Aku duduk di birai katil dan melihat mereka sedang menolong Suga. Aku buat tidak dengar apabila mereka memaki hamun aku atas perbuatan aku terhadap Suga 😂
"Suga, kau boleh bangun tak?" Soal Jin kepada Suga.
Suga bangun perlahan² dan melihat aku. Aku mengangkat kening kiriku sambil membalas pandangannya. Dia bangun dan menuju ke arah aku.
Suga duduk di sebelah aku dan memerhati aku. Aku hanya membiarkan saja. Tiba² dia menolak dahi aku.
"Adoi!!" Marah aku.
"Guyss.. Betul lah ni adik aku." Kata Suga kepada rakannya.
Semua rakannya melihat aku. Aku hanya tersenyum sinis.
"See? Dia dah sedar kan?"
"Macam mana kau tahu tu adik kau hyung?" Soal Rapmon.
"Aku dan dia dulu belajar taekwondo. Kalau dia marah aku dia suka backflipkan aku." Kata Suga sambil mengusap pinggangnya.
Mereka semua mengangguk tanda faham. Aku hanya tersenyum sahaja.
"Kamu ni pon satu! Jangan lah buat kuat sangat!" Marah Suga.
Tadi kata suruh aku buktikan? Aku buktikan je lah pastu marah aku pulak? -..-
"Laa kalau tak buat macam tu sampai bila pon oppa tak sedar." Balasku ingin mempertahankan diri.
"Haish budak ni ada² je."
Aku membuat muka apabila dia marah aku. Dia melihat jam di tangannya.
"Eh Jungkook, V, Jimin. Jom aku hantar korang balik. Jap lagi korang kena pergi sekolah." Kata Suga.
"Alahh hyung.. Cuti je lah hari ni.. Kitaorang penat lah.." Rengek Jungkook.
"Mengada. Hantar diorang g sekolah Suga." Marah Jin.
Aku hanya memerhati gelagat mereka bertujuh. Hm diorang ni nampak bahagia je walaupun beza umur.
"Alah hyung sehari je pon.. Lagipon mana aci kami kena pergi sekolah, Hyomi tak kena pergi sekolah." Protes Jimin.
Oo sekarang kau nak babitkan aku pulak eh pendek? Kau nak mati awal ke hape? -..-
"Hyomi lainlah! Dia sakit, demam. Korang ni sihat walafiat lagi haa.. Kena pergi sekolah lah, bila nak berjaya macam aku?" Kini Jhope pula berkata-kata. Rapmon mencebik apabila mendengar kata² Jhope itu.
V jalan mendekati aku. Aku melihat dia pelik. Dia meletakkan belakang tapak tangan dia di dahi aku.
Sebelum aku telan tangan kau baik kau tarik balik tangan kau dari dahi aku -.- Kau dengan Jimin dengki kan dengan aku sebab aku boleh cuti  ̄ ³ ̄
"Hyomi tak demam dah hyung. Suam² je. Suruh dia pergi sekolah jugak." Kata V dengan serius. Eleh.
"KORANG TURUN AMBIK BARANG KORANG DAN TUNGGU DI KERETA SEBELUM AKU TURUN. CEPAT."
Selepas mendengar kata² Suga, Jimin, V dan Jungkook berlari turun kebawah. Hoho takut juga eh korang dengan abang swag aku ni kan.
Aku ketawa kecil melihat mereka lari. Suga mengeluh. Aku tahu perasaan Suga bila cakap dengan orang yang tak paham bahasa 😌
"Jhope, Rapmon, korang tolong jaga adik aku kejap sementara aku pergi hantar malaun 3 orang tu dengan Jin hyung."
Jhope dan Rapmon mengangguk. Suga melihat aku.
"Kamu rehat je lah hari ni. Jap lagi oppa jumpa guru kelas kamu yang kamu tak sihat hari ni."
Aku mengangguk. Mereka berjalan meninggalkan bilik aku.
YOU ARE READING
[C] Vampire's Breath + JJK
VampireVampire's life is not as easy as human's life. But it doesn't mean that I cannot go through a vampire's life. "Aku ni vampire?" - Min Hyomi "Yes, kau vampire. Macam aku." - Hirai Momo "Kau vampire jenis makan darah binatang. Kau nak buat apa kat man...