°41° :- Remember | Final

83 8 2
                                    

[ Jungkook POV ]

Aku membawa Hyomi masuk dan menerangkan apa yang berlaku kepada yang lain.

Aku dileteri oleh Suga hyung sebab tak jaga Hyomi baik². Aku hanya mampu menahan telinga. Aku membawa Hyomi naik ke bilik aku untuk merawat dia.

Aku mencuci darah di lengan Hyomi. Dia diam je dari tadi. Dia marah aku ke?

"A-awak marah saya ke?" Soalku teragak².

Hyomi menggeleng. Muka dia nampak sedikit pucat. Dia hanya termenung melihat lantai.

"Saya minta maaf sangat². Saya tak sengaja."

Hyomi hanya mengangguk perlahan. Kenapa dengan dia ni?

"Awak ok? Muka awak nampak pucat lah." Soalku sambil membalut lengannya.

Hyomi mengangkat kepalanya memandang aku.

"Aw-awak masih suka saya?" Soalnya. Matanya nampak bertakung. Aku mula cemas.

"Kenapa ni? Awak jangan buat saya risau Hyomi.."

"Saya tanya ni. Awak masih suka saya?"

Aku ketawa kecil mendengar soalannya.

"Ye lah. Kenapa?"

"Lepas apa yang dah terjadi kat saya selama ni?" Air mata Hyomi mengalir. Aku mengesat air matanya.

Aku tak faham maksud Hyomi tapi aku hanya mengiakan sahaja bagi menenangkan dia. Aku memeluk dia.

"Saya tetap suka awak tak kira apa yang dah jadi kat awak. Saya sayang awak."

Aku diam seketika. Aku meleraikan pelukan. Aku menatap wajahnya.

"Saya cintakan awak."

Mata Hyomi menjadi merah. Mungkin sebab menangis. Aku tak tahu kenapa dia menangis tapi

Aku tak suka tengok dia menangis.

Aku mengesat air matanya. Kepalanya aku usap.

"Janganlah menangis. Saya janji saya tak akan cederakan awak lagi. Saya minta maaf."

Hyomi mengangguk perlahan. Aku senyum kemudian usap rambutnya dengan lembut.

[ End POV ]

***

Aku terjaga dari tidur. Jam menunjukkan tepat pukul 6 pagi. Aku membuka lampu kemudian aku menuju ke meja solek. Aku melihat wajah aku di cermin. Mata aku sedikit bengkak kerana menangis semalam.

"Aku dah jadi manusia.."

"Tapi kenapa aku boleh ingat semula?"

Aku melihat lengan aku yang berbalut. Aku membuka balutan itu dan lihat parut aku. Parut itu nampak semakin menghilang.

"Appa Momo cakap aku akan lupakan semuanya dan hanya akan fikir itu semua mimpi.

Tapi kenapa aku boleh ingat semuanya?"

Aku berasa pelik. Kenapa aku boleh jadi macam ni?

Jadi sekarang, apa yang perlu aku buat?

Mungkin aku patut beritahu Momo.

Aku melihat cermin kemudian tersenyum sendiri.

Teringat masa aku jadi vampire dulu. Nak tengok muka sendiri pon tak sanggup 😂

Pastu masa first time aku boleh berubah jadi vampire. Lepastu aku bermain dengan Yeon. Yeon lah yang jaga aku masa Momo takde, main dengan aku.

Pastu aku lawan dengan Aki. Aki hampir bunuh Momo tapi aku sempat selamatkan Momo.

Aku terbang dan dapat pukau orang. Anak mata aku berubah hitam pekat. Boleh dengar suara hati manusia. Dapat speciality yang vampire lain takde.

Dan

Jungkook confess kat aku supaya aku pulih. Dan sekarang pon perasaan dia terhadap aku tetap sama.

Aku rindu semua tu :'(

Aku memegang pipi aku. Sekarang aku dah jadi manusia. Tak boleh jadi vampire, tak boleh dengar suara hati manusia, tak boleh terbang, tak boleh takutkan orang. Hanya manusia normal. Takde keistimewaan macam masa aku jadi vampire dulu.

Tu semua kenangan yang paling manis aku ada.

Tapi kalau aku bagitahu Momo, mungkin appa dia akan padam memori aku lagi sekali. Dan mungkin masa tu aku langsung tak ingat yang aku pernah ada kehidupan vampire. Dan mungkin aku dan Jungkook tak akan bersama.

Aku tak sangka yang Jungkook masih cinta aku selepas apa yang terjadi kat aku. Mungkin appa Momo dah padam memori dia.

Aku terfikirkan sesuatu  ・_・

Kalau appa Momo padam memori dia, maksudnya ・_・

Jungkook memang suka aku sebelum aku jadi vampire lah?

WAHHHH AKU LAH PEREMPUAN YANG PALING BAHAGIA KAT MUKA BUMI YANG INDAH LAGI FAB NI HAHAHAHA

Aku nak simpan memori ni. Aku taknak hilang semua kenangan masa aku jadi vampire.

Sebab kehidupan vampire aku lah telah mengubah kehidupan manusia normal aku.

Aku mengambil sehelai kertas dari laci meja dan sebatang pen.

I was a vampire once. My life have been really different. I have learnt many things then. It was very fun to have speciality which human does not have. Can hear human's heart voice, hypnosis humans, help humans in need, fly whenever I want and many things. When I know that I am a vampire, I don't really like it. I felt that I am the unluckiest human in the world. But then, I realize that not everyone can have the speciality to be a vampire, just selected person, like me :)

And being a vampire, I have known what is true love, what is friendship, what is family in my life. Although is not easy to go through it, but I can. Not everyone can.

Vampire's life is not as easy as human's life. But it doesn't mean that I cannot go through a vampire's life.

All this while, I'm not breathing as a human. I'm breathing as a vampire.

A vampire's breath.

In case I forgot, again.

Min Hyomi



End ❤



•alie_nvlk•

[C] Vampire's Breath + JJKWhere stories live. Discover now