°1° :- Introduction

230 19 7
                                    

Cahaya mentari di pagi hari. Haha. Ok.

Aku bersiap² untuk pergi ke sekolah. Aku menyarungkan uniform aku. Setelah itu aku menuju ke arah meja solek. Aku menatap wajah aku.

Aku ni, nak kata cantik, takdelah cantik sangat. Nak kata nerd, takdelah nerd sangat. Aku ni perempuan biasa je. Tak kurus, tak gemuk. Tak kaya, tak miskin. Tak bodoh tapi pandai. Eh.

Aku mengikat rambutku yang panjangnya paras pinggang dengan kemas. Lama oo aku simpan rambut aku ni.

"Min Hyomi, turun makan!" Jerit seseorang yang agak poyo dari tingkat bawah.

Aku cukup pantang kalau orang panggil nama penuh aku -.-

Aku dengan bengangnya menuruni tangga mencari kelibat manusia yang menyebut nama penuh aku.

"Yah! Min Yoongi! Jangan sebut nama penuh aku lah!" Marahku.

Ya, Min Yoongi a.k.a Min Suga ialah abang aku yang paling poyo dan acah swag taik kentut dia. Dia ni tak hensem tapi dia ramai fans.

"Hyomi, tak baik cakap macam tu dengan abang kamu." Kata ommaku yang sedang menyusun pinggan di atas meja. Suga menjelir lidah ke arah aku.

Aku mencebik. "Tengok la omma, Suga sebut nama penuh Hyomi lagi. I pantang orang sebut nama penuh I."

Suga meluku kepala aku. Jahanam kau gula -.-

"Mengadalah. Makan cepat." Katanya. Aku membuat muka meluat. Sabo je lah.

Aku tinggal dengan Suga dan omma setelah appaku tinggalkan kami. Walaupun appa aku tiada bersama kami, aku tetap berasa bahagia di samping Suga dan omma aku.

Setelah selesai makan, aku bersalaman omma kesayanganku dan menyarung kasut. Suga menungguku di dalam kereta.

"Kamu ni lambatlah, tinggal kang baru tahu."

"Sabar lah, sabar kan separuh dari iman."

Kereta mercedes hitam milik Suga itu meluncur laju menuju ke sekolah aku.

                            ***

Aku melambai ke arah Suga yang semakin menjauh. Hm walaupun dia tu menjengkelkan tapi dia abang yang paling cool aku ada. Ahahaha.

Aku berjalan masuk ke dalam pagar sekolah. Oh no apa yang aku tengok ni.

Crush aku ╥﹏╥ Kenapa kau selfie dengan peminat kau? Aku jeles lah ╥﹏╥

Aku berjalan masuk seperti tiada apa yang berlaku tapi dengan sedikit perasaan sakit hati dan jealous. Tak sikit, banyak.

"Hai Hyomi."

Kau pikir kau tegur dengan suara lembut kau tu boleh buat aku hilang rasa jealous aku?

"Ha- hai Jungkook." Jawabku sedikit gagap.

Ok sebenarnya aku melt dengar suara dia. Jangan jual mahal sangat bukan senang crush nak tegur macam tu.

"Jom kita masuk kelas sekali." Ajaknya. Aku hanya mengikut langkahnya sambil tertunduk malu.

Tu la crush aku. Nama dia Jeon Jungkook. Dia sekelas dengan aku. Dia memang pergh hensem, comel, kiut, miut. Dia ni lelaki idaman perempuan kat sekolah ni. Termasuk aku. Tapi aku malu sikit bila kat berdepan dengan Jungkook. Hanya Tzuyu sorang je yang tahu aku suka Jungkook sebab dia kawan baik aku.

Aku mengambil tempat aku di meja belakang sambil menunggu kehadiran sahabat² aku. Manakala Jungkook mengambil tempat di meja depan.

Aku melihat satu persatu murid masuk ke dalam kelas. Apesal budak² lambat sangat? Aku meletakkan kepala aku di atas meja.

[C] Vampire's Breath + JJKWhere stories live. Discover now