°10° :- Old Friend

115 14 3
                                    

Aku kembali ke kelas gred 5-4 dan mencari lelaki yang melanggar aku tadi.

Aku melihat ke dalam kelas itu. Sekumpulan pelajar lelaki sedang berbual. Aku menuju ke arah mereka.

"Hoi! Vernon! Kau buat ape kat sini?! Bila masa kau sekolah sini?!" Tengking aku kepada lelaki yang bernama Vernon itu.

Nak tahu? Vernon dulu sekolah rendah sekali dengan aku. Dia suka kacau aku dulu tapi aku tak kisah sebab dia ingat aku takut dengan dia? Alah kalau dia kacau aku, tunggu je lah nasib dia. Tapi tak sangka yang dia ni sekolah sini. Aku tak tahu pulak.

'Ingatkan minah ni dah lupa aku. Huh.'

Oo kau perasan aku tapi buat tak tahu je kat aku?

"Suka hati aku la bila aku sekolah kat sini pon." Balasnya dengan senyuman sinis.

"Bolehla aku kacau kau lagi 😏 " kata Vernon dengan senyuman creepynya.

"Psycho." Balasku kemudian berlalu pergi.

                             ***

Aku menguyah roti aku perlahan. Terfikirkan macam mana mamat sengal tu boleh ada kat sini.

"Eh Hyomi kau ok?" Soal Mina.

"Hah? Haa.. Aku ok." Balasku acuh tak acuh.

Momo menggeleng kepalanya.

"Weh aku dengar cite ade budak baru. Lelaki 😍" kata Tzuyu gatal.

Aku menyumbat roti ke dalam mulut aku. Minah ni kalau gatal memang gatal sungguh.

"Nama apa?" Soal Momo sambil menyedut minumannya.

"Tak silap aku.. Ape tah nama dia aku lupaa." Tzuyu menyumbat rotinya ke dalam mulutnya.

Aktiviti menyumbat roti ke dalam mulut aku terhenti. Tak-takkan Vernon budak baru tu..

"Haa aku ingat dah. Nama dia Vernon."

Aku tersedak roti yang aku sumbat tadi. Aku mencapai air dan meneguk dengan rakus. Mina, Momo dan Tzuyu melihat aku pelik.

"Kau kenapa Hyomi? Ok tak?"

"Kau ni dari tadi macam pelik je? Ada problem ke?"

Aku hanya menggelengkan kepala aku sambil mengurut dada. Uh perit.

"Tak aku ok je. Tersedak roti je pun." Kataku sambil menunjukkan roti yang aku sedang makan.

Sedang kami berbual, kami terdengar jeritan² nyaring lagi menyakitkan telinga oleh pelajar perempuan.

'Wahh hensemnya Vernon..'

'Untunglah aku, dia sekelas dengan aku. Boleh usha selalu😍'

'Wahh Vernon tengok aku ahh!!'

Gediknya pelajar perempuan sekolah aku ni. Ni baru dengar suara hati belum dengar suara real diorang mesti lagi teruk sampai boleh koma.

Momo dan Mina melihat ke arah Vernon. Tzuyu? Dia dah sawan sebab tengok Vernon. Ee Jungkook aku lagi sem.

"Weyh.. Tu lah Vernon.. Wahh hensemnya dia.. 😍" kata Tzuyu kepada aku, Mina dan Momo perlahan.

Aku hanya mencebik. Vernon melihat aku. Aku menjelingnya.

'Oo kau jeling aku ae. Kau tunggu Hyomi.'

[C] Vampire's Breath + JJKWhere stories live. Discover now