"Good night, my friend. Mandi tau!"
Aku mengukir senyum kelat kearah kawan baru aku ni. Masih tak percaya yang aku berkawan dengan dia.
"Good night too"
Kami berlambai tangan. Kelibat cikgu Zill sudah hilang dari pandangan.
Nak kata happy sebab dah jadi kawan dia, tak kot. Sebab, aku masih ragu yang dia nak kawan dengan aku.
Pintu rumah aku buka, penat sungguh. Budak sekolah baru balik jam segini.
"Along!!!!" Terbeliak mata aku melihat along. Iyalah sebab aku on call dengan dia, aku terlanggar dengan cikgu Zill. Lepas itu cakap tak jadi datang, lah hari ni datang pulak dia.
"Lama nya balik Zara"
"Balik tusyen" tusyen lah sangat. Desis ku dalam hati.
"Along ada bawa oleh-oleh untuk Zara"
"Apa dia? Eh budak comel tu mana?"
"Lara dah tidur, jom lah masuk. Pergi tusyen ke apa ni? Bau sangat badan?"
Aku tersengih kelat, tak kot aku nak cakap benda sebenar.
"Oleh-oleh apa?"
"Tu......"
Dia menunjuk kepada seorang mamat yang duduk membelakangi ku, dia tengah tengok tv. Siapa pulak aih?
"Siapa?"
"Pergi lah tengok sendiri"
Aku tepat berada di belakang si empunya badan tu. Macam kenal lah jugak.
"Oh my God!! Abang Faz!!"
Abang Fazeel atau nama sebenar Aditya Ahmad Fazeel. Dia ni adik ipar along aku, orang Jakarta lah. Tapi kacukan Malaysia jugak, tepat nya Melaka. Papa dia orang Melaka, mama dia pula orang Jakarta. Lahir dan besar di Jakarta, sama macam abang ipar aku tu, abang Rad aka Aditya Ahmad Raduan.
Aku rapat gila dengan dia sejak along aku bercinta dengan abang dia seketika dahulu, hehe. Sebab dia pernah duduk kat rumah aku around 4 tahun demi menamatkan degree dia dulu.
Memang rapat gila family kami dengan besan ni, aku nak jugak macam tu.
"Hai Zara, dah besar sekarang. Dulu masih sekolah rendah"
Dia tersenyum, senyum nya tak pernah berubah. Sweet gitu. Makin handsome pulak macam Afghan hahahahaha.
"Ingatkan dah lupa Zara dah, masih fasih eh cakap Malaysia?"
"Masih lah, abang ada berita gembira"
Tangan nya dibuka lebar, dia ni tak pernah tak kelakar lah. Umur sama macam orang tua tu. Cikgu Zill. Eh dia dah jadi kawan aku lah, tak baik cakap macam tu. Hihihi.
"Apa dia?" Aku teruja sakan nak dengar.
"Abang akan start kerja next week dan abang akan full time duduk dekat Malaysia" dia tersenyum lebar setelah memberitahuku berita gembira. Memang sangat gembira.
"What a good news!"
Dia menghidu bau sesuatu "macam bau busuk lah"
"Abang perli Zara kan? Okay lah, Zara naik dulu, nak mandi. Bye!"
~~~
Haaaah kenapa malam ni aku bahagia sangat, mungkin sebab jumpa balik dengan abang Faz atau juga sebab dah jadi kawan cikgu Zill?
Tadi masa kat kedai burger dia cakap dia nak ajar aku kira matematik. Ini mesti mama lah yang cakap aku tak suka matematik.
Aku mendengus sekejap, merebahkan badan atas katil. Nasib baik warna kunyit ni dah hilang dari tangan aku, kalau tak kena tanya macam-macam lah aku.
YOU ARE READING
You Are My Stupid Cupid
Romansa"tak ada mata ke apa?" - Zaharil Hakimi "sorry... tak nampak" - Noor Zara Anasha Muka bapak baik. handsome. segak. tinggi semampai. aduhai. Cantik. comel. sengal. happy-go-lucky. "budak sengal. Pergi sana, malas aku jumpa kau balik" - Zaharil Hak...