[ Jungkook POV ]
Aku memerhati Jin menukar kain basah lalu meletakkan di atas kepala aku.
"Kau pasti kau tak nak g klinik?" Soal Jin. Aku mengangguk perlahan.
"Sikit je ni hyung. Nanti ok lah tu."
Jimin yang berada di sebelah aku menggelengkan kepalanya.
"Panas macam ni kau kata sikit? Entah² kau kena demam denggi."
V terangguk² mendengar kata² Jimin. Jin menggelengkan kepalanya.
"Korang berdua suka mengarut. Takdenye demam denggi, demam panas je ni. Kau berehat la dulu. Aku nak turun bawah kejap. Korang berdua tengokkan dia."
Aku melihat atas meja kecil bersebelahan katil aku.
"Hyung." Panggilku. Jin menoleh.
"Mana Hyomi?" Soalku setelah melihat hp Hyomi masih cas bersebelahan hp aku.
"Hyomi? Dia dah balik dah. Tadi Suga kata Hyomi pergi rumah kawan dia." Terang Jin. Aku melihat hp Hyomi.
"Tapi hp dia ada kat sini." Jin melihat ke atas meja.
"Dia tertinggal kot. Takpe nanti aku gtau Suga hp Hyomi tertinggal." Jin berjalan menuju ke arah hp Hyomi. Jin mengambil hp Hyomi. Aku memegang lemah lengan Jin.
"Er takpe hyung. Biar aku yang pegangkan hp dia."
Jin mengangguk. Dia meletakkan semula hp Hyomi kemudian berlalu turun ke bawah.
Aku menghembus nafas perlahan². Nafas aku terasa berat.
"Kau ok tak? Muka kau pucat teruk lah. Kau nak apa² ke?" Soal Jimin prihatin. Aku menggeleng.
V duduk di sebelah aku. Dia memerhati aku.
"Kau pahal -.- " soalku tak puas hati. V terus memerhati aku.
"We asal leher kau macam ada bekas?"
Jimin datang dan melihat leher aku.
"Bekas? Bekas apa?" Soalku.
"Ha'ah lah.. Macam ada bekas gigit." Jimin memegang leher aku. Aku menyuruh V ambilkan cermin. Aku melihat leher aku.
Bukan bekas gigit. Nampak macam leher aku kena cucuk. Tapi kena cucuk dengan apa?
"Ada kesan darah tak?" Soalku. V dan Jimin menggeleng.
"Alah, tadi masa aku tidur leher aku tercucuk apa² kot."
"Ye lah kan. Siapa nak gigit kau yang tak hensem tu? 😂 lain lah aku ni hensem, ramai peminat *fliphair*"
Aku dan Jimin memerhati V dengan pandangan tajam.
Muka macam alien kau kata hensem?
[ End POV ]
***
Mujurlah sekarang ni cuti. So kalau aku tipu Suga yang aku balik kampung kawan aku dia percaya lah jugak. Omma tak kesah pon aku nak ke mana masa cuti.
Suga tu haa, dia ingat aku ni budak kecik ke asyik nak kongkong aku -.-
Aku sudah tidak rasa sakit di dada lagi. Mungkin 'cinta sejati' aku selamat sekarang ni. Huish bahaya kalau nyawa aku bergantung kat dia.
Kalau dia excident then mati macam mana?
Kalau dia ada kanser then mati macam mana?
YOU ARE READING
[C] Vampire's Breath + JJK
VampireVampire's life is not as easy as human's life. But it doesn't mean that I cannot go through a vampire's life. "Aku ni vampire?" - Min Hyomi "Yes, kau vampire. Macam aku." - Hirai Momo "Kau vampire jenis makan darah binatang. Kau nak buat apa kat man...