Den neutolanska kemisten och hennes kolegor ser det hela framför sig. Den obeboda planeten Korriban förvandlas till en grönskande planet. Det krävs då mycket av den kemiska substansen, så mycket att de kan fylla stora bomber med den. Bomberna ska falla mot planetens yta explodera och släppa ut en grön, giftig rök som ska få marken att växa. Hoppas dem. Det är därför det är viktigt att planeten är obebodd, annars skulle samtliga där kvävas till döds av röken.
Det ska definitivt bli spännande.Darth Dion vrider irriterad på sig på stolen, inte alls nöjd över de order hon fått. Jo visst, det är hon och två till mot 14 men detta är otränade, små snorungar som säkert inte ens har några ljussablar. Men hon har inte mycket till val utan påbörjar sin resa tillbaka till Korriban.
Bak i skeppet sitter Darth Marin och Darth Map och spelar kort med varandra. De är betydligt mindre irriterade än Darth Dion, vilket gör henne lite mer irriterad.
Och när hon tror att det inte kan bli värre inser hon plötsligt att de har dåligt med brännsle.
"Vi måste mellanlanda!"ropar hon till de två där bak som inte kan bry sig mindre.
Hon himlar med ögonen innan hon försöker ta kontakt med sithtemplet om deras situation.
Ingen svarar."Nya livet", som den neutolanska kemisten kallar det, fungerar ungefär så här:
Omge en hel planet med gas baserad på "Nya livet", ungefär så mycket så att den utgör minst 10% av luften. Vänta sedan i minst 5-15 år innan besök är möjligt på planeten. Gasen är giftig och dödar varje kolbaserad varelse i sin väg innan den gör allt till aska därifrån det börjar växa. Ja, planen är alltså att Korriban ska bli en växtrik planet. Det dem inte vet är att sitherna ska bli till aska.Nu är Darth Dion ännu mer irriterad, kanske lite arg också. Nej, hon är faktiskt mycket arg. Hon har många anledningar kvar att bli arg över, men mitt i denna ilska, frustration och stress, händer något.
"Det blir 9,"säger den manlige togrutan lite slarvigt efter att ha fyllt på skeppet med nytt bränsle.
Han ser på henne, hon ser på honom. Han rodnar lite, hon ler. Varför åka iväg så stressigt, ingen i sithtemplet dör ju om de kommer sent. (De är ju redan döda)."Shake!"hörs en skrik eka genom templet. Det är Andy som skriker.
Norell kan inte rå för att flina när han ser henne rusa i riktning mot Shake i laboratoriet iklädd en clowndräkt.
"Var är mina kläder!"skriker hon och griper tag i Shakes hår.
Shake skrattar så mycket att han inte ens kan svara.
"Var!"skriker hon igen.Medan Darth Dion och den manlige togrutan flirtar med varann och togrutan bjuder Darth Dion på lunch, sitter de två andra sitherna kvar i skeppet och spelar kort. I jeditemplet på Coruscant jagar Andy Shake fram och tillbaka och i sitt labb ler den neutolanska kemisten nöjt.
På Korriban händer jättemycket och samtidigt ingenting pågrund av det som nu händer, på planeten Iridonia är det någon i något berg som fyller år. Många år. På planeten Naboo har ett litet barn tappat sin första tand.Till kvällen har Andy fått tillbaka sina kläder och Shake ett blåmärke i pannan, men än ler han glatt.
Darth Dion erbjuds att övernatta hos togrutan som visar henne sin tavelsamling. Hon låtsas vara intresserad.
De två sitherna somnar i skeppet."Jag hittade ett recept för slime,"säger Norell,"kan vi inte göra slime?"
"Imorgon,"säger Gast och somnar så fort han slår huvudet mot kudden.
Norell lägger receptet i säkert förvar i fickan innan han går för att ta en dusch. Han duchar i kallvaten. Gast tycker han är galen.
Han tvålar in sig i barntvål och torkar sig med en hård, sträv handuk, sedan smörjer han in sig med lotion som luktar "sommarnatt", borstar tänderna med tandkräm som ska smaka frukt, vilket den inte gör, innan han går och lägger sig han också.Fortsättning följer ;)
YOU ARE READING
Star Wars och den nya jediorden
Random#4 i roligt som bäst rankad 12 rådsmedlemmar, 11 namn, 10 pennor, 9 ljussablar, 8 katter, 7 guldmynt, 6 blomkrukor, 5 blommor, 4 bokhyllor, 3 kusiner , 2 trappor, 1 padawan. - Det är några av alla saker som finns i det nya templet. Efter att sith...