°39° :- Misunderstand

72 8 17
                                    

[ Momo POV ]

Aku berjalan masuk ke kelas. Mina yang sedang berbual bersama Tzuyu menegur aku.

"Hai Momo."

"Hai."

Aku hanya mendengar Tzuyu dan Mina berbual.

Aku ragu² dengan kata² appa. Betul ke parut Mina dah hilang?

Aku mengajak Mina ke tandas. Mina hanya menurut.

Sesampai sahaja di tandas. Aku menanya dia tentang parut di belakang bahunya.

"Mina aku nak tanya sikit boleh?"

Mina mengelap tangannya dengan tisu. Dia memandang aku.

"Tanyalah."

"Parut kat belakang bahu kau tu dah hilang ke?"

"Parut? Oh parut tu. Dah hilang lama dah."

Aku tersenyum. Mina melihat aku pelik.

"Kenapa?" soalnya.

Aku menggeleng. Mina gulingkan biji matanya.

***

Aku dan Mina mengambil tempat. Hyomi dah duduk kat tempat dia bersama Tzuyu. Hyomi menegur aku.

"Ayy Momo."

Aku membalas tegurannya dan duduk. Aku melihat lengannya. Parut tu masih ada. Aku melihat Hyomi.

Aku tengok dia happy je bila dah dapat kehidupan dia semula. Dari muka dia aku nampak macam dia tak nak ingat apa yang dah terjadi kat dia.

Aku je yang beria² nak rapat dengan dia macam dulu. Padahal dia tak ingat pon. Mungkin aku patut terima hakikat yang

Hyomi lebih layak untuk mendapatkan kehidupan yang lebih baik.

Ya, aku kena pastikan yang parut Hyomi tak terbelah sehingga parut tu hilang.

[ End POV ]

***

Aku berjalan² di taman. Aku duduk di kerusi batu yang aku selalu duduk.

Ok aku alone.

"Ramainya yang jogging petang ni." Bisikku perlahan.

Aku melihat badan aku. Hahaha aku rasa aku pon patut jogging petang². Tapi tu la kalau aku jogging mesti kena kecam.

Antara kecaman yang selalu dikecam ialah :

Kau dah kurus nak jogging apa lagi?!

Badan dah macam kayu nak jogging lagi? Kau nak badan macam kertas ke?

Badan kau dah ok la, kau nak kurus macam mana lagi? Sampai angin tiup kau boleh melayang gitu?

Dan banyak lagi.

Seorang lelaki berlari di hadapan aku. Dia memakai headphone sambil berlari.

"Oi Vernon."

Vernon menoleh. Aikk dia dengar pulak aku panggil?

"Eh eh Hyomi! Kau buat rancangan masak lagi ke?"

[C] Vampire's Breath + JJKWhere stories live. Discover now