"May"
"Ya cikgu?"
"Kamu dipilih untuk lawan negeri-negeri lain"
"Maksudnya, saya dipilih di peringkat kebangsaan?!" tanya May, mata bersinar kegembiraan. Mulutnya tidak lekang dari senyuman.
"Ya, bet-"
"Yes!! Kamsahaminda cikgu" May tunduk lantas meninggalkan cikgunya walaupun cikgunya belum habis cakap.
"Aish, budak ni.. Risau betul saya dengan mental dia. Dah lah selalu fail" keluh Cikgu Hong Jisoo.
🌻🌻🌻🌻
"OMG! MG! MJ!" May mengipas-gipas dirinya.
"Ada orang panggil aku?" tiba-tiba MJ menyibuk.
"Diam Ah"
"Yah, kau ni dah kenapa?" tanya Jihye. Naik bengang bila tiba-tiba May panggil dia keluar kelas. Dah lah dia baru nak tidur.
"Aku dapat wakil negeri untuk pertandingan bola keranjang"
"Tu je?" tanya Jihye yang membuatkan May mencebik. Sebelum May hendak cakap sesuatu, MJ memotong.
"Wah! Taniah May! Awak memang layak plus cantik *wink*. Saya sebagai jodoh awak sangat bangga dengan bakal isteri saya ni" kata MJ yang belum habis lagi sesi menyibuk.
"Woi, memandai je kata aku ni jodoh kau. Dah lah takde angin takde ribut muncul kat sini. Bukan sekarang waktu belajar ke?"
"Kau pula?"
"Alang-alang aku keluar kelas sebab kena panggil cikgu, biarlah aku merayap kejap" May pun flip hairnya. "Kau ni kenapa kat sini?"
"Nak jumpa jodoh akulah"
"Haish, budak ni! Aku tampar kang"
"Sila kan. Sila kan" kata Jihye yang sudah mula rasa dipalau. Dia memandang ke arah Eun Woo yang berada di dalam kelas. Sah, Eun Woo memandang ke arah mereka. Eun Woo pun melambaikan tangannya ke arah Jihye. Jihye balas lambaian itu. Kurang sikit rasa dipulaukan. ( ̄∀ ̄)
"Aku on the way pergi kelas sains"
"Jadi pergi kelas sains kau" halau May lalu MJ pun berlari memecut pergi.
"May cantik harini!"
"Terima kasih la ye ∩(︶▽︶)∩"
❄❄❄❄
Telefon berdering menunjukkan message masuk. Seulra membuka telefon iPhone 8 nya.
May: Tough Cookie! Aku dapat jadi wakil negeri kat pertandingan bola keranjang!
Memandang Seulra sedang sibuk, dia tidak membalas. Sekali lagi message masuk.
May: Kau palau aku ke?
Dan lagi,
May: Seulra! Aku tak tahu nak bagitahu sape lagi
May: Hello~
May: Aduh aduh sayang, mengapa kau curang? Aduh aduh sayang, sayang. Aduh aduh sayang, sayang~
May: Tough tough tough cookie
Seulra: Diam umang-umang jelamaan manusia yang terencat otaknya. Aku sibuk, kau sibuk spam aku
May: oh, sorry sorry. Ah, maaf mengganggu (^∀^')
🍑🍑🍑🍑
May: Ji Hyun! Aku dapat wakil negeri untuk pertandingan bola keranjang
Ji Hyun: Maaf. Kau salah nombor
YOU ARE READING
I met her || ASTRO AF
FanficDia bertemu dengan seorang yeoja. Melalui chingu yeoja itu, dia bertemu dengan 5 lagi namja lain. Maka, terbentuklah suatu kumpulan persahabatan yang baru Cover: 》@sakuraaaa-