°17° :- 3rd Day

78 7 0
                                    

Aku duduk termenung di bawah pokok. Aku melihat langit yang cerah di sebalik daun pokok. Aku terfikirkan sesuatu.

"Omma kata omma balik hari ni. Macam mana kalau omma tahu yang aku takde kat rumah? Macam mana perasaan omma bila tahu aku hilang?"

Air mata aku mula mengalir. Aku rindu omma. Aku rindu Suga. Aku nak balik.

Tapi hidup sebagai vampire ni memang tak adil. Aku tak nak jadi vampire tapi kenapa aku kena tanggung semua dugaan ni? Apa salah aku?

"Hyomi.." Panggil seseorang lembut. Aku mengesat air mata aku kemudian menyahut panggilannya.

"Nae."

"Kenapa kau ada kat sini?"

"Sje."

Momo mengeluh kecil mendengar jawapan aku. Aku hanya buat tak tahu dan terus memikirkan nasib aku.

"Appa aku kata kau boleh balik. Tapi malam nanti baru balik. Bukan sekarang."

Aku terus memandang Momo sambil tersenyum gembira. Ah tak kisah la balik malam nanti ke sekarang ke siang ke janji aku boleh balik.

"Betul ke? Yeay!! Akhirnya aku boleh balik!" Aku terlompat² gembira mendengar berita itu. Momo turut tersenyum melihat aku.

***

"Jaga diri, apa² gtau aku ok?" Pesan Momo sebeluk pergi meninggalkan aku.

Momo menghantar aku di lorong  berdekatan rumah aku. Aku menkleh je kiri dan kanan sebelum aku berubah jadi manusia. Momo segera meninggalkan aku sebab takut ada orang nampak dia.

Aku melihat lorong gelap itu. Sunyi sepi. Aku melihat jam di hp aku. 10:45 p.m. Mesti omma risaukan aku.

Aku menggosok lengan aku untuk menghasilkan haba. Aku berjalan dengan kelajuan sederhana menuju ke rumah aku.

Semasa aku berjalan, aku ternampak seseorang sedang berdiri sambil bercakap di telefon. Aku mendekati lelaki itu setelah mengenalpasti siapa lelaki itu.

"Jimin?" Panggilku agak perlahan. Mana tahu silap orang.

"Hy-hyung kejap hyung ada orang pang-"

Jimin menoleh dan lihat aku. Aku tersenyum kelat melihat dia.
"MIN HYOMI YA AMPUN MUJURLAH AWAK SELAMAT. KAMI CARI AWAK TAHU TAK SAMPAI KAMI TAK TAHU NAK CARI AWAK DEKAT MANA DAH. MANA AWAK PERGI?!"

Nyaring betul suara mamat ni. Aku menutup telinga aku. Bingit deh.

Aku hanya diam dan senyum sahaja. Dia mengeluh kemudian mendial V dan Suga mengatakan bahawa dia dah jumpa aku.

"Awak ni lain kali jangan lah buat macam ni. Kami risau tahu tak?" Marahnya lagi.

"Saya minta maaf. Korang cari saya sampai ke malam ke?" Soalku walaupun aku sudah tahu. Saja nak tengok reaksi dia.

"Ye la! Tahu tak Suga hyung risau awak gila²! Kitaorang pon risau gak tahu tak! Haih.." Marahnya. Lagi.

Aku hanya ketawa kecil. Dia hanya menggelengkan kepalanya.

"HYOMI!!!" Jerit seseorang.

Aku menoleh ke arah jeritan itu. Malaun mana pulak panggil nama aku ni.

[C] Vampire's Breath + JJKWhere stories live. Discover now