Harini aku berniat nak berbaik dengan Tzuyu :)
Harini merupakan hari yang indah tetapi jiran sebelah rumah aku ni menspoilkan mood aku.
"Kamu pergi sekolah dengan Vernon lah, oppa ada kerja sikit kat pejabat dengan omma."
Aku memuncungkan bibir aku. Aku tak nak pergi dengan mamat psycho tu. Aku tak suka ah :(
"Alah hantar kejap je kan? Pleasee oppa?" Aku membuat muka kesian agar Suga dapat hantar aku ke sekolah. Omma yang turun dari tingkat atas mengusap kepala aku.
"Hyomi pergi je lah dengan anak puan Choi tu. Puan Choi pon tak kisah kalau kamu pergi dengan dia. Pergi sarapan, nanti puan Choi hantar kamu."
Aku hanya mendiamkan diri. Aku tak nak lawan cakap omma. Omma berlalu pergi bersama Suga menuju ke pejabat.
Aku duduk di meja dapur dan makan sekeping roti. Aku mengambil susu segar dari peti sejuk dan menuangkan ke dalam gelas kemudian meneguk susu itu.
Selesai memakai kasut, aku mengunci pintu dan keluar dari pagar rumah. Pintu pagar di rumah Vernon terbuka luas. Aku dapat lihat Vernon sedang bermain dengan hpnya sambil duduk di kerusi batu di rumahnya.
Aku berdiri di luar sambil menunggu puan Choi keluar. Aku membetulkan skirt aku yang senget.
"Masuklah." kata Vernon sambil melihat aku. Aku tidak mengendahkannya.
Sebenarnya, aku bukan benci Vernon pon. Tapi sampai sekarang aku rasa malu dengan Vernon sebab kantoi yang aku suka dia dulu. Tapi perlu ke sampai dia nak fitnah aku?
Aku rasa tak patut kalau dia dah matured.
"Hyomi dah sampai? Kenapa tak masuk dulu?" Soal Puan Choi sambil mengunci pintu rumah.
Aku menunduk hormat ke arah puan Choi sambil menggeleng.
"Annyeonghaseyo.. Takpe makcik, saya pon baru je sampai."
Aku dapat mendengar cebikan Vernon. Puan Choi melihat Vernon pelik.
"Kamu dah kenapa, Vernon?"
"Takdepe."
Aku melihat Vernon. Dia bangun dan mencapai beg sekolahnya.
'Eleh, tak nak masuk sebab aku tu cakap je la.'
Aku ketawa kecil mendengar suara hati Vernon.
***
"Terima kasih, makcik." Kataku sambil menunduk hormat. Puan Choi hanya tersenyum manis kemudian keretanya meluncur laju meninggalkan aku dan Vernon.
"Rumors tu tipu je kan?" Soal Vernon setelah kereta Puan Choi pergi dari situ.
"Rumors ape?"
"Rumors yang kau buli Jungkook tu la. Aku nak dengar jawapan dari mulut kau sendiri."
"Kau pikir aku ni pembuli ke?" Soalku meluat. Aku berdiri menghadap Vernon.
"Taklah, mne tahu lepas apa yang aku dah buat kat kau kau berubah jadi macam ni. Aku taknak la kau jadi macam ni, aku sayang kau." Balasnya sedikit sayu.
YOU ARE READING
[C] Vampire's Breath + JJK
VampireVampire's life is not as easy as human's life. But it doesn't mean that I cannot go through a vampire's life. "Aku ni vampire?" - Min Hyomi "Yes, kau vampire. Macam aku." - Hirai Momo "Kau vampire jenis makan darah binatang. Kau nak buat apa kat man...