuk-nunjuk kaca televisyen yang menayangkan rancangan National Geography.
"Haah, yang ni bahaya" kata Eun Ha sambil dia makan keropok udang yang dikongsi mereka.
"Moonbin" panggil Jinjin, lalu dengan serta-merta Moonbin berlari ke arahnya.
"Ya Tuan?"
"Aku dah cakap panggil biasa je"
"Tidak boleh, tuan. Saya kena layan tuan dengan sepenuh hati"
"..." no reaction. Jinjin rasa janggal pula tiba-tiba ada anak buah begini. "Aku lapar, jadi aku nak keluar cari makanan. Nah tolong sambung" Jinjin memberi kad-kadnya pada Moonbin, lalu Moonbin menerima dengan kekok.
"Dan aku serahkan hak menghamba kau pada Eun Min" kata Jinjin pada Min, membuatkan dua ekor manusia itu terkejut beruk.
Maka, Eun Min pun tersenyum sinis sambil memandang Moonbin dengan derp face. "Mulai sekarang, panggil aku Cik Muda"
"Euw"
"Berani kau tentang Tuan kau!?"
"Kau tak layak jadi tuan aku"
"Tapi faktanya aku tetap Tuan kau sekarang"
Jihye hanya mampu menggelengkan kepalanya kerana dua ekor tu bergaduh lagi seperti biasa. Apabila Min Hyuk datang dengan jus oren, Jihye memandang ke arahnya.
"Ah, Rocky. Tolong buatkan Fishcake goreng"
"Ah, baik noona" balas Rocky seraya bangun lalu pergi ke dapur. Kalau Jihye yang menyuruh, tidak banyak pula ragamnya.
"May sayang," ha mula lah MJ ni menggedik.
"Ya, tuan?" May hanya mampu membalas sambil menahan geram.
YOU ARE READING
I met her || ASTRO AF
FanfictionDia bertemu dengan seorang yeoja. Melalui chingu yeoja itu, dia bertemu dengan 5 lagi namja lain. Maka, terbentuklah suatu kumpulan persahabatan yang baru Cover: 》@sakuraaaa-