°3° :- Rainy Day

141 20 0
                                    

Kami semua berkumpul di meja makan dan menjamah makanan yang dimasak oleh Jin.

Aku hanya diam dan makan dengan senyap. Suga mencuit lengan aku. Aku melihat dia dengan muka kau-nak-ape-hah?

Dia membalas pandangan aku dengan muka cakap-lah-sesuatu-jangan-diam-tak-swag-tahu

Aku menjeling Suga. Aku bukan style dia.

"Hyung, adik hyung macam tak selesa je dengan kami." Kata Rapmon. Semua mata memerhati dia.

"Mne ade. Dia selesa je dengan korang."

"Ha'ah saya ok je lah."

"Hyomi kat sekolah nampak cam biasa je. Tapi kat luar nampak swag dan cool." Kata Jungkook.

Oho. Selama ni kau perhati aku eh Jungkook 😏

"Tengoklah siapa abang dia. Aku yang ajar dia jadi swag cam aku. 😏"

Semua di situ mencebik meluat. Aku ketawa kecil melihat telatah mereka.

                            ***

Selepas selesai makan, aku dan Suga meminta diri untuk pulang. Aku terasa diri aku ni cam VIP lah pulak dilayan baik macam anak raja haha.

"Hyung, nanti datang la lagi." Kata Jimin.

"Ye, nanti bila² aku free aku datang lagi."

"Kau bawak la adik kau tu lagi. Biarlah dia kawan ngan kitaorang 😏" kata Jin pula.

Creepy siot ayat dia. Aku hanya tersenyum kecil.

"Kami balik dulu. Terima kasih atas layanan baik korang tu. Thanks for the food Jin hyung."

"You're welcome. Bawak kereta elok²."

Aku melambai ke arah mereka dan kami berlalu pergi pulang ke rumah.

                            ***

[ Jungkook POV ]

"Jungkook, Hyomi salah sorang dari peminat kau ke?" Soal Jimin. Aku melihat dia. Pehal kau tiba² cakap pasal Hyomi?

"Entah. Mana aku tahu."

"Sebab aku tengok dia macam jeles je bila kau ada ramai peminat perempuan."

"So, apa kaitannya dengan aku?"

"Taklah, mne tahu dia salah sorang dari peminat kau. Untunglah dia dapat rapat dengan kau nanti, sebab dia kan adik Suga hyung."

"Aku rasa dia tak suka aku. Kau tengok gaya dia tadi, rilek je."

"Ape kata kau test dia."

Aku yang sedang melentokkan kepalaku di sofa bangun memandangnya.

"Maksud kau?"

"Yelah, test dia. Tengok dia jatuh cinta dengan kau ke tak. Aku tengok dia tu lawa gak. Gaya dia pon feminin. Macam ideal type kau je."

"Malas ah."

"Try tengok. Aku yakin kau akan suka dia."

Aku memandang Jimin. Jimin mengangkat kening kirinya berulang kali. Meluat betul aku dengan pendek ni.

"K fine."

Jimin tersenyum sinis. Seronok kau eh.

Tiba² aku terfikirkan Hyomi. Memang kadang aku rasa tertarik gak dengan dia. Cara dia cakap. Lagipon dia tak gedik macam perempuan lain. Kalau perempuan lain nampak aku confirm terjerit² macam sawan. Tapi Hyomi bila nampak aku dia tenang je. Mungkin aku suka dia, tapi mungkin suka sebagai seorang kawan. Tapi mana tahu aku jatuh cinta dengan dia. Aku suka cara dia.

[C] Vampire's Breath + JJKWhere stories live. Discover now