Harap maklum chapter ni saya tulis sambil dengar lagu jadi opkos jiwang habis
"Jihye, sini" ajak Eun Woo sebelum tangan Jihye cepat-cepat diraihnya tanpa izin.
"Kita pergi mana?" Tanya Jihye, rasa pelik tiba-tiba dibawa ke pantai di tengah malam.
"Nanti kau tahu" kata Eun Woo sambil dia menoleh-noleh seperti sedang mencari sesuatu
Walaupun binggung, Jihye hanya menurut saja. Entah apa yang mahu ditunjukkan Eun Woo, dia pun tak tahu.
Dirinya terus-menerus ditarik Eun Woo tidak tentu arah sampailah mereka sampai ke arah satu perahu yang bagaikan disediakan untuk mereka di dipesisir pantai.
"Jom naik" pelawa Eun Woo, namun dipandang pelik oleh Jihye. Eun Woo menghela nafas. "Jangan risau lah, malam ni air surut"
"Bukan itu masalahnya. Buat apa mendayung tengah malam macam ni... kita dua je ke?" Berkerut kening Jihye memandang perahu itu sebelum pandangannya dialihkan ke arah Eun Woo.
"Percaya cakap aku, malam ni memang lawa" tangan Eun Woo yang dari tadi masih memegang tangan Jihye di tariknya lembut sebelum dia memperlawakan Jihye duduk di atas tempat duduk dalam perahu kayu itu.
Tali yang mengikat perahu itu pada batang kayu yang tertanam di pasir Eun Woo lepaskan lalu perahu pun perlahan-lahan terapung menjauhi pantai. Maka masa itu lah Eun Woo mula mendayung laut yang tenang ketika itu.
Splash splash
Hanya bunyi air hasil dayungan Eun Woo sahaja kedengaran manakala mereka terdiam tanpa kata bicara.
Bayu darat dengan lembut menerpa wajah manakala langsir langit yang gelap pula dihiasi dengan percikan bintang-bintang berkelipan. Jelas saja laut jernih itu mencerminkan keindahan samudera malam.
Dengan bebola mata hitam yang berkelipan dengan keterujaan, Jihye memandang butiran bintang-bintang yang tidak terhitung jumlahnya bagaikan baru pertama kali melihat.
The River of Star
Dengan maksud sebenar, gugusan bintang yang ada di langit itu merupakan galaksi bima sakti yang sememangnya mereka belajar di buku sekolah.
"Kau bawa aku tengok milky way, ke?" Tanya Jihye yang sememangnya tahu bukan senang untuk nampak jambatan bintang tersebut walaupun berada di luar kota.
Dayungan Eunwoo terhenti sebelum paras wajah yang tampan itu di tolehkan ke arah Jihye. Dengan bantuan cahaya bulan berbentuk sabit, samar-samar jelas dapat mereka memerhatikan setiap inci di muka mereka.
Sunyi, tapi tenang. Masih bernafas, namun masing-masing hanyut di bawah arus tenungan mata.
Tiba-tiba Eunwoo mengerdip-ngerdipkan matanya, seperti mahu menghentikan pertentangan mata itu. Nafas panjang ditarik sambil bibirnya diketap kecil.
Jihye dapat membaca setiap perilaku Eunwoo. Melalui perbuatannya, sudah pasti ada sesuatu yang ingin di sampaikan Eunwoo dan Jihye dapat meneka apa itu.
Sambil Eunwoo mencari keberanian untuk berkata, Jihye pula mencari cara untuk memberi jawapan. Kedua-duanya berfikir ayat yang bakal diutarakan.
"Ji-"
"Ak-"Belum habis bercakap, masing-masing terdiam kembali apabila mendengar pihak lain ingin berkata sesuatu. Selepas 3 saat berlalu, Eunwoo dengan sendirinya membuka mulut.
"Jihye," kata Eunwoo sambil matanya memancarkan perasaan penuh berharap. Melihat sahaja mata itu, makin berat hati Jihye digantung dengan rasa bersalah.
YOU ARE READING
I met her || ASTRO AF
FanficDia bertemu dengan seorang yeoja. Melalui chingu yeoja itu, dia bertemu dengan 5 lagi namja lain. Maka, terbentuklah suatu kumpulan persahabatan yang baru Cover: 》@sakuraaaa-