[ Vernon POV ]
Uahhh akhirnya author dah masukkan aku dalam ff ni balik
:')Aku berjalan menuju ke kelas aku. Aku ada dengar rumors yang Hyomi buli Jungkook.
Aku tak faham, kenapa Hyomi buat macam tu? Hari tu aku nampak dengan mata kepala aku sendiri yang Hyomi jerkah Jungkook. Aku ingat diorang ni couple sebelum sebab Hyomi kekadang pergi rumah Jungkook.
Setibanya aku di kelas, aku tengok Jun dengan Scoups tengah rancak berborak. Aku menghampiri mereka.
"Weh Vernon. Aku nak tanya kau sikit." Kata Jun serious. Wajah Scoups turut serious.
Haa ni yang aku tak suka ni. Tadi korang happy bila borak. Bila aku datang korang serious.
#godie000 (password hotspot author 😂)
"Ape." Balasku acuh tak acuh.
"Kau kenal kan Min Hyomi?"
"Haa kenal. Asal?"
"Lepas ni aku taknak kau cakap dengan dia dah."
"Asal korang ni?"
"Kau tahu tak. Tadi kitorang nampak dia tengah marah budak kelas dia nama Jeon Jungkook tu. Aku tak tahu kenapa. Tapi yang penting, kitorang tak nak cakap dah dengan Hyomi tu."
"Sebab apa?"
"Sebab dia psycho. Kalau virus psycho dia lekat kat kau kitorang jugak susah."
" -..- "
[ End POV ]
***
Hubungan aku dan Tzuyu masih renggang. Aku tak tahu nak buat apa lagi nak perbaiki hubungan kami.
Aku berjalan menuju ke salah satu papan kenyataan. Ramai murid berada di situ. Semasa aku berjalan ke situ semua orang lihat aku pelik.
"Dia ni yang buli Jungkook tu."
"Pompuan jenis apa lah buli orang ni. Teruk betul."
"Ee bodo punya pompuan berani dia buli oppa kita kan?"
"Ha'ah kan! Dah lah dulu rapatdengan Jungkook oppa, sekarang dia buli pulak? Pompuan ni memang patut mampos je!"
Tak kira senior atau junior, banyak kali aku dengar bisikan² diorang pasal aku buli Jungkook. Aku tahan sabar aku. Aku lihat papan kenyataan di situ.
Min Hyomi membuli Jeon Jungkook tak kira di mana dia berada.
Aku mengeluh. Semua orang di situ menanti reaksi aku. Aku tersenyum sinis.
"Tak matured betul." Kataku sinis. Semua menge'boo' 😂 aku. Aku tidak mengendahkannya.
"Kau yang tak matured lah pompuan!"
"Tak sedar diri punya pompuam!"
"Dasar pompuan murahan!"
Aku mengalihkan pandangan aku ke arah seorang junior yang mengatakan aku perempuan murahan. Aku menjegil ke arahnya.
"Kau kata apa?" Soalku bengang.
"Dasar pompuan murahan." Ulangnya lagi. Tapi agak perlahan.
"Kau pikir aku takde maruah ke macam kau budak? Kau sedar sikit yang kau tu junior. Kalau kau suka Jungkook pon Jungkook tak pandang kau lah." Bidasku sambil senyum sinis.
Junior itu terkejut dengan kata² pedas aku. Ha ambik kau.
Tiba² ada seseorang membaling sesuatu ke arah aku. Pecah. Aku memegang belakang kepala aku.
YOU ARE READING
[C] Vampire's Breath + JJK
VampireVampire's life is not as easy as human's life. But it doesn't mean that I cannot go through a vampire's life. "Aku ni vampire?" - Min Hyomi "Yes, kau vampire. Macam aku." - Hirai Momo "Kau vampire jenis makan darah binatang. Kau nak buat apa kat man...