Aku melihat Vernon lari lintang pukang.
Dari jauh aku nampak Vernon jatuh. Huish lari sampai jatuh dah kritikal sangat takut dia tu 😂
Tapi ternyata dia bukan jatuh sebab takut. Aku dapat nampak seperti ada vampire sedang mendekati Vernon. Bulu roma aku menegak.
Aku nak takut apa? Aku pon vampire kan -.-
Aku tengok vampire tu mengangkat Vernon dan terbang berlalu pergi.
"Takkan dia nak makan Vernon kot?" Soalku pada diri sendiri. Aku terfikirkan sesuatu.
"Woi jangan makan Vernon woi!!! Dia cinta sejati aku woi!!"
Aku terbang dan mengekori vampire itu dari belakang.
***
Aku perhatikan tingkah laku vampire tu. Tiba² dia mengilai. Bahu aku terhinjut sedikit akibat terkejut. Dari gaya dia aku nampak macam dia nak makan Vernon.
Aku tak boleh biarkan. Vernon adalah nyawa aku. Aku kena selamatkan dia.
Aku menghampiri belakang vampire itu. Vampire itu sedang menunduk mendekati Vernon.
'Ada vampire..'
Mendengar suara hati vampire itu, aku dapat rasakan yang vampire ni kuasa dia kuat. Dia bangun tapi membelakangi aku.
"Siapa kau?" Soalnya agak gerun.
Aku menelan liur aku.
"A-aku vampire lah." Aku menggagahkan diri untuk menjawab soalannya.
Dia pusing menghadap aku. Aku terkejut melihat wajah vampire itu.
Allahu, muka vampire ni lagi teruk dari muka vampire Momo 😭
Aku menutup muka aku. Tak sanggup nak tengok muka vampire ni. Vampire itu memandang aku pelik.
Kat sini aku boleh buat kesimpulan yang muka vampire human blood lagi seram dari muka animal blood.
"Kau apesal?" Soalnya. Aku melihat vampire itu dari celah² jari aku. Aku menurunkan tangan aku.
Aku tak boleh takut. Nanti kantoi yang aku ni bukan vampire yang sebenar.
"Takde pe. Kau nak buat apa kat manusia tu?" Aku melihat Vernon terbaring di atas tanah. Vampire itu melihat Vernon kemudian melihat aku.
"Aku nak makan dia la." Balasnya malas.
'Dia ni vampire jenis apa? Kenapa aku tak boleh kesan dia?'
Aku berdehem. Dia melihat aku.
"Kau vampire jenis apa?"
Aku melihat dia. Dia merenung aku tajam.
"Aku vampire animal blood."
Vampire itu senyum sinis. Why? Dia tahu ke aku tipu dia?
"Kau pikir aku bodoh?"
YOU ARE READING
[C] Vampire's Breath + JJK
VampirosVampire's life is not as easy as human's life. But it doesn't mean that I cannot go through a vampire's life. "Aku ni vampire?" - Min Hyomi "Yes, kau vampire. Macam aku." - Hirai Momo "Kau vampire jenis makan darah binatang. Kau nak buat apa kat man...