❄Chapter 6: Being Caring🐛

73 12 14
                                    

Semua lelaki di luar bilik memandang antara satu sama lain.

"Umn, hai?" kata Moon Bin yang cuba hilangkan awkward moment itu.

"Hai! Aku Kim Myung Jun, panggil aku MJ" tegur MJ dengan peramahnya sambil berjabat tangan dengan semua kecuali Rocky.

"Kau pemain drum yang popular tu kan?" tanya Sanha pada Jinjin. Jinjin mengangguk sambil tersengih dengan bangganya.

"Sanha, aku dengar ramai perempuan dari kelas aku cakap pasal kau. Ramai betul peminat" kata Jinjin pula.

"Memanglah, sayakan comel" kata Sanha sambil buat aegyo. Ah, mula la tu.

"Min Hyuk? Yang menang pertandingan menari tahun lepas?" tanya Moon Bin.

"Ya, kau? Bukan kau ke yang dapat nombor dua?"

"Ingat juga kau kan?"

"Ingatlah, kau masuk pertandingan nyanyi sekali, kan? Tapi dah tak masuk sejak tahun lepas" jawab MJ pula.

"Yup" jawab Moon Bin.

"Apa presiden sekolah buat kat sini?" tanya MJ pada Eun Woo.

"Tadi temankan Jihye pergi sini" jawab Eun Woo. "Woah, kita dipertemukan disebabkan kawan seorang perempuan"

"Kecuali saya, saya kenal mereka semua" kata Sanha yang mengada-ngada.

"Ok, jom kenalkan diri masing-masing, termasuk macam mana kita boleh kat sini" kata Jinjin yang dah macam ketua. "Aku Park Jin Woo, panggil aku Jinjin. Macam yang korang dengar, aku pemain drum kat sekolah. Dan tadi aku hantar Eun Ha pergi sini, budak cermin mata tu"

"Aku Kim Myung Jun, atau MJ. Mula-mula, aku saja nak lepak dengan May, perempuan yang bermata biru. Lepastu, dapat tahu Ji Hyun pengsan dan Rocky jadi risau, jadi aku join dia pergi sini"

"Nama aku Cha Eun Woo. Tadi aku hantar Jihye. Jihye perempuan yang berdiri sebelah May"

"Moon Bin. Aku dekat sini sekarang pasal bawakan beg dan telefon budak panda yang baru tadi cari pasal dengan aku. Boleh pula dia tinggalkan di sekolah"

"Nama aku Park Min Hyuk, panggil aku Rocky, new nickname. Aku... Er, r-risau pasal Ji Hyun. Tadi, aku teman dia menari, lepas tu dia pengsan"

"Yoon Sanha di sini. Tadi saya ikut Noona Seulra hantar Ji Hyun pergi hospital. Dan saya salah satu daripada diaorang semua"

"Maksudnya?" soal MJ yang tak faham.

"Saya kawan dengan diaorang semua sejak sekolah rendah"

🍬Di bilik ward🍬

Sudah 2 jam mereka semua berada di hospital sambil tunggu Ji Hyun sedar. Ji Hyun membuka matanya sedikit demi sedikit. Matanya tertumpu pada lampu di siling putih.

"Ji Hyun! Awak okay!?" tanya satu suara. Ji Hyun memandang kiri dan ternampak Eun Ha.

"Ah, Eun Ha. Saya tak apa-apa" kata Ji Hyun sambil tersenyum lemah.

Semua menghembuskan nafas lega.
"Ji Hyun, lain kali kena check badan lemah atau tak. Tak boleh main sebarang buat sesuatu kalau badan tak sihat" Seulra berceramah. Yela, unnie caring risaukan dongsaeng, memang la.

"Okay, Unnie"

"Tak boleh 'okay' je. Ingat tu" sambung Seulra.

"Ah, Ji Hyun, aku salah dengar ke pasal budak lelaki nama.. Apa dia? Batu? Whateverlah! Dia risaukan kau?" tanya Eun Min yang cuba mencungkil rahsia. Ji Hyun kekal dengan muka blur.

I met her || ASTRO AFWhere stories live. Discover now