[ Momo's POV ]
"Pastikan Hyomi dan Jungkook selamat. Jaga diri kamu sama." Pesan appa. Aku mengangguk.
"Nae appa. Hirai pergi dulu."
Aku melambai ke arah appa.
Sekarang aku perlu ke rumah Jungkook dan membawanya bersama aku melihat Hyomi dan Aki berlawan.
***
[ Jungkook POV ]
Aku menarik nafas aku kemudian hembus dengan perlahan². Aku berjalan turun dari tangga. Aku mendapatkan Jin yang sedang menonton filem bersama kawan aku yang lain. Aku mencebik.
"Susah lah nak tanya Jin hyung kalau diorang ni ade." Aku mengeluh perlahan. Aku mendekati Jin.
"Em hyung. Aku nak tidur rumah kawan aku malam ni boleh?" Soal aku separa bisik kepada Jin.
Semua melihat aku.
"Malam² macam ni baru nak pergi?!" - Jhope
"Weh kau gila ke?! Siapa nak tidur dengan aku malam ni?!" - V
"Woi esok kau kan sekolah. Pastu kau tak pergi sekolah ke hape?!" - Jimin
"Lewat dah ni. Takyah lah we. Nanti apa² jadi kat kau susah." - Rapmon
Aku tanya Jin hyung bukan korang -..-
"Pergi lah. Tapi esok pagi kau kena balik dulu. Kau kena pergi sekolah. Takde alasan kalau kau taknak g sekolah esok."
Aku tersenyum gembira. Aku naik ke atas kemudian mengambil barang keperluan aku. Aku menunggu Momo di luar rumah.
[ End POV ]
***
Aku lihat jam. 11:10 p.m. Aku akan jumpa dengan Aki pukul 12 malam. Lambat lagi. Lagipon Momo kata dia akan datang sini dulu sebelum kami pergi jumpa Aki. Aku mengambil masa ini untuk menenangkan fikiran aku.
Suga dan omma dan tidur. So lagi senang aku nak keluar malam ni.
"Oi"
Aku melihat ke arah tingkap.
"Ah. Hantu."
Terkejut aku. Ada momok kat tingkap. Tolong.
"Eleh terkejut pon tak ikhlas. Cepatlah."
Aku menjeling Momo. Dia masih di luar tingkap sambil terapung hahaha
"Awal lagi kan. Rilek la dulu."
"Awal sikit je kan. Baik kau datang lagi awal dari Aki. Boleh kau berlatih dulu."
Aku menggaru kepala aku yang tidak gatal. Saje garu.
"Ye la."
Aku mengambil barang keperluan aku kemudian pergi ke hutan bersama Momo.
***
"Kat sini ke?"
Kami berjalan beberapa langkah ke hadapan. Luas betul kawasan ni. Macam tempat berperang je aku tengok 😂
"Ye la."
"Sekarang kul berape?"
"Nak dekat kul 12 dah."
Aku menunggu ketibaan Aki. Lambat betul vampire puaka ni. Ajak aku fight tapi dia yang lambat.
'Hati² ye Hyomi..'
Aku melihat sekeliling. Tu suara hati Jungkook. Aku tak salah dengar ke?
"Kenapa?" soal Momo.
"Aku macam terdengar suara hati Jungkook." jawab aku yang masih melihat sekeliling.
YOU ARE READING
[C] Vampire's Breath + JJK
VampirVampire's life is not as easy as human's life. But it doesn't mean that I cannot go through a vampire's life. "Aku ni vampire?" - Min Hyomi "Yes, kau vampire. Macam aku." - Hirai Momo "Kau vampire jenis makan darah binatang. Kau nak buat apa kat man...