🌨Chapter 15: Rain☔

86 11 52
                                    

"Makan banyak-banyak. Nanti cepat besar" kata Rocky kepada seekor anjing. Dia mengusap-usap kepala anjing itu.

"Saya terfikir nak namakan awak Rocky lah. Sebab saya rasa Rocky bunyi dia cool. Lagipun saya dah ada nama sendiri. Park Min Hyuk, nae Rocky?" kata Min Hyuk.

Jadi bersedialah untuk confuse antara Rocky Min Hyuk dan puppy Rocky ye.

Min Hyun memandang ke arah bekas makanan puppy Rocky. Ada sisa makanan anjing yang mahal. Mesti tadi puppy Rocky makan. Masalahnya, siapa yang bagi puppy Rocky makan?

"Jiran orang kaya kot" fikir Min Hyuk.

🌻🌻🌻🌻

"Minggu ni akan kerap berlaku hujan lebat. Kemungkinan besar, hujan lebat akan berlarutan sehingga beberapa minggu hadapan. Sila buat persediaan awal-awal" kata pengacara cuaca di TV. May menonton TV dengan penuh perhatian sambil mengunyah kuih dorayaki.

"Ala, hujan banyak ke? Tak boleh lah sukan" omel May sambil mengambil dorayaki seterusnya. "Main dalam hujan best juga kan? (☆ω☆)"

Nak main hujan ke, May?

Tiba-tiba telefon May berdering. May membuka telefonnya untuk lihat siapa yang menghantar mesej.

__

May noona, boleh tak kalau Sanha nak join noona dengan yang lain lepak esok kat cafe hyung? Boleh lah.. Sanha asyik tak dapat ikut je

Sanha

__

Selesai membaca, May pun membalas.

May: Suka hati kaulah Sanha. Jangan tanya aku kalau esok kau kena halau

Sanha: (ಥ_ಥ)

May: Maaf, tapi aku takkan pujuk diaorang ( ̄∀ ̄)

Setelah itu, selamatkanlah telefon May sebab hang kena spam dengan Sanha


🍀🍀🍀🍀

"Birunya langit" kata Eun Min sambil memandang ke arah langit melalui tingkap.

"Eh, kau dengar berita semalam?" tanya Moon Bin pada Eun Min.

"Berita apa?" tanya Eun Min yang masih lagi fokus memandang langit luas yang biru dengan awan putih bak kapas. Nampak macam lukisan apabila dipandang. Lagipun, pemandangan ini selalunya pada masa musim panas.

"Eh, kau jenis tak tengok berita?"

"Tak" gaya Eun Min macam tidak kisah pasal Moon Bin.

"Hujan akan kerap berlaku. Mungkin berlarutan selama beberapa minggu. Bawa payung tak?"

"Tak. Kau?"

"Mesti lah bawa. Ingat aku nak jalan kaki dengan basahnya?"

"Kalau begitu, hantar aku pulang dulu"

"Tak nak aku. Nanti orang kata aku berjalan dengan panda sesat. Dah aku kena tangkap"

"Maaf tak lawak"

"K... Fine..." Moon Bin acah-acah merajuk. Tetapi Eun Min langsung tidak berubah dari posisinya yang merenung ke luar tingkap.

🐛🐛🐛🐛

Langit mula mendung. Cahaya matahari yang tadinya menyinari sedikit demi sedikit malap. Guruh mula berdetum kuat, seperti sesuatu menghentak bumi dengan kuat.

I met her || ASTRO AFWhere stories live. Discover now