♡ 2 ♡

643 27 0
                                    

Starbucks coffee SS15 Subang, panas tak juga sejuk pun tak juga. Best kan? Hihi. Best lah jugak.

"Macchiatos 2 and Fizzio Sparkling 1, eh jap.. Zara kau nak apa?" Nura memanggil ku.

Tapi aku tengah nak ke tandas. Aih. Tak fikir masih nak order apa. "Kauorang order dulu lah, aku order sendiri nanti, nak pergi tandas jap tak tahan dah"

Budak kenid mengangguk dan aku dengan cirit birit masuk kedalam tandas.

Fiuhhh lega gila aih, lepas mengelurkan sisa teh tarik kahkahkah.

Aku segera order. Nampak gayanya Frappucino Blended Cream sedap.

Tak lama orderan ku siap "terimakasih" aku tersenyum kearah kakak chasier. "Sama-sama" balasnya.

Phone aku berdering "assalamualaikum, ye?" Sambil berjalan aku on call dengan along. Tak habis ke credit dia ni. Desisku.

"Along nak datang esok, cakap kat mama. Tadi along call mama tak angkat"

Sejurus aku segera menjerit. Rindu gila dekat along. "Haaaaa okay. We'll waiting for you"

Talian pun ditamatkan, aku berjalan kearah budak kenid. Masih asyik dengan screen phone.

"Braaaaaaak" Frappucino Blended Cream yang belum sempat aku jamah dah berderai jatuh diatas lantai. Rugi lah aku.

"Tak ada mata ke apa?" Sesosok lelaki kacak nan segak dan tinggi semampai berdiri dihadapanku dengan wajah merah padam bak ketam rebus. T-shirt putih nya kotor tersimbah Frappucino ku.

Aku melongo namun menjawab saja dengan selamba "sorry, tak sengaja uncle" wat lek wat peace je. Ada aku kisah? Dia yang langgar aku.

"Sorry? Eh budak tengok baju aku, kotor lah"

"Excuse me, encik yang langgar saya kan? So, ada saya kisah ke nak kotor ke nak bersih ke? Abang yang patut minta maaf ke saya!!"

Ini Zara lah, gangster kelas Melati. Amboi, bukan main eh aku?

"Amboi, tadi uncle, encik, lepas tu abang. Dah tu sayang?" Aku mencebikkan muka. Mual aku dengar.

"Ye lah, awak dah tua. Saya panggil macam tu lah"

Selamba saja wajah ku. Handsome tapi mulut longkang.

"Disebabkan aku ni dah tua, aku tak nak berurusan dengan kau budak sengal"

Aku mengangguk dan tersenyum menang "ye memang. Bagus."

"....tapi, aku akan berurusan dengan parents kau"

Aku melongo, wajahku jangan ditanya lagi. Buruk sudah.

"Eei asal dengan parents saya pulak? Mengada lah"

"Tahu takut. Kalau tak nak, ganti lah sekarang, ganti T-shirt dan jeans aku yang basah dan kotor ni"

Aku memandangnya dari atas kepala sampai ke kaki. Handsome tapi poyo.

"Okay, buka lah sekarang"

"What??"

"Buka lah baju awak, saya nak basuh kat tandas tu" aku menunjuk tandas kat tepi hujung situ.

"Oh No, aku tak nak macam tu. Belikan aku yang baru"

Wajahku berubah. Mana ada duit weyh, aku tengok dia nis stylo habis. T-shirt dan jeans dia brand ternama lah. Anak orang kaya. Desis ku. Nak korek tabungan kat mana lagi aku kalau nak ganti semua benda dia ni.

"...kau pasti tak ada duit kan? Dah agak dah, budak sekolah lepak kat starbucks sebab nak lawa. Tapi, tak ada duit. Duit minta parents kan?"

Kedua belah tangan yang aku genggam kuat ni rasanya nak melayang kat muka dia yang kacak dan segak ni.

You Are My Stupid CupidWhere stories live. Discover now