°16° :- Finding

82 9 0
                                    

[ Jungkook POV ]

"Dah lah hyung. Esok kita cari dia lagi. Aku pasti dia selamat."

"Selamat kau kata? Vampire tu hampir bunuh Jungkook kot, takkan Hyomi dia tak boleh bunuh?"

"Hyung jangan fikir negatif macam tu. Aku rasa Hyomi lari lah masa dia jumpa vampire tu, aku rasa dia ada mana². Mana tahu dia ada kat rumah kawan dia ke.."

Aku mendial nombor telefon Hyomi berulang kali sambil mendengar perbualan Suga, Jimim dan Jhope.

Hyomi tidak mengangkat panggilan aku dari semalam lagi. Hari ni dah masuk 2 hari dia tak balik rumah. Kami dah cari dia kat sekitar kawasan ni tapi tetap tak jumpa.

"Dah² daripada korang bergaduh baik kita pergi cari Hyomi lagi malam ni. Kalau tak jumpa jugak esok kita pergi balai polis." Cadang Jin.

"Aku rasa tak payah lah lapor polis. Kalau lapor kat polis mesti polis ingat kita ni mengarut." Kata Rapmon pula. Aku mengangguk tanda setuju.

Aku memandang Suga. Moody je. Mestilah risau adik dia hilang. Tambah² salah aku pulak kan. Hm.

"Esok omma aku dah balik. Kalau dia dapat tahu habislah aku." Keluh Suga.

"Takpe, sekarang ni kita pergi cari dulu. Jom." Kata V sambil berlalu keluar rumah.

Aku membontoti mereka. Tapi aku rasa vampire tu tak bunuh Hyomi. Aku yakin sangat.

[ End POV ]

***


Aku dan Momo mendarat(?) di atas pokok. Aku menggaru bontot aku yang gatal akibat terkena dahan kayu.

Well orang baru first time bertenggek atas pokok so tak dapat biasakan diri la.

"Weh kau beli hp biasa² je dah la. Nanti habis pulak duit appa kau." Pesanku. Momo melihat brochure yang berisi banyak hp yang baru dan canggih.

"Weh yang ni cantik!"

Aku melihat Momo menunjukkan salah satu hp yang agak mahal. Tetapi kelihatan menarik dari segi warna dan fungsinya.

"Mahal lah we. Ambil yang lain la."

"Tak nak. Aku pilih yang ni. Kau tunggu sini."

"Aku nak ikut!"

"Takyah. Nanti ada orang yang kau kenal nampak kau pula."

Aku memuncungkan mulut aku sambil melihat Momo turun dari pokok. Dia berubah menjadi manusia dan menuju ke arah salah sebuah kedai hp di situ.

Aku duduk dengan berhati² sambil menghayunkan kaki aku. Bosan tunggu Momo.

Pilih hp macam pilih lelaki.

Dari jauh aku lihat ada sekumpulan orang sedang berjalan sambil menjerit nama seseorang.

"Hyomi.. Mana kamu? Oppa rindu kamu, oppa sayang kamu, oppa taknak kehilangan kamu.."

Serta merta aku mendongak apabila mendengar suara hati salah seorang dari mereka.

Hati aku mula sebak. Air mata aku mula mengalir.

Tu suara hati Suga.

Aku tak sangka yang dia cari aku selama aku takde ni. Dia memang the best brother in the worlddd :)

Mereka semakin menghampiri pokok di mana aku berada. Aku segera berdiri di sebalik dahan pokok yang mempunyai banyak daun agar mereka tidak nampak aku.

[C] Vampire's Breath + JJKWhere stories live. Discover now