°18° :- Story

85 9 0
                                    

Semua orang gembira dengan kepulangan aku. Keluarga, kawan² dan guru². Aku gembira dapat pulang ke rumah.

Aku menjalani kehidupan aku sebagai manusia di siang hari dan vampire di malam hari. Waktu malam aku mengikut Momo ke hutan untuk minum darah untuk kuatkan diri aku.

Vampire perlukan darah untuk hidup.

Buat masa sekarang ni aku perlu ada di samping Momo untuk keselamatan aku. Kiranya aku ke mana² pon dengan Momo. Semua dengan Momo. Sampai orang lain kata kami ni macam kembar.

Tapi satu benda buat aku sedih. Tzuyu semakin menjauhi aku. Bila aku nak cakap dengan dia, dia jawab nak tak nak je. Kenapa dengan Tzuyu? Aku ada buat salah ke? Sekarang Tzuyu dah semakin rapat dengan Mina dan menjauhi aku.

Momo pon merasakan benda yang sama dengan aku. Dia rapat dengan Mina tapi sekarang Mina pon macam menjauhi dia. Tapi Momo cuba berfikiran positif. Aku kesian kat Momo disebabkan aku, dia berjauhan dengan Mina. Mina kan bestie dia. Macam tu jugak lah aku dan Tzuyu.

***

KRINGGG!!

Aku menyimpan buku aku dan mengemaskan sedikit meja aku. Aku melihat Tzuyu dari ekor mata aku.

Aku rindu dia.

Aku rindu hubungan kami dulu
:'(

"Tzuyu, jom rehat. Aku laparlah." Ajakku dengan ceria supaya dapat memperbaiki hubungan kami berdua.

"Aku nak pergi library dengan Mina. Kau pergi je lah dengan Momo. Jom Mina."

Tzuyu berlalu pergi bersama Mina dan meninggalkan aku. Aku tercengang. Takkan dia jawab macam tu je dengan aku? Mina menoleh ke belakang dan senyum kepada aku. Bukan senyum sinis. Senyum supaya aku faham keadaan Tzuyu.

'Aku mintak maaf, Hyomi. Aku tak sanggup nak tengok muka kau. Nanti aku tak kuat..'

Air mata aku mula bertakung apabila mendengar suara hati Tzuyu. Tunggu masa untuk mengalir je. Momo yang baru masuk kelas menuju ke arah aku.

"Kenapa Hyomi?" Soalnya cemas.

Aku tidak menjawab soalannya dan duduk di kerusi aku. Terkejut dengan perubahan Tzuyu.

"Hyomi, kenapa ni? Ceritalah kat aku. Aku kan ada.." Kata Momo cuba menenangkan aku.

Aku masih berdiam diri. Momo mengajak aku keluar dari kelas. Aku hanya mengikut dia tanpa berkata apa².

Momo membawa aku ke meja batu di taman sains. Aku melihat pokok² bunga yang kembang dengan mekar di situ.

Warnanya yang berlainan bagaikan perasaan aku.

Kuning = gembira

Merah = marah

Biru = sedih

Aku menatap bunga berwarna biru itu. Momo berdiri di sebelah aku turut melihat bunga itu. Momo mengajak aku duduk di kerusi batu di situ.

"Aku tahu kau sedih sebab Tzuyu kan?" Momo memulakan perbualan kami dengan satu soalan. Aku hanya diam dan termenung.

'Aku faham perasaan kau Hyomi.'

[C] Vampire's Breath + JJKWhere stories live. Discover now